Gå til innhold

Sniktitt: Samsung Galaxy Tab 10.1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men hvorfor er det stor tilbakelevering av denne i USA i forhold til iPAD?

http://news.cnet.com/8301-13579_3-20030211-37.html

Kan vel være fordi Galaxy Tab ble levert med noe av det minst gjennomførte firmwaren noensinne. Hakkete og generelt frustrerende i alle ledd, i STOR kontrast til iPad som føles responsiv, kjapp og generelt polert. Til tross for at størrelsen, maskinvaren og den praktiske nytteverdien av tableten i utgangspunktet var perfekt for mange så kan jeg ikke skjønne at Samsung ville stå for det pisset de leverte hva firmware angår, som jo er en "relativt" stor del av brukeropplevelsen. Men etter Galaxy S (første firmwaren, android 2.1) så skjønner man vel kanskje at dette ikke har vært Samsung sin sterke side. Man får håpe de lar Google ta seg av den biten på 10.1, så kan de fokusere på det de kan. Hardware.

Endret av beinsvein
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men er dette 3G? Har vanskelig for å tro at bare WiFi kommer på hele 5000, når iPad 2 ligger på over 1000 kroner mindre.

Er vel det, samt friheten, flash og litt annet som gjør det koster mer. Med "don't contain yourself"-markedsføringen er det et stikk i siden til Apple. Galaxy i navn er vel også det, indikere at her har man friheten ("en hel galakse") man må jailbreake seg til å nærme seg hos konkurrenten.

En annen populær er denne med tastaturtilbehør:

https://prisguiden.no/produkt/asus-eee-pad-transformer-mdocking-143421

Ser vi på pris min-max, så er Apple en av prispresserne. Helt annen strategi det enn hva de gjør angående bærbare og stasjonære. De satser nok hardt på å beholde sin dominans. Uansett bra for oss forbrukere.

Regner med 10.1 er endel billigere når lanseringsdatoen nærmer seg. Men det er nok av alternativer, dessverre hører vi ikke så mye om andre enn Samsung og Apple for tiden. :)

Lenke til kommentar

Har ønsket meg denne siden første versjon. Så kom den nye versjonen og jeg ble utrolig gira. Men så fikk jeg vite dette med samsung TouchWiz UX. Ikke det jeg hadde ønsket.

Og når jeg så Samsung Galaxy Tab 10.1 Google I/O Limited Edition blir ikke gleden den samme med å kjøpe denne. Men man har jo ikke så mye valg.

Uansett var den utrolig heftig i hvit og med android logoer over hele baksiden. Også kommer den med ren Android 3,0/3,1.

Lenke til kommentar

Har ønsket meg denne siden første versjon. Så kom den nye versjonen og jeg ble utrolig gira. Men så fikk jeg vite dette med samsung TouchWiz UX. Ikke det jeg hadde ønsket.

Skulle ikke 10.1 tablet utgaven være uten Touchwiz? Mener å ha lest en plass at det var 8.9 som skulle ha Touchwiz, og at 10.1 skulle være Google experience, altså uten noen form for tukling fra Samsung.

Men uansett min er bestilt og slik blir det, Ipad 2 er helt uaktuelt, ettersom jeg har brukt Android telefon fra Samsung det siste året, og jeg er strålende fornøyd, selv om det gikk litt tregt i starten med oppdateringer til telefonen. Men nå virker den helt perfekt.

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...