EinarEriksen Skrevet 4. mai 2011 Del Skrevet 4. mai 2011 Nå kan du spille av lokal musikk og kjøpe musikk uten Premium-abonnement. Spotify for mobilen får flere muligheter Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 4. mai 2011 Del Skrevet 4. mai 2011 (endret) Å spille av lokal musikk har i hvert fall lenge/alltid vært mulig. Om man har vært nødt til å ha Premium for å installere husker jeg ikke, men etter at jeg byttet til Unlimited og mistet tilgangen til å streame musikk så kunne jeg fortsatt spille av lokale filer. Endret 4. mai 2011 av Horrorbyte Lenke til kommentar
krgjingflknuewrhbflgauhe Skrevet 4. mai 2011 Del Skrevet 4. mai 2011 Å spille/synke lokal musikk har som sagt vært mulig lenge Og hvorfor er det bilde av Wimp klienten? 1 Lenke til kommentar
Icedragon520 Skrevet 4. mai 2011 Del Skrevet 4. mai 2011 Å spille/synke lokal musikk har som sagt vært mulig lenge Og hvorfor er det bilde av Wimp klienten? Ja fyy Amobil! fy! Lenke til kommentar
KKake Skrevet 4. mai 2011 Del Skrevet 4. mai 2011 (endret) "Dersom du vil strømme musikk via Spotify, må du fortsatt betale 99 kroner i måneden for Premium-abonnement. Dette er den samme prisen som du må ut med for abonnement for den tilsvarende musikktjenesten fra Aspiro." "Dersom du vil strømme musikk via Spotify" "Dersom du vil strømme musikk" "strømme musikk" "strømme" Strømme!? Endret 4. mai 2011 av KongKake 1 Lenke til kommentar
Unlimited LTD Skrevet 4. mai 2011 Del Skrevet 4. mai 2011 Hva er nytt? At du kan søke i lokale musikkfiler på PC-en din fra mobilen? Altså, at du ikke trenger å legge dem i en playlist og velge at den skal være tilgjengelig offline? Lenke til kommentar
phax Skrevet 4. mai 2011 Del Skrevet 4. mai 2011 Det som er nytt er vel at man kan nå kan bruke appen på mobilen uten Spotify Premium? Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 4. mai 2011 Del Skrevet 4. mai 2011 Ja, strømme. Det nøyaktig samme ordet som på engelsk, uten håpløs norwenglish-bøying. "Streame" er ikke et ord, i beste fall høres det ut som et ord som blir utbrutt av en engasjert 14-åring som spiller D&D. Fra egen opplevelse: "Kan ikke du ta og rolle dicen nå da?" 14-årige rollespillere kan si det, seriøse medier kan ikke skrive det. Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 4. mai 2011 Del Skrevet 4. mai 2011 De oppdateren den med dette, men vi får ikke muligheten til å sortere spillelister etter navn eller artist? Dårlig. Lenke til kommentar
Shazame15 Skrevet 4. mai 2011 Del Skrevet 4. mai 2011 (endret) Ja, strømme. Det nøyaktig samme ordet som på engelsk, uten håpløs norwenglish-bøying. "Streame" er ikke et ord, i beste fall høres det ut som et ord som blir utbrutt av en engasjert 14-åring som spiller D&D. Fra egen opplevelse: "Kan ikke du ta og rolle dicen nå da?" 14-årige rollespillere kan si det, seriøse medier kan ikke skrive det. >Impliserer at slike nye ord kan oversettes direkte og fortsatt ha samme mening Kunne ikke dy meg :> Endret 4. mai 2011 av Cellon Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 4. mai 2011 Del Skrevet 4. mai 2011 Uten å dra i gang diskusjonen om bruk av engelske ord i norsk språk, så er vel streaming vs. strømming ett av de etter hvert mange tilfellene der det engelske ordet har mer aksept enn det norske alternativet. Dermed synes jeg det er forsvarlig å bruke det engelske, selv om vi i Norge tradisjonelt har vært flinke til å finne nye norske ord for slike ting med den hensikt å beskytte språket vårt. Sånn sett er det også flott at norske medier støtter dette i den bransjen som trolig har størst trykk mot seg på det området, selv om det til tider kan skape forvirring og muligens frustrasjon. Så lenge det norske alternativet er relativt selvforklarende, og det er enighet om ett tilsvarende ord på norsk, så er det i hvert fall greit for meg. 1 Lenke til kommentar
Xito Skrevet 4. mai 2011 Del Skrevet 4. mai 2011 Burde jo gå an å finne et ord som er teknisk korrekt for måten teknikken virker, som ikke nødvendigvis har så mye med det engelske ordet å gjøre. Lenke til kommentar
Taraldb Skrevet 4. mai 2011 Del Skrevet 4. mai 2011 jeg vil da si at spotify flyter musikk over til deg jeg! Lenke til kommentar
Okapi Skrevet 4. mai 2011 Del Skrevet 4. mai 2011 Burde jo gå an å finne et ord som er teknisk korrekt for måten teknikken virker, som ikke nødvendigvis har så mye med det engelske ordet å gjøre. Det er jo slikt Språkrådet gjerne prøver på, og det fungerer nesten aldri. Folk ender stort sett alltid opp med å bruke enten det utenlandske ordet (gjerne med stavemåten endret i ettertid, jfr. sjef, sjåfør, lunsj, sørvis), eller et norsk ord som ligner sånn noenlunde. Her tror jeg egentlig vi må velge mellom strime og strømme, og jeg tror jeg foretrekker sistenevnte. Lenke til kommentar
Sir-Allistair Skrevet 4. mai 2011 Del Skrevet 4. mai 2011 Amobil, amobil, amobil... Lenke til kommentar
Quote Skrevet 4. mai 2011 Del Skrevet 4. mai 2011 Ja, det har vært mulig å spille av lokal musikk på PC-en. Men har det vært mulig på MOBIL? Tror ikke det, ellers har jeg gått glipp av noe morsomt. Lenke til kommentar
Sir-Allistair Skrevet 4. mai 2011 Del Skrevet 4. mai 2011 Ja, det har vært fullt mulig. Har gjort det selv mange ganger når jeg ikke har fått betalt abonnementet. Lenke til kommentar
Quote Skrevet 4. mai 2011 Del Skrevet 4. mai 2011 Altså spille av sanger som man f.eks. har lagt inn via iTunes (IOS)? Vil ikke blande mellom offline og lokal nå. Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 4. mai 2011 Del Skrevet 4. mai 2011 Når er det de skal gjøre det mulig å sortere alfabetisk etter artist eller sangnavn, lenge på sangen eller når sangene ble lagt til i spillelisten? Eller hva med å ordne en skikkelig play queue? Rimelig mye som kan forbedres med noen enkle grep i Spotify appen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg