Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Skolereunion med mennesker jeg hater


Anbefalte innlegg

Du verden for et engasjement. Veldig bra!

 

Jeg vil først begynne med å si at jeg synes ikke man kan skylde på ung alder dersom man mobber noen så aktivt som de gjorde meg på ungdomsskolen. Helt til slutten, da vi var 15-16, sto de på hver eneste dag, og i den alderen vet man faktisk ett og annet om hvordan mennesker reagerer på forskjellige handlinger. En annen faktor er at det ble gjort et par forsøk fra skolens side for å få slutt på dette, men uten hell. Altså var de klar over hva de gjorde, og at det ikke var greit. Om de visste at det skulle sette varige spor i meg til langt uti tjueårene? Tja, antagelig ikke. Men når du er 15 år gammel, da vet du at det er få som liker å få kastet steiner etter seg, eller bli slått fordi man er så stygg.

 

Så nei, alder unnskylder ingenting, og jeg tar for gitt at de er like hensynsløse i dag.

 

Når det gjelder å rippe opp i gamle spøkelser, er ikke det noe problem her. Jeg tenker nemlig på dette hver eneste dag, fordi det har formet meg såpass mye som det har. Og det gjør meg fly forbanna. Jeg vil ha hevn, jeg vil at de skal vite hva de har gjort, at de skal få føle bare en lite dråpe av all smerten jeg har måtte leve med på grunn av dem. Får jeg til noe av dette, da vil det være lettere for meg å gå videre, og glemme.

 

For å føre sporet tilbake til reunion, så er det nok ikke veldig sannsynlig at jeg drar. Jeg liker ikke å feste uansett, og det er langt uti skauen på Toten. Nitti prosent av dem liker jeg ikke uansett, så den turen har nok ikke mye hensikt. Men jeg vil gjerne kunne benytte meg av den teite Facebook-gruppa de har laget, og si noe som er både ærlig og ubehagelig.

Noe sånt som: "Så hyggelig med reunion, men jeg ser dessverre ingen god grunn til å frivillig tilbringe tid med de samme menneskene som gjorde tre år av mitt liv til et helvete."

 

Hvor høy er bitterfaktoren?

 

0.

 

Kjør på, det fortjener pakket! :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm, personlig tenker jeg at hvis du ikke møter opp så kan de være tilbøyelig til å tenke at du er en taper som ikke tør å stille opp (altså, det er en mulighet).

 

Personlig ville jeg nok stilt opp, vært med på sosialiseringen, men samtidig vært kald og vist hvor mye bedre enn dem jeg/du er, men uten å være slem.

 

Edit: Tror forøvrig de driter en lang marsj i det du skriver på facebook

Endret av Error
Lenke til kommentar

Et slikt svar er langt bedre, både for deg og for de andre. Da lukker du også saken, og kan forhåpentligvis gå videre.

 

Jeg lukker den bare hvis jeg får en god reaksjon, da. Hvis ikke vil det bare gjøre alt verre, og jeg blir nødt til å bli fysisk med dem. Det er jo det språket de forstår.

 

Har du sett I spit on your grave?

 

Nope. Mange gode hevnmetoder, tipper jeg?

Lenke til kommentar

Hmm, personlig tenker jeg at hvis du ikke møter opp så kan de være tilbøyelig til å tenke at du er en taper som ikke tør å stille opp (altså, det er en mulighet).

 

Personlig ville jeg nok stilt opp, vært med på sosialiseringen, men samtidig vært kald og vist hvor mye bedre enn dem jeg/du er, men uten å være slem.

 

Edit: Tror forøvrig de driter en lang marsj i det du skriver på facebook

 

Antagelig har de glemt meg, så jeg tror ikke de vil tenke noe over at jeg ikke er der. Bare hvis de vet at det er fordi de er møkkamennesker.

 

Om jeg skriver noe sånt på Facebook, må det vel være noen som reagerer? Kan ikke se for meg at selv de mest hjerneløse idiotene der oppe ikke ser to ganger på en sånn kommentar. I hvert fall de av dem som kan å lese.

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke jeg ville skrevet akkurat det. For lett å overse en så kort kommentar, vifte det bort som at det bare var "hun rare outsideren" eller noe i den gaten. Man er jo ikke akkurat med i gjengen som mobbeoffer, og da heller ikke en de automatisk vil høre på og ta seriøst.

 

Jeg ville begynt med noe som er så lite bittert at de fremdeles fortsetter å lese, og sakte trappet opp bitterheten. Rett og slett la dem begynne å lese i god mimreånd og avslutte med en skikkelig sur smak i munnen. Nevnt hvor koselig det hadde vært å komme og vise hvordan du har klart deg flott. Ikke er du på trygd, ikke har du en skokk med unger ingen tror på at var planlagt, du har en god og trygg jobb. Og alt dette til tross for at de ikke trodde noe om deg, at de gjorde tre år av livet ditt til ett rent helvete. Heldigvis var du sterk nok til å klare deg gjennom det, men det var ikke takket være dem. Altså, du skjønner hvor jeg vil. Ikke kort og konsist, men langt nok til at de faller inn i teksten og sitter med en vond klump i magen de neste dagene/ukene.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Noe sånt som: "Så hyggelig med reunion, men jeg ser dessverre ingen god grunn til å frivillig tilbringe tid med de samme menneskene som gjorde tre år av mitt liv til et helvete."

Noe i den gata er ikke dumt, men jeg ville smurt litt tykkere på. Altså hvor kult det hadde vært å møte igjen folk, men at du ikke har tid med alt du har å gjøre ... Og så heller avslutte med at du ikke gidder å gjøre større anstrengelser for å tilbringe tid med folk som gjorde tre år av livet ditt til et helvete.

 

Jeg holder altså også en knapp på Nies forslag.

Lenke til kommentar

Naar jeg leser dette blir jeg glad for at jeg gikk paa en liten (moekkaskole som vi klate den naar vi gikk der) skole hvor det var minimal mobbing, mobbing som blir beskrevet i denne traaden tok aldri sted paa skolen under mine 3 aar, mot noen, ja mobbing skjedde men ikke digre gjenger (alle mot en konsept) og ikke over 3 aar.

 

Personelig, selv om jeg ikke kan sette meg i den situasjon saa ville jeg nok dratt. Hvis jeg hadde kasta stein etter en og vaert saa fael i barndommen tror jeg at jeg ville tenkt tilbake paa de i ny og ne, og foelt meg forferdelig (hvis de har blitt mer en 8 mentelt ofc.) Og hvis disse folka er saa misslykket som du beskriver saa vil du jo si litt I win you lose! Suck my balls konsept kun ved aa vise deg.

Lenke til kommentar

Nå begynner vi å snakke.

 

Nie, jeg likte forslaget ditt veldig godt. Det blir som å lure dem inn i en felle!

 

Og altså, det er ikke alle av dem som har lausunger og lever av Nav, men en del, og det synes jeg er festlig.

 

Slimda har nok aldri utført et godt hevntokt, og kjent hvor deilig følelsen av å rette opp urettferdighet faktisk er.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Slimda har nok aldri utført et godt hevntokt, og kjent hvor deilig følelsen av å rette opp urettferdighet faktisk er.

Jeg har foretatt hevn, ja. Resultatet var en brukket nese på vedkommende. Der og da var det godt. Men i ettertid? Ikke fullt så godt. Hevn er ikke noe jeg vil anbefale noen. Da er det mye bedre å bare legge det bak seg å bli ferdig med det.

 

Men, for all del, man kan jo ha forskjellige meninger. Jeg ser bare ikke vitsen med å lage mer kvalme og elendighet.

Lenke til kommentar

Er selv mobbeoffer, og har tenkt som trådstarter, med hevn og alt det der.

 

"Går du løs" på dem på FB, så vil du bare bli sett ned på, og latterliggjort, også på sammenkomsten.

 

Mitt råd er, igjen, å bare heve deg over det. La dem seile sin egen sjø. Ikke bruk energi på dem. De tilfører deg bare negativ "energi". Bruk heller tiden på folk som tilfører deg positiv "energi".

Postet av anonym: 08e257892909c38844b386d45ac9411d

Lenke til kommentar

man skal faen ikke ha sympati for de som mobber. uansett om de er 8 eller 40. Gjort er gjort.

Neida, men husk at man som barn ikke er særlig utviklet mtp konsekvenstenking etc. De som gjorde dette tenkte nok ikke der og da over hvilke konsekvenser det ville få.

 

skjønner jo det, har gjort mye dumt selv da jeg var yngre... men sånt kan liksom ikke unnskyldes uansett. Det er mobbeofferet som sitter igjen med det verste...

Og får man en mulighet til å ta litt hevn, så bør man det. Det føles godt for 'mobbeofferet' og... tro meg. Da får man litt selvtillitt tilbake. (om man gjør sånn som TS gjerne vil.. skryte av sin suksess og se ned på de andre)

 

Jeg skulle gjerne fortalt de som mobbet meg om hvordan jeg har hatt det, bare fordi jeg trodde jeg ikke var verdt noe hele barndommen pga de....

Lenke til kommentar

Har aldri blitt mobbet, og har aldri mobbet noen heller. Synes det er trist at mobbing forekommer, og spesielt når jeg hører at det sitter i deg enda. Det kommer sikkert til å sitte lenge fremover også. Kan ikke helt sette meg inn i din situasjon, men hvis jeg f.eks. tenker på at jeg skal ha en sammenkomst med alle jeg anser som idioter jeg gjerne skulle gitt en omgang, så hadde jeg aldri i verden giddet å bry meg i det hele tatt. Drit i hele greia, ikke si noe, ikke gi lyd fra deg. La dem ha sitt lille møte, så kan du heller finne på noe med dine gode venner :)

Lenke til kommentar

"Beklager, kan ikke komme. Skal vaske håret den dagen."

 

Nei kan ikke si det, hvis de er så dumme som gir uttrykk for kan de jo tro hun er en slik møkkafant som vasker seg en gang i mnd'en og må putte litt ekstra innsats inn i det for å få jobben gjort o_O

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...