Schnugaf Skrevet 4. mai 2011 Del Skrevet 4. mai 2011 Fikk nylig et Rollei 35 LED kamera av min far, jeg bestilte nytt batteri med det samme og hev det i når posten kom. Men det ser ut som at lysmåleren kan være ødelagt, det viser nemlig bare overeksponert selv om jeg slår ASA ned til 25 og blender og lukkertid til fullt. Det jeg altså lurer på er om noen har vert borti dette før og eventuelt vet hvordan man kan fikse det? Lenke til kommentar
ET! Skrevet 4. mai 2011 Del Skrevet 4. mai 2011 Hørtes jo veldig ut som om du har satt i et batteri med feil volt. Da vil lysmåleren vise feil. Forskjellen mellom 2.7v og 3v er ganske markant i de fleste ikke digitale lysmålere f.eks. Lenke til kommentar
Schnugaf Skrevet 4. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2011 Hørtes jo veldig ut som om du har satt i et batteri med feil volt. Da vil lysmåleren vise feil. Forskjellen mellom 2.7v og 3v er ganske markant i de fleste ikke digitale lysmålere f.eks. Skal egentlig være 5.6v, men bruker 6v, este på nettet at det kunne gi en feil visning, men denne står konstant på overeksponering uansett, og dette batteriet jeg bruker er erstatningen for det gamle, som gikk ut av produksjon, og skal virke. Lenke til kommentar
tvister Skrevet 4. mai 2011 Del Skrevet 4. mai 2011 Er det mulig at det kan være lukkeren som er treg og henger litt. Lenke til kommentar
Schnugaf Skrevet 5. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2011 Er det mulig at det kan være lukkeren som er treg og henger litt. Lukkeren er jo en seperat mekanikk, og om jeg har forstått det rett er lysmåleren plassert ovenfor og ikke i linsa. Tar bilder med kameraet uten problem. Lenke til kommentar
coffein Skrevet 11. juni 2011 Del Skrevet 11. juni 2011 Ingen redning her, send kamera til meg så setter ejg det på museet.... Evt har du sjekka polariteten på batteriet? Har ikke noe ex av Rollei 35 her for tiden og akkurat den modellen har jeg ikke vært borti, men Rollei gjorde endel merkelige sprell med lysmålerne på de småmodellene der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå