Robåt Skrevet 4. mai 2011 Del Skrevet 4. mai 2011 Jeg var på sesjon i dag, og så satte jeg ingeniørbattalionen som mitt første ønske og artilleribattalionen som andre. Nå tenker jeg at artilleribatalionen er mer spennende, men før jeg ringer og prøver å bytte tenkte jeg å spørre her. Er det noen som har erfaringer fra ingeniørbattalionen eller artilleriet? Hvis jeg kommer inn i ingeniørbatalionen vil jeg til ABC-kompaniet, men jeg har lyst på være ute i felt. Hva har mest felt av Artilleriet eller ingeniørene? Lenke til kommentar
Pleya Skrevet 4. mai 2011 Del Skrevet 4. mai 2011 Nå er du såpass sent på sesjon at de fleste som skal starte førstegangstjenesten sin til sommern allerede er innkalt. Det er ikke nå bestemt når du blir innkalt, eller om du blir innkalt i det hele tatt, men om du når opp i konkurransen, så blir du innkalt. Hadde jeg vært deg, ville jeg ringt VPV på 03003 og skaffa en direkte fordeling. Hva sa offiseren til deg angående innkallelse? Lenke til kommentar
Robåt Skrevet 4. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2011 Vi ble enige om at jeg skulle inn i januar. Så sa han at jeg kom til å få vite i neste uke om jeg blir innkalt. Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 4. mai 2011 Del Skrevet 4. mai 2011 Var selv i ingeniørbataljonen i PingKpA (og i pingB). Jeg kan hvartfall si at jeg hadde en førsteklasses førstegangstjeneste og vil tilbake i PingC som grenader etter bacheloren min. Jeg har ikke noen erfaringer fra artilleribataljonen, men hadde noen kamerater som disset artilleribat, grunnet at de hadde mye mer stusselig tjeneste, med mindre action, og mye klø-pung tjeneste. Kan ikke bekrefte eller avkrefte dette, men tror ikke du vil angre på ingeniørbn Lenke til kommentar
Zimmerh Skrevet 6. mai 2011 Del Skrevet 6. mai 2011 la meg si det sånn så lenge du havner i Nord eller et sted med grønne stillinger og ikke i en "kontor" stilling tror jeg alt egentlig er fett viss du ikke har særskille ønsker. Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 6. mai 2011 Del Skrevet 6. mai 2011 (endret) Akkurat ja, for kjedelige stillinger involverer jo alltid et kontor. Endret 6. mai 2011 av Killswitch Lenke til kommentar
Zimmerh Skrevet 8. mai 2011 Del Skrevet 8. mai 2011 Akkurat ja, for kjedelige stillinger involverer jo alltid et kontor. Trenger ikke å være det selvsagt, for meg personlig ville nok en kontor stilling vært kjedelig når han da også snakker om artilleri og ingeniør er det jo ikke akkurat kontor han tenker på heller, men vet jo at det finnes kjedelige stillinger overalt i forsvaret sikkert mange som liker å sitte inne på kontor også. Lenke til kommentar
Mr. Sandåker Skrevet 14. mai 2011 Del Skrevet 14. mai 2011 I Ingeniør så er vell Ping kompaniet det "feteste" Det er de som driver med mest kriging og stridstekning. Utenom det så er det Oversetting, som er hærens eneste båtkompani, og norges kaldeste tjeneste:P Der har de to tropper, stormbåt, og ferge. Maskin vet jeg ikke så mye om, men jeg tror det er mye veiarbeid og sånt, hvertfall det jeg så av de. ABC, eller CBRN som det nå heter er det kompaniet som alle så ned på når jeg var der i rekrutten hvertfall. Det slækkeste, som fikk lov til alt. Men selve tjenesten vet jeg lite om. Også er det jo basetroppen, velferd og div assistenter, og brannmennene. Vet brannsoldatene har en turnus på 3 uker på og 3 uker av. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-U3rESYSM Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 Er i Ping nå... Storm ingeniør troppen.. Er som standard infanteri tjeneste som 2nd bat, bare med sprengning, minelegging, samtidig minerydding og minesøk. Et stinger lag består av: Lagfører (sjt) nestlagfører (korp) 2 stk MG skyttere, 4 geværmenn hvor 2 av disse innehar kompetanse i betjening av RFK (Carl Gustav) eller 12,7 MØR. (50cal sniper om du vil..) Og 1 Vognfører. Sånn er mitt lag satt opp i alle fall. Er en drit bra tjeneste, dessuten er det et sterkt ønske om ingeniører i internasjonal tjeneste hvis du kunne tenkt deg det (frivillig såklart.) Hvis du har sett hurt locker så kan du tenke deg til det selv Hadde helt klart valgt IngBn, men prøv hardt å komme med i sting i så fall Lykke til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå