Gå til innhold

Illuminati, en diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

I den stormen av paranoide konspirasjonsteoretikere som raser over internett er det deilig med et seriøst motsvar, også her i Norge.

 

Absolutt, men den største, farligste og mest utbredte vrangforstillingen i Norge handler ikke om Illuminati eller 11. september, men om sosialdemokratiet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I den stormen av paranoide konspirasjonsteoretikere som raser over internett er det deilig med et seriøst motsvar, også her i Norge.

 

Absolutt, men den største, farligste og mest utbredte vrangforstillingen i Norge handler ikke om Illuminati eller 11. september, men om sosialdemokratiet.

Da må du nokk på en måte definere graden av sosialisme i dette demokratiet. For f.eks USA er vel også strengt tatt et sosialdemokrati i og med at de har en god del sosiale og offentlige tjenester, selv om politikken i USA er totalt anderledes enn i Norge.

Endret av flesvik
Lenke til kommentar

Baltazar94

 

Viss jeg har forstått deg riktig, er du ikke en kjempestor fan av norsk skole. Du snakker om indoktrinering o.l

Du nevner også at vi er for unge til å huske/forstå innvirkningen den kalde krigene hadde på det amerikanske folket, noe som sier meg at det er en stund siden du selv gikk på skole. Gikk du i det hele tatt på skole? Hadde du i så fall engelsk på skolen?

 

Det jeg vil frem til, er om du i det hele tatt innehar de engelsk-kunnskapene som trengs for å forstå hva JFK sier i talen sin?

 

 

Når det er sagt så vil jeg takke for en særdeles underholdende tråd, som har gjort arbeidsdagen min litt kortere :)

(Det skjer ikke så mye på jobb for tida, hehe)

Lenke til kommentar

La meg bare få ta mine (vanligvis, i hvertfall) meningsmotstandere i forsvar et lite øyeblikk:

 

Det er ingen tvil om at det finnes real-life konspirasjoner - å tro noe annet er naivt. Politisk eller økonomisk makt fyller de vakum som kan finnes - eller skapes. Gamle Joe McCarthy var nok en paranoid SOB med svært lav respekt for individers rettssikkerhet og anstendig oppførsel - men at Kreml faktisk konspirerte og involverte tusenvis av mennesker for å spre kommunismens glade budskap, er hevet over tvil. (Og, joda, Washington hadde sine konspiratoriske mottrekk, gjerne med noen konservative ikke-ikke-volds-orienterte generaler involvert.)

 

Men at konspirasjoner finnes, betyr ikke at alle tenkelige teorier om konspirasjoner fortjener å bli anerkjent - hver og en av dem må tåle et minimum av kritisk søkelys, hvilket de oftest ikke gjør. Poenget mitt er at fremsettelse av slike teorier på sett og vis er et gode for samfunnet vi lever i. Dersom det viser seg at de kan backes up med fakta, er det et soleklart insitament for forbedringer, som man ellers ikke ville satt i verk.

 

Jeg ser ultraliberailsmen litt i samme lys (og den har mange overflatiske fellestrekk med konspirasjonismen, spesielt trekket med å gi gamle ord helt nye meninger), et individ trenger et forsvar mot en stats innebygde begjær for kontroll over individene. Dette forsvaret skal være demokratiet, og at ultraliberalistene peker på problematiske forhold ift forsvar av individets rettigheter er på sin plass.

 

Både konspirasjonister og ultraliberalister er derfor - på sett og vis - voktere av vår frihet. De er varslerne, når vi sover. Om vi skal ta dem alvorlig, avhenger av om de har noe troverdig og reellt å fortelle oss. Jeg har stort sett hatt problemer med å oppfatte deres påstander som troverdige og reelle, men det at vi i det hele tatt tar oss bryet med å undersøke litt, anser jeg som en styrkning av individets muligheter for å hevde sin rett.

 

Irriterende, ja - unnværlige, neiinv_biggrin.gif

 

(E: kodetrøbbel)

Endret av a_aa
Lenke til kommentar

Hmm... Artig tanke. :hmm:

Det er jo som du sier, at viss man blir servert noe med en viss troverdighet og det som kan virke som troverdige beviser, så er det jo kun en fordel for oss alle. Men det som er så kjedelig er at "på veien" til de troverdige teoriene så blir man servert mye søppel. Noe som igjen øker min skepsis for slike teorier og idèer. ;)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg fikk plutselig høre om Illuminati, en konspirasjonsteori.

Jeg trodde ikke på det først, men etter hvert jeg gjorde research på det, ble jeg mer å mer skremt.

 

ANBEFALER Å LESE ALT DETTE HER + SE VIDEON SOM ER LINKET!

 

Illuminati, en hemmelig sekt som ble startet i Tyskland den 1. mai 1776 av Adam Weishaupt. Illuminati har tenkt å "ta over" verden via. media. Artister, nyhetsbyråer, aviser, filmer, osv... Illuminati er satanister og tilber satan.

 

Mange artister har skjulde budskap i tekstene sine. Her er en video med eksempler + forklaringen bak Illuminati. De artistene her har setninger inni sangene sine som: "...as we move toward a, new world order." (Eminem), "They don't want to see us unite. All they want us to do is to keep fussing and fighting." (Bob Marley) Å MANGE, MANGE fler.

 

Blandt annet Eminem som kom ut med nytt album nå, har noe skjult i teksten. "This fucking black cloud still follow's me around. But it's time to exercise these demons. These motherfuckers are doing jumping jacks now!". Igjen, demoner har noe med satan og gjøre. Og første linjen i refrenget: "I'm not afraid to take a stand."! Og som en stor fan av Eminem er jeg redd for Eminem sitt liv akkurat nå.

 

Michael Jackson ble drept for et år siden (R.I.P). Og det var rett etter MJ sa noe om å avsløre "the biggest secret that has been kept." Han planla et stort comeback over hele verden, og det var etter dette han døde.

 

På en-dollar seddelen er det et bilde på ene siden:

Over pyramiden står det "Ovus Caeptis" som betyr "Eye of Lucifer", som betyr; djevelens øye. Det står også under: Novus Ordo Seclorum som betyr "New Order of the Ages" på latin.

NovusOrdoSeclorum.jpg

 

Som sagt, Illuminatus er satanister og tilber satan.

Tupac sa ifra i en sang kalt "Killuminati" der han fortalte om Illuminati. Rett etterpå ble han drept. Som sagt, Illuminati styrer media, og ville få det til å se ut som Biggie (en rapper) prøve å ta livet til Tupac Shakur. Så, etter det, ordnet Illuminati et mord for Biggie, og fikk det til å se ut som det var fansen/gjengen til Tupac som tok hevn.

 

Nå har jeg skrevet en del, og jeg kunne ha holdt på i flere timer til. Men nå er det deres tur: del deres kunnskaper. Jeg sier ikke at dette er rett og alt dette er sant. Men slik jeg ser det, er Illuminati en hemmelig organisasjon som styrer verden i skyggene.

 

Igjen, del deres kunnskaper! :)

 

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

 

Tror du seriøst på dette?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg fikk plutselig høre om Illuminati, en konspirasjonsteori.

Jeg trodde ikke på det først, men etter hvert jeg gjorde research på det, ble jeg mer å mer skremt.

 

ANBEFALER Å LESE ALT DETTE HER + SE VIDEON SOM ER LINKET!

 

Illuminati, en hemmelig sekt som ble startet i Tyskland den 1. mai 1776 av Adam Weishaupt. Illuminati har tenkt å "ta over" verden via. media. Artister, nyhetsbyråer, aviser, filmer, osv... Illuminati er satanister og tilber satan.

 

Mange artister har skjulde budskap i tekstene sine. Her er en video med eksempler + forklaringen bak Illuminati. De artistene her har setninger inni sangene sine som: "...as we move toward a, new world order." (Eminem), "They don't want to see us unite. All they want us to do is to keep fussing and fighting." (Bob Marley) Å MANGE, MANGE fler.

 

Blandt annet Eminem som kom ut med nytt album nå, har noe skjult i teksten. "This fucking black cloud still follow's me around. But it's time to exercise these demons. These motherfuckers are doing jumping jacks now!". Igjen, demoner har noe med satan og gjøre. Og første linjen i refrenget: "I'm not afraid to take a stand."! Og som en stor fan av Eminem er jeg redd for Eminem sitt liv akkurat nå.

 

Michael Jackson ble drept for et år siden (R.I.P). Og det var rett etter MJ sa noe om å avsløre "the biggest secret that has been kept." Han planla et stort comeback over hele verden, og det var etter dette han døde.

 

På en-dollar seddelen er det et bilde på ene siden:

Over pyramiden står det "Ovus Caeptis" som betyr "Eye of Lucifer", som betyr; djevelens øye. Det står også under: Novus Ordo Seclorum som betyr "New Order of the Ages" på latin.

NovusOrdoSeclorum.jpg

 

Som sagt, Illuminatus er satanister og tilber satan.

Tupac sa ifra i en sang kalt "Killuminati" der han fortalte om Illuminati. Rett etterpå ble han drept. Som sagt, Illuminati styrer media, og ville få det til å se ut som Biggie (en rapper) prøve å ta livet til Tupac Shakur. Så, etter det, ordnet Illuminati et mord for Biggie, og fikk det til å se ut som det var fansen/gjengen til Tupac som tok hevn.

 

Nå har jeg skrevet en del, og jeg kunne ha holdt på i flere timer til. Men nå er det deres tur: del deres kunnskaper. Jeg sier ikke at dette er rett og alt dette er sant. Men slik jeg ser det, er Illuminati en hemmelig organisasjon som styrer verden i skyggene.

 

Igjen, del deres kunnskaper! :)

 

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

 

Tror du seriøst på dette?

Illuminati betyder dom upplysta och dom tillber inte satan eller gud,men en universiell kraft.Personligen tror jag dom sitter på kunskap om "the missing link" om vad som gjorde att människan bara har 46 kromosomer i kroppen när allt annat på planeten har 48,men det är bara mina personliga funderingar....

Och Eminem sjunger om sin kamp mor droger och inget annat..

Tror du får researcha lite till ;)

Lenke til kommentar

[...]Personligen tror jag dom sitter på kunskap om "the missing link" om vad som gjorde att människan bara har 46 kromosomer i kroppen när allt annat på planeten har 48,men det är bara mina personliga funderingar.[...]

Så f.eks ku med 60, gris med 38, mais med 20, bygg med 14 eller hest med 64 kromosomer får ikke være med? :whistle:

Lenke til kommentar

[...]Personligen tror jag dom sitter på kunskap om "the missing link" om vad som gjorde att människan bara har 46 kromosomer i kroppen när allt annat på planeten har 48,men det är bara mina personliga funderingar.[...]

Så f.eks ku med 60, gris med 38, mais med 20, bygg med 14 eller hest med 64 kromosomer får ikke være med? :whistle:

Uvesentlige detaljer? :hm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...