herjan85 Skrevet 4. mai 2011 Del Skrevet 4. mai 2011 (endret) Hei. Skal oppgradere dataen min en smule og har proevd aa finne ut hva som er hardewarekrav for aa kjoere wow paa full grafikk. har ikke funnet noe saa langt I hovedsak lurer jeg paa hovedkort og prosessor og hadde satt voldsom pris paa linker til netshop.no eller komplett.no Tror jeg har saa jeg greier meg med ram og skjermkort men fint om noen gidder aa ta med disse ogsaa med hensyn til folk som soeker paa dette senere. Har jo soekt litt paa dette paa diverse forum og jeg kan si med en gang at jeg vet at wow ikke har den raaeste grafikken i verden saa innlegg som ^grafikken suger, trenger ingenting osv^ er unoedvendig. paa forhaand takk. *nei jeg trenger ikke nytt tastatur, er paa jobb =) Endret 4. mai 2011 av herjan85 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 4. mai 2011 Del Skrevet 4. mai 2011 (endret) World of Warcraft: Cataclysm System Requirements* Minstekrav: Intel Processor - Pentium D 3.0GHzAMD Processor - Athlon 64 X2 Dual Core TK-53 Nvidia Graphics Card - GeForce 8600 GT ATI Graphics Card - Radeon HD 2600 XT RAM (Memory) - 2 GB Hard Disk Space - 25 GB Direct X - 9 Så har man en 4 kjernes prosessor, 4 GB ram og et Nvidia GTX 560 TI skjermkort eller HD 5770. Vil jeg påstå man har mere en kraftig nok pc. Hva slags oppløsning? 1920x1080? Nå har jeg ikke spilt wow siden den første spillet til XP kom med en 14 dagers demo. Men jeg tviler på å ha raskere maskin en dette gir bedre ytelse som er merkbart. Samme gjelder Fear, Counterstrike 1.6/Halflife 2. Endret 4. mai 2011 av LMH1 Lenke til kommentar
HFidelity Skrevet 4. mai 2011 Del Skrevet 4. mai 2011 World of Warcraft: Cataclysm System Requirements* Minstekrav: Intel Processor - Pentium D 3.0GHzAMD Processor - Athlon 64 X2 Dual Core TK-53 Nvidia Graphics Card - GeForce 8600 GT ATI Graphics Card - Radeon HD 2600 XT RAM (Memory) - 2 GB Hard Disk Space - 25 GB Direct X - 9 Så har man en 4 kjernes prosessor, 4 GB ram og et Nvidia GTX 560 TI skjermkort eller HD 5770. Vil jeg påstå man har mere en kraftig nok pc. Hva slags oppløsning? 1920x1080? Nå har jeg ikke spilt wow siden den første spillet til XP kom med en 14 dagers demo. Men jeg tviler på å ha raskere maskin en dette gir bedre ytelse som er merkbart. Samme gjelder Fear, Counterstrike 1.6/Halflife 2. Kan si med en gang at WoW er et spill som krever en god del mer enn CS og liknende eldre spill gjør. Grafikken er blitt oppdatert med tiden og WoW:Cataclysm krever en god del mer enn WoW: Vanilla gjorde. Er forsåvidt enig i at et gtx 560 TI kort burde holde, men ville lagt så mye penger som mulig i en CPU da det virker som om det er der dette spillet virkelig suger krefter. Ellers er det en drøm å ha wow(enormt mye lesing/skriving) på en SSD harddisk. Lenke til kommentar
herjan85 Skrevet 4. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2011 Takk for gode svar men det var dette med prosessor og ett hovedkort som ikke er for dyrt men som ikke blir flaskehals. Legger gjerne litt penger i en god prosessor men veit ikke hva som blir overkill. det med harddisk var lurt. slenger paa en slik en. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 4. mai 2011 Del Skrevet 4. mai 2011 Tom's Hardware WoW performance test GTX 460 eller sterkere for å ikke bli flaskehalset for mye av GPU, dx11 anbefalt. Intel-prosessor type sandy bridge det beste du føler du har råd til. Gjerne fire kjerner, men to funker fint. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå