Gå til innhold

Illuminati, en diskusjonstråd

Anbefalte innlegg

Kopiert fra Wikipedia:

Johann Joachim Christoph Bode (født 16. januar 1730, død 13. desember 1793) var en tysk musiker, journalist, forlegger og embedsmann. I dag er han mest kjent som en ledende frimurer og lederen for Illuminatus-ordenen i dens siste dager.

Bode ble frimurer i 1761, da han ble innviet i St Johanneslosjen Absalon til de tre brennesler i Hamburg. Gjennom frimureriet kom han i kontakt med Illuminatus-ordenen.

Han ble rekruttert inn i ordenen av Adolf Franz von Knigge på et frimurerkonvent i Wilhelmsbad i 1782. der steg han raskt i gradene, og etter at Adam Weishaupt og Knigge forsvant ut av ordenen etter at den ble forbudt av bayerske myndigheter i 1785 var Bode lederen for organisasjonen. Dette var han fram til sin død i 1793. Med han døde organisasjonen ut.

I 1787 stiftet Bode «forbudnet av tyske frimurere», en organisasjon som skulle fortsette å utbre Illuminatus-ordenen sine tanker. Organisasjonen lyktes aldri i dette, og var Illuminatis siste krampetrekninger.

Særlig én episode i Bodes liv har vært grobunn for mange av konspirasjonteoriene som har blitt spunnet rundt Illuminatus-ordenen. I 1787 var han og et annet ordensmedlem på besøk i Paris hvor de møtte radikale franske frimurere. Man vet ingenting om hva det ble snakket om i dette møtet, men i teoriene om at ordenen stod bak den franske revolusjonen er dette et viktig punkt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+513

NSA? hmm det er bare en link. Enhver NSA ansatt kan ha gjort det som en spøk. Det er ikke så vanskelig å tenke seg at de viste at folk ville prøve dette. :) morsomt

Hadde det vært ekte ville du måtte svare på ett hemmelig spørsmål. Noe som er typisk Ordner.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

Eg har ikkje lest igjennom tråden men den skrifta over auget har jo sikkert blitt nevnt før. Ikkje står det "ovus" og ovus betyr vel heller ingenting uansett. Oculus betyr auge og det nærmaste eg kjem ovus blir ovum, som betyr "Eit egg" Egget til satan? :tease:

Annuis: Winketh with the

Det andre ordet. Aner ikkje kva som står der. Coeptis? Altså "undertakings/foretak?"

Google translate ftw! :w00t:

Silly conspiracy :D

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg vet ikke om jeg henger etter, og at det er nevnt allerede, men om noen er interessert kan dere se på denne serien på youtube. Den tar for seg musikkindustrien, og hvordan den blir styrt av Illuminati.

Uansett om det sant eller ikke, noe vi aldri vil få svar på uansett hvor mye vi leter, så er det en spennende serie, og en av de bedre dokumentarene jeg har sett.

Meeen, det kan jo også bare være fordi det er bra musikk i flere av delene også da :laugh:

Edit: link er greit å legge med :p

Endret av OHof
Lenke til kommentar

Det er tullete å tro på slike konspirasjonsteorier, og det er like tullete av mod å tillate slike diskusjoner på et politikkforum.

Definisjonen av en konspirasjon er at to personer gjør noe bak ryggen på en tredje.

Dette skjer ikke i politikkens verden? :dontgetit:

• Liker 4
Lenke til kommentar

Det er tullete å tro på slike konspirasjonsteorier, og det er like tullete av mod å tillate slike diskusjoner på et politikkforum.

Definisjonen av en konspirasjon er at to personer gjør noe bak ryggen på en tredje.

Tror nøkkelordet var "slike". Det vil si skrullete konspirasjonsteorier, ikke vanlig politikk.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

*Mine innlegg* Tror ikke at det finnes noe Illuminati, men synes det er spennende lesning.

http://www.youtube.com/watch?v=DikoLMfnEgE

det er 11 videoer, dobbeltklikk videoen for å kunne se den i youtube - og kunne bla deg videre.

edit: utover i videoene snakker de om Michael Jackson og Tupac, og hvordan de prøvde å kjempe Illuminati - og derfor døde de. masse sånt.

Hvis vi skulle sett på det her som om det er sant, så er Eminem og DMX de neste. :tease:

Endret av Mikaeru
Lenke til kommentar

Tror nøkkelordet var "slike". Det vil si skrullete konspirasjonsteorier, ikke vanlig politikk.

En skrullete konspirasjonsteori som teorien om at Bin Laden stod bak 9/11?

• Liker 2
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Vet ikke helt om jeg ble overbevist du.

http://www.illuminati.com/

Ikke helt NSA i mitt gode:P

Du må skrive det baklengs.

Sokkalf du tar helt feil. Detter er et bevis på at illuminati finnes, og jeg takker nico69 på vegne av kongen og staten. Du har vært til stor hjelp for oss. :nei:

Kongen og staten jobber for fremmed krefter så skjønner ikke at de skulle ønske å bli avslørt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...