-Léon- Skrevet 4. mai 2011 Del Skrevet 4. mai 2011 (endret) Er ny til Mount & Blade serien. Men kjøpte M&B: Warband på Steam og ble helt hekta. Men det er noen par ting jeg lurer på. Er det mulig å pause spillet før man går inn i selve kampen?Ville likte å gitt ordre til folka mine før motstanderen stormer imot meg. Jeg vet hvordan jeg gir ordre men føler jeg ikke får nok tid før mostanderen står med sverde opp i halsen min Lurer også på hvordan jeg kan selge fangene mine. Synes jeg leste noe når jeg prøvde å google meg fram til det hjemme at jeg måtte ta kontakt med en ransom npc i en tavern. Noe jeg har gjort men har aldri funnet den rette dialogen for å selge fangene mineEr det den rette npcen man skal snakke med for å selge fanger? Kanskje jeg er helt blind men prøve å finne ut om det er en skill som bestemmer hvor for hesten min løper når jeg er ute i den frie verden, eller om jeg må bare gå ut ifra speed som står på hestens info. Skade/armor på gjenstandene. Er ikke helt sikker men det står bokstaver bak skaden/armor gjenstandene gir. Håper det er noen som forstår den dårlige forklaringen min ;PMen om et sverd gjør 30c og et annet gjør 30d. Har jeg rett i at den som det står 30c på gjør mest skade? :sBle veldig forvirret av informasjonen som står på de forskjellige gjenstandeneHadde vært kjekt om noen kunne gitt meg en rask oppsummering eller en link hvor jeg kan lese meg til svaret. En annen ting jeg synes er litt rart. Har skjedd noen par ganger at en hær på +30 folk kommer å angriper meg når jeg kanskje kun har 5-10 folk med meg. De slakter jo meg uten tvil. Men jeg har jo alltid mulighet å surrender men mister jo alle folka mine uansett. Eller har jeg blingset på noe?Dette skjer kun når jeg møter på en hær som sloss for en konge elns. Vanlige 'looters' bare betaler jeg får å dra videre. Eller sloss imot de. Takknemlig for all info dere har å komme med Endret 4. mai 2011 av -Léon- Lenke til kommentar
DagensDag Skrevet 4. mai 2011 Del Skrevet 4. mai 2011 Husker ikke hva pause knappen var så kan ikke hjelpe deg der. Er ganske sikker på at det finnes. Du kan jo sjekke controls i menyen. Hvis du har funnet NPCen så må du snakke med han litt før dialogen viser muligheten for å selge. Jeg bare trykka meg igjennom alt til den viste seg. Ingen skill som jeg vet om som gir deg bedre hastighet, men jeg ofrer alltid litt hastighet for rustning på hesten. Det med armor og skade kan jeg heller ikke hjelpe deg med. Jeg har alltid funnet ut hva de forskjellige skadene var etc. Står det ikke ganske svart på hvitt? Det siste er en av tinga som jeg hater med spillet. Jeg har prøvd det meste, eneste jeg kan anbefale er å starte sakte og ikke gå på folk du veit du ikke tar. Levle opp mange karer til høyt nivå og til slutt så tar du de fleste lordene. Jeg tok en styrke som var tre ganger så stor som meg. Jeg hadde bare tungt kavaleri mens fienden for det meste hadde armbrøst. Lenke til kommentar
-Léon- Skrevet 5. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2011 Fant ut at man kunne trykke på backspace så fikk man fram en liten meny hvor man raskt og enkelt kunne kommandere soldatene dine. Tror jeg fant fram til den rette dialogen for å selge fangene mine, bare synd jeg ikke hadde noen med meg akkurat da ;P For meg så funket det best å bare prøve å løpe ifra en hær (som mest sansynlig kommer til å slake meg) evt løpe til et slott eller en annen hær som er i krig imot de. Er greit at tooltip viser hva statusen er på hæren, om de patruljerer eller løper etter noen. Lenke til kommentar
chokke Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 Du kan bruke 1-6 for å markere grupper (fotsoldat på 1, bueskytere på 2 og kavaleri på 3 og egendefinerte på 4-6). Så kan du bruke F1-F3 for å velge kommandoer de skal gjøre. Om du trykker F1 - F1 med en gang kampen starter, så ber du din hær stå stille som gir deg litt mer tid til å sette bueskytere bak osv. Tips er å holde inne F1 som gjør at du kan velge hvor de skal stå på avstand. For å selge fangere må du lete etter "ransom broker" som er tilfeldig plassert i de forskjellige taverns. Disse vil gi forskjellig pris på forskjellige fanger (høyere tier - høyere pris), eller du kan stikke til Thir som har en Slave Trader som gir 50 per fange uavhengig av kvalitet. Når det gjelder fart ute i den vide verden, så har du "path finding" under skills som hjelper litt. Andre ting som hjelper er å ha opptil 6 hester i inventory (1 her per 6 item av andre ting) [usikker på hvor mye dette bidrar]. En annen faktor er hvor mange hester hæren din besitter, khergits løper grusomt fort pga dette. Moralen på troppen din bidrar også. Den enkleste løsningen er rett og slett å få tak i en kompanjong eller to som du kun putter skillpoints inn i inteligence og gjør den ene til lege [skill som hjelper troppen], og den andre til speider [gjør at du beveger deg raskere på kartet og får mer informasjon fra spor osv]. Et annet tips, når du beveger deg er å holde ctrl+space, som gjør at tiden går mye kjappere og fjerner mye av den dødtiden når en går fra A til B. Bare merk at fiendelige tropper også beveger seg kjappere, så du må passe mer på . Ang våpen: Blunt - All 2 handed hammers, clubs, and other hammer like weapons do this damage. Blunt damage has a chance to randomly knock down an opponent when you do damage to them. Blunt also can block crush given sufficient force from an overhead attack. (Can all types crush?) Piercing - Any kind of thrusting swords and spears, as well as military picks will do this damage. Generally the damage numbers are smaller for these attacks, but they make up with it by ignoring more of the opponents armor. Cutting - Sword slashes and axes do this type of damage. Generally the damage numbers are bigger here, but will do less damage against heavily armored foes, but more to lightly armed foes. En liten indikasjon med andre ord . Kan ikke gi deg noe svar på surrender iforhold og sloss for så å tape. Lenke til kommentar
-Léon- Skrevet 6. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2011 (endret) Takk for informasjonen dere kom med DagensDag og chokke Skal bruke litt av helgen til å sette meg litt bedre inn i spillet. Så langt så har jeg tjent mest penger med å kjøpe lavt og selg høyt i en annen by. Kjøpte 'velvet' og fikk en fortjeneste på 1000 pr gjenstand elns =) Har bygget meg opp en hær på rundom 70 menn nå. Så jeg blir ikke angrep så veldig ofte av banditer lengre ;P Spilte litt på With Fire and Sword. Tror kanskje jeg likte den bedre. Endret 6. mai 2011 av -Léon- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå