Rthunder Skrevet 4. mai 2011 Del Skrevet 4. mai 2011 Heisann! Etter en relativ stor investering i ny led tv, ser jeg nå absolutt behovet for å investere i noe bedre lyd en originalt fra tv'en. Tv'en er en 55" led og jeg vil gjerne ha noe som ser bra ut, sammen med tv'en. Det jeg har sett på er Yamaha rxv667 (Pris og pga den har PRE-OUT) samt Jamo S606. Leser at det er mange som går for disse pga pris/ytelse, men er det noen som har erfaring med disse? Eventuelt storebroren 608? Har forøvrig 2 stk Nad 216 THX Effekttrinn liggenes jeg kunne tenkt meg å tatt i bruk som da er på 2x350watt ca. Dette skulle vell holde? Dette skal brukes til tv / film / musikk. Det jeg er spent på er hvordan et 2.0 oppsett lignende dette vil fungere til film? Vil gjerne slippe høyttalere i hele stuen. Ville satt stor pris på anbefalninger / innspill osv MVH =) Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 4. mai 2011 Del Skrevet 4. mai 2011 667 er utmerket som forforsterker sammen med noen effekt-trinn. Nad'ene dine er veldig kraftige, og en slik burde holde i lange baner. Hvor bra vil det være? Vel, det finnes forsterkere som spiller penere enn NAD, men det vil på ingen måte være dårlig. Lenke til kommentar
Rthunder Skrevet 4. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2011 Den er god. Noen som har en formening /erfaring om hvordan et 2.0 oppsett vil fungere i tanke på film osv? Vil jo bli mer lyd, men er det fare for at lyden vil bli for "rotete" i dette oppsettet? Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 4. mai 2011 Del Skrevet 4. mai 2011 2.0 fungerer veldig godt til film, i hvert fall med så godt utstyr. Om du likevel føler at noe mangler så er jo en center veldig lett å koble til. Selv ser jeg på en del tv-serier (mye x-files om dagen) med bare to kanaler i, og det fungerer ypperlig. Selv bruker jeg rx-v765 som forforsterker og en effektforsterker fra en annen verden. Lenke til kommentar
Rthunder Skrevet 5. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2011 var og hørte på s606'ene idag og her skulle det være mer en nok lyd til leiligheten:) Disse ble dratt av en Yamaha stereoforsterker RS300 som syntes å dra Jamo'ene meget godt. Kanskje man bare skulle få solgt unna nad'ene å gått for en stereoforsterker istedet? Eneste ulempen er at jeg skulle gjerne hatt optisk lyd inngang på forsterkeren noe jeg ikke har klart å funnet på en stereoforsterker med en "vettu" pris al'a rxv667'en. Muligheten for å kunne sette på en sub er jo også en fordel. kunne jeg trengt tips og innspill om noen har! Mvh =) Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 Å bruke en receiver som forforsterker er en veldig god løsning, da du får alle kontaktmulighetene som en receiver gir, og effekten til stereoforsterkere. Nettopp derfor jeg bruker en slik løsning. Dog å selge unna effektforsterkerne og skaffe noen mindre som er laget mer for godlyd enn høy lyd trenger jo ikke å være en dårlig ide det heller. Lenke til kommentar
Rthunder Skrevet 6. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2011 Kom over yamaha rxv 667 til 2495,- på mpx.no noe som virker som en meget hyggelig pris. da er iallefall denne bestilt også formoder jeg at jeg ender på jamo sine s606 fronter iløpet av uken. Takk for gode innspill her Flimzes! kanskje du har noen tips på et godt effekttrinn som du nevner? MVH =) Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 6. mai 2011 Del Skrevet 6. mai 2011 Det spørs på hva du er intresert i å skaffe. Hvis lydkvalitet er det største fokuset, og det ikke gjør deg noe å kjøpe brukte produkter, evt fra utlandet, så er Technics SE-A7, eller SE-A5 noe av det ypperste du får tak i av effektforsterkere. Både på kraft og lydkvalitet. Dog så er de 30+ år gamle, og er lettest å få tak i på tyske ebay. SE-A7: http://cgi.ebay.de/TECHNICS-SE-A7-HIGH-END-ENDSTUFE-ST-S7-TUNER-/270743744342?pt=LH_DefaultDomain_77&hash=item3f0995af56 SE-A5: http://cgi.ebay.de/TECHNICS-SE-A5-Highend-Class-A-Endstufe-2x160-Watt-/230614829648?pt=LH_DefaultDomain_77&hash=item35b1b70a50 SE-A5 mkII: http://cgi.ebay.de/TECHNICS-SE-A5-MK-2-Highend-Class-A-Endstufe-2x160-W-/230614829735?pt=LH_DefaultDomain_77&hash=item35b1b70aa7 Ikke la hverken utseende, størrelse, eller alder lure deg, ei heller de relativt beskjedne effekt-tallene. Jeg har personlig aldri hørt noe som kommer opp på det nivået disse presterer, og da har jeg hørt på en hel del utstyr, blandt annet det meste i hifiklubben sitt sortiment. Dog er det jo skummelt, og ikke i det hele tatt samme sikkerhet når man handler slik. Jeg har kjøpt en hel bunke med disse gamle sjarmtrollene fra tyskland, og det har aldri vært noe problem. Og lyden er bare helt fantastisk. Som det står på auksjonene, dette er high-end. Om brukt og kjøpt fra utlandet ikke er aktuellt, så er XTZ AP100 en av de bedre alternativene under 10000kr http://www.surround.no/?page=modules%2Fsearch_results&src=AP100 Lenke til kommentar
Rthunder Skrevet 12. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2011 Da er endelig høyttalere og forsterker i hus. For di som da måtte lure så er det liten tvil om at Jamo sine 606 spiller utrolig bra. Sammen med nad'ene spiller dem utrolig høyt og klart med et fantastisk godt "punch". Subwoofer trenges overhodet ikke =) Takk for god oppfølging og svar på tråden min Flimzes! MVh =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå