Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Skolereunion med mennesker jeg hater


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Uansett hva du velger å gjøre, håper jeg at dette ender med folk som går ned på knærne sine og gråter bitre tårer og ber om din tilgivelse.

 

Skulle likt å vite hvordan sånne folk ble oppdratt (eller kanskje det var nettopp det de ikke ble?). Jeg klarer bare ikke å fatte hvordan man kan få seg til å oppføre seg sånn. Ja, på ungdomsskolen er presset om å passe inn ekstra sterkt, men i en alder av 13 år bør en unge være et tenkende, empatisk vesen. For min del har det alltid vært utenkelig å skulle behandle noen på en måte jeg ville blitt såret av selv, nettopp fordi det er det jeg fikk innprenta hver dag hjemme som barn.

Lenke til kommentar

Jeg ser ingen grunn til å gå på en evt reunion med noen av mine "skolekamerater" her snakker vi en av historiens tristeste og mest skammelige ansamling med sløve og dødskjedelige mennesker som lever sine små liv der paradise hotel er det mest spennende som kan skje.

 

Om jeg har noe usagt med de som har mobbet meg oppigjennom? Kunne ikke brydd meg mindre, seriøst, det er mer interesant for meg å telle sandkorn på en strand enn å høre om deres patetiske små liv. Nei jeg har ingen ønsker å møte historiens tristeste ansamling med mennesker, og kommer heller ikke til å gjøre det. Hvorfor bruke energi på sånne folk? De folkene jeg ville ha kontakt med, har jeg kontakt med, det er en grunn til at jeg ikke snakker med resten.

Lenke til kommentar

Jeg ser ingen grunn til å gå på en evt reunion med noen av mine "skolekamerater" her snakker vi en av historiens tristeste og mest skammelige ansamling med sløve og dødskjedelige mennesker som lever sine små liv der paradise hotel er det mest spennende som kan skje.

 

Om jeg har noe usagt med de som har mobbet meg oppigjennom? Kunne ikke brydd meg mindre, seriøst, det er mer interesant for meg å telle sandkorn på en strand enn å høre om deres patetiske små liv. Nei jeg har ingen ønsker å møte historiens tristeste ansamling med mennesker, og kommer heller ikke til å gjøre det. Hvorfor bruke energi på sånne folk? De folkene jeg ville ha kontakt med, har jeg kontakt med, det er en grunn til at jeg ikke snakker med resten.

 

Vi har forskjellig underholdning? Noen liker og høre om andre sine tabber, feil valg og mislykkede liv. Selv om du ikke liker Mamma Mia betyr det ikke at TheMartine (f.eks.) ikke liker den.

Lenke til kommentar

Det er veldig sant, men hvem liker å bruke masse tid på å tenke på folk som har plaget dem tidligere?

 

EDIT: At unger som mobber ikke selv skjønner hva de driver med er sjøsprøyt fra ende til annen og bare dårlige unnskyldninger fra foreldre, eller folk som selv har mobbet og har dårlig samvittighet. De vet ekstremt godt hva de driver med.

Endret av Flimzes
Lenke til kommentar

møt opp, be the better man(woman) og vis at du er et bedere menneske å synke ned til deres nivå for å få hevn er barnslig og enda barnsligere enn det var når du gikk på ungdomsskolen.

 

gå dit og prat med folkene så kan du godte deg over hvor kjipe liv de har nå

Lenke til kommentar

Og ikke ta hevn er for folk som ikke tørr å ta hevn, de er like redde for å stå opp for seg selv som de var i gamle dager (no offence TheMartine, eller dere andre for den sakens skyld) men hevn er freaking awesome! Om du ikke har en grunn til å hevne deg på noen så vil du ikke skjønne hvor fuckings awesome hevn er.

 

For å dra inn ett eksempel 9/11 og Osama, hvordan tror dere Amerika hadde vært om de bare hadde oversett 9/11 og levd livet sitt ("hevet" (sorry, LOL) over det som noen sier og gått videre med livene sine). Det ekke slik det fungerer, det tok dem 10 år å finne Osama.

 

Og hvis moren din blir drept, ingen morder blir linket til drapet men 10 år senere blir det tatt opp av en reporter eller no og de finner morderen, sier du "Nei, jeg har hevet meg over det"?

 

Samme eksempel med at noen har skutt deg og at du ikke døde, ville du ikke ha anmeldt og "hevet" deg over det? Ikke at du får gitt han så mye straff her i pussy landet Norge da, men det er da noe.

 

Ja er klar over at eksemplene er litt over-ekstreme, poenget er at seriøs havn er like awesome som barnslig hevn.

Lenke til kommentar

Det å skal hevne seg er bare en uting, og fører skjeldent noe godt med seg. (basert på mine erfaringer) Hvis dine gamle klassekamerater var som du sier, tror jeg ikke de vil bry seg mye om at du "lirer" av deg hvor ille du hadde det. Ser for meg at du heller blir kveldens snakkis blant de andre. Hvis du skulle bestemme deg for å dra, så hold hodet høyt og vær stolt over hva du har oppnådd, til tross for å ha blitt mobbet så lenge. :)

Lenke til kommentar

Jeg ville ignorert facebook-gruppen også. De vil bare gå imot deg når de hører at du enda er sur. Folk som blir ignorert/oversett = lavere sosial status. Bitre personer = lavere sosial status. Ikke vær bitter :))

 

Om de spør deg direkte, er det bare å svare simpelt "nei". De spør hvorfor også sier du bare at du skal på et seminar i Berlin den dagen, eller noe lignende som "passer" deg og livssituasjonen din.

 

Fortsett livet uten de. Du trenger ikke å vise det på den mest hardhendte måten heletiden, fordi folk er jo ikke dumme nok til å ikke ta et hint.

 

Postet av anonym: 700c166eab36a1b44b99e65d5d26c3f3

Lenke til kommentar

Jeg har blitt invitert i 10-årsreunion for ungdomsskolekullet mitt. Hyggelig det, men problemet er bare at jeg hater de aller fleste av dem. Mine tre år på ungdomsskolen var de verste i hele mitt liv, og jeg kan aldri tilgi hva mange av disse menneskene gjorde mot meg. Bitter? Jepp.

 

På én side vil jeg møte opp for å vise at det tross alt gikk bra med meg, mens på den andre siden vil jeg bare formidle til dem hvilken skade de har gjort, og at jeg virkelig, virkelig hater dem.

 

Men hvordan sier man det, uten å virke som en grinebiter som lever i fortida? Og finnes det egentlig noen god grunn til å gå på reunions?

 

Du var for opptatt med å telle hvor mange tusenlapper du hadde i lommeboka til å bry deg med fortida. Her er ett lite eksempel;

"Sorry, kan ikke komme, må huske på å se hvor mange millioner eg har på kortet og dessuten så står det nå to pene damer utenfor som venter på meg, skulle gjerne vert der men det er ikke verdt det."

Lenke til kommentar

"Sorry, kan ikke komme, må huske på å se hvor mange millioner eg har på kortet og dessuten så står det nå to pene damer utenfor som venter på meg, skulle gjerne vert der men det er ikke verdt det."

Som kan dobbeltsjekkes på skattelistene.

 

Dessuten tror jeg ikke Martine er så interessert i to jenter som står og venter utenfor... :p

Lenke til kommentar

Og ikke ta hevn er for folk som ikke tørr å ta hevn, de er like redde for å stå opp for seg selv som de var i gamle dager (no offence TheMartine, eller dere andre for den sakens skyld) men hevn er freaking awesome! Om du ikke har en grunn til å hevne deg på noen så vil du ikke skjønne hvor fuckings awesome hevn er.

 

For å dra inn ett eksempel 9/11 og Osama, hvordan tror dere Amerika hadde vært om de bare hadde oversett 9/11 og levd livet sitt ("hevet" (sorry, LOL) over det som noen sier og gått videre med livene sine). Det ekke slik det fungerer, det tok dem 10 år å finne Osama.

 

Og hvis moren din blir drept, ingen morder blir linket til drapet men 10 år senere blir det tatt opp av en reporter eller no og de finner morderen, sier du "Nei, jeg har hevet meg over det"?

 

Samme eksempel med at noen har skutt deg og at du ikke døde, ville du ikke ha anmeldt og "hevet" deg over det? Ikke at du får gitt han så mye straff her i pussy landet Norge da, men det er da noe.

 

Ja er klar over at eksemplene er litt over-ekstreme, poenget er at seriøs havn er like awesome som barnslig hevn.

Tenk om muslimene ikke skulle ta alt så jævla tungt, og ikke hevnet seg på usa, så hadde 9/11 aldri skjedd.

 

Hevn på riktige ting fører godt med seg, men i stort sett gjør man bare alt værre.

Lenke til kommentar

Og ikke ta hevn er for folk som ikke tørr å ta hevn, de er like redde for å stå opp for seg selv som de var i gamle dager (no offence TheMartine, eller dere andre for den sakens skyld) men hevn er freaking awesome! Om du ikke har en grunn til å hevne deg på noen så vil du ikke skjønne hvor fuckings awesome hevn er.

 

For å dra inn ett eksempel 9/11 og Osama, hvordan tror dere Amerika hadde vært om de bare hadde oversett 9/11 og levd livet sitt ("hevet" (sorry, LOL) over det som noen sier og gått videre med livene sine). Det ekke slik det fungerer, det tok dem 10 år å finne Osama.

 

Og hvis moren din blir drept, ingen morder blir linket til drapet men 10 år senere blir det tatt opp av en reporter eller no og de finner morderen, sier du "Nei, jeg har hevet meg over det"?

 

Samme eksempel med at noen har skutt deg og at du ikke døde, ville du ikke ha anmeldt og "hevet" deg over det? Ikke at du får gitt han så mye straff her i pussy landet Norge da, men det er da noe.

 

Ja er klar over at eksemplene er litt over-ekstreme, poenget er at seriøs havn er like awesome som barnslig hevn.

Tenk om muslimene ikke skulle ta alt så jævla tungt, og ikke hevnet seg på usa, så hadde 9/11 aldri skjedd.

 

Hevn på riktige ting fører godt med seg, men i stort sett gjør man bare alt værre.

 

 

Er klar over at dette er veldig off-topic men hva er det 9/11 var en hevn for?

 

Og det er heller ikke ett muslimsk angrep det er al-Qaeda angrep.

Lenke til kommentar

Og ikke ta hevn er for folk som ikke tørr å ta hevn, de er like redde for å stå opp for seg selv som de var i gamle dager (no offence TheMartine, eller dere andre for den sakens skyld) men hevn er freaking awesome! Om du ikke har en grunn til å hevne deg på noen så vil du ikke skjønne hvor fuckings awesome hevn er.

 

For å dra inn ett eksempel 9/11 og Osama, hvordan tror dere Amerika hadde vært om de bare hadde oversett 9/11 og levd livet sitt ("hevet" (sorry, LOL) over det som noen sier og gått videre med livene sine). Det ekke slik det fungerer, det tok dem 10 år å finne Osama.

 

Og hvis moren din blir drept, ingen morder blir linket til drapet men 10 år senere blir det tatt opp av en reporter eller no og de finner morderen, sier du "Nei, jeg har hevet meg over det"?

 

Samme eksempel med at noen har skutt deg og at du ikke døde, ville du ikke ha anmeldt og "hevet" deg over det? Ikke at du får gitt han så mye straff her i pussy landet Norge da, men det er da noe.

 

Ja er klar over at eksemplene er litt over-ekstreme, poenget er at seriøs havn er like awesome som barnslig hevn.

Tenk om muslimene ikke skulle ta alt så jævla tungt, og ikke hevnet seg på usa, så hadde 9/11 aldri skjedd.

 

Hevn på riktige ting fører godt med seg, men i stort sett gjør man bare alt værre.

 

 

Er klar over at dette er veldig off-topic men hva er det 9/11 var en hevn for?

 

Og det er heller ikke ett muslimsk angrep det er al-Qaeda angrep.

 

Vestlig undertrykking av den tredje verdens nasjoner?

Lenke til kommentar

Nå gjør dere meg veldig usikker, altså.

 

Jeg skjønner godt at det sikkert er mest behagelig å la hele greia gå forbi i stillhet, og at jeg risikerer latterliggjøring ved å si det jeg har på hjertet. Samtidig har jeg de siste ti årene hatt et brennende hat mot disse menneskene, og hevnlysten har ikke dabbet av et fnugg siden vi sluttet på ungdomsskolen. Hvordan kan det da bli bedre av at jeg ikke gjør noe nå, nå som jeg har muligheten?

 

Å gå på reunion og late som ingenting, det er nok ikke løsningen for meg. Det er ikke mulig for meg å omgås mennesker jeg har så sterke negative følelser mot, og ikke la det synes. Det er nok oppskriften på katastrofe, om jeg skulle gått dit.

Lenke til kommentar

En mellomting mellom hevn og å late som ingenting er kanskje tingen. Du trenger ikke akkurat kjøre ett fly inn i reunion-lokalet heller. Alt med måte.

 

Personlig syns jeg å gi beskjed om at du ikke kommer og grunnen til det på ett facebookarangemang ikke er å være urimelig slem. Du er tross alt bare ærlig, og forteller dem hva de gjorde og hva konsekvensene av det ble for deg. Du gir dem info, that's it. Forhåpentligvis vil den meldingen gjøre at de tenker tilbake og får dårlig samvittighet (noe jeg tviler på at noen kan protestere på at de fortjener).

 

Det kan til og med komme noe godt ut av det. Hva om de ved den meldingen innser hva de gjorde, og hvor stor innvirkning det kan ha på ett liv? Det gikk bra med deg, men det var absolutt på tross av mobbingen, og ikke på grunn av den. Om de blir oppmerksomme på dette, kanskje de tar meldinger om mobbing blant sine egne barn på alvor. Det kan i ytterste tilfelle faktisk føre til at en annen liten jente/gutt slipper å gå gjennom det du gikk gjennom.

 

Jeg er helt for å gi klar beskjed, men som sagt, mot at du kræsjer ett fly inn i reunion-lokalene.

Lenke til kommentar

Jeg mener fortsatt at du ikke bør bruke energi på det - men dersom du virkelig skal ta den helt ut, så kan du jo prøve å få en intrikat plan av noen på 4chan. Er jo en del der som kommer med helt psyke ideer og planer. Et eller annet som innebærer "total humiliation" uten å gå på feil side av loven, og samtidig gi en fin hilsen fra deg.

Postet av anonym: 08e257892909c38844b386d45ac9411d

Lenke til kommentar

Ja, jeg tror du har rett, Nie. I hvert fall er jeg enig i at noe må gjøres. Dette har skuret og gått i mange år, og det blir ikke bedre av seg selv. Og nå er jeg utelukkende ute etter å gjøre mitt eget liv bedre, og jeg bryr meg faktisk fletta om hva de måtte føle i etterkant. Null sympati.

 

Spørsmålet er da hvor mye jeg skal si. Det gjør sikkert mer inntrykk om jeg forteller at jeg fremdeles har dager hvor jeg gråter foran speilet fordi jeg hater mitt eget fjes, men det høres jo bare survete ut. Jeg synes det er en vanskelig grense mellom ærlig og grineunge.

 

Jeg mener fortsatt at du ikke bør bruke energi på det - men dersom du virkelig skal ta den helt ut, så kan du jo prøve å få en intrikat plan av noen på 4chan. Er jo en del der som kommer med helt psyke ideer og planer. Et eller annet som innebærer "total humiliation" uten å gå på feil side av loven, og samtidig gi en fin hilsen fra deg.

Postet av anonym: 08e257892909c38844b386d45ac9411d

 

4chan har vært i tankene mine, ja. :fun:

Lenke til kommentar

Idiotene som mobber andre bryr seg generelt veldig lite om hva offeret har måttet gjennomgå. Derfor må du heller ta opp det som de bryr seg om, nemlig sin egen tilværelse. Spør og grav litt angående deres liv når du prater med dem, og vær der etter direkte og litt nedlatende tilbake. Selv om de ikke ønsker å erkjenne det, så forstår de likevel innerst inne at de så visst ikke står høyt i samfunnet. Dette kan du også minne dem på.

 

Husk å holde haken opp og ikke kikke i bakken.

Endret av SLIguy
Lenke til kommentar

Synes Facebook-post på gruppa/eventet høres mest fornuftig/realistisk ut. Kommer til å gi hele opplegget (spesielt alle de som var involverte i din mistrivsel) enn bismak. Jeg klarer ikke å sette meg inn i hatet ditt og ditt behov for closure, så jeg skal la være med å råde deg til å ikke foreta deg noe. Men som en smart fyr en gang sa: "Living well is the best revenge"

 

Lykke til med hva enn du finner på. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...