Gå til innhold

Hvordan tolkes denne loven jurdisksett?

Anbefalte innlegg

Jo mer jeg leser desto mine klok blir jeg:) hehe.

Noen som kan hjelpe meg med og tolke denne loven rett.

Sier den at jeg kan laste ned og lage så mange websider jeg vil så lenge jeg ikke tar betalt for dem eller at jeg kan lage så mange websider jeg vil og ta betalt for arbeidet men ikke selve templaten?

If you are a web developer, however, and would like to use our themes for your clients, then you can purchase the Developers License for a one time fee of $89.00. This license allows you to use the themes in an unlimited number of client projects, so long as the theme is being given to the client as part of a web design service where the theme is coupled with its own top level domain. You are not permitted to sell or redistribute non-GPL portions of our themes, modified or unmodified, on their own. You can read more about the Developer's License as outline in our Terms and Conditions.

Endret av Zafar Iqbal
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Teksten sier:

A) Du kan bruke templaten som del av leveranser i kundeprosjekter hvis du betaler for en lisens. Merk at det må dreie seg om et top-level domene.

B) Du har IKKE lov til å redistribuere deler av designet (bortsett fra deler som har GPL-lisens) - modifisert eller ikke - designet skal brukes i sin helhet.

Det står egentlig ingenting om å bruke templaten som et utgangspunkt for eget design, men det kan jo hende punkt B impliserer dette, da det i praksis betyr at du redistribuerer de delene du ikke modifiserer. Det står heller ikke noe i det avsnittet om bruk i gratisprosjekter, men det antar jeg de har sagt noe om et annet sted i teksten snittet er klippet fra :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...