Epleskrell Skrevet 4. mai 2011 Del Skrevet 4. mai 2011 Hei Jeg lurte på om noen kunne hjelpe meg litt. Holder på med en interaktiv meny, jeg ønsker her å bruke menyen med fjernkontroll eller et keyboard. Noen som kan litt om dette og kunne gitt meg noen tips. Legger med eksempel med oversikt over hva jeg kunne tenke meg. Her er det 5 valg, som alle skal ta deg til en ny scene. Andre råd og vink motaes også med takk! Lenke til kommentar
molty Skrevet 4. mai 2011 Del Skrevet 4. mai 2011 Hva ønsker du for noe? At man kan dirigere seg med høyrepiltast og venstrepiltast f.eks? in that case: stage.addEventListener(KeyboardEvent.KEY_DOWN, bevegMenu); function bevegMenu(evt:KeyboardEvent){ if(evt.keyCode == 37){ // Venstre pil // ting for å flytte seg til venstre } elseif(evt.keyCode == 39){ // høyre pil // ting for å flytte seg til høyre } } Eller bommet jeg på svaret? Lenke til kommentar
Epleskrell Skrevet 4. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2011 Hva ønsker du for noe? At man kan dirigere seg med høyrepiltast og venstrepiltast f.eks? in that case: stage.addEventListener(KeyboardEvent.KEY_DOWN, bevegMenu); function bevegMenu(evt:KeyboardEvent){ if(evt.keyCode == 37){ // Venstre pil // ting for å flytte seg til venstre } elseif(evt.keyCode == 39){ // høyre pil // ting for å flytte seg til høyre } } Eller bommet jeg på svaret? for det første takk for svar.. Det jeg ønsker er at hver av de heksagonale formene skal fungere som knapper, Og ved å trykke til venstre/høyre skal du kunne bla igjennom de. Så ved å trykke enter/space velge de. (ble det forståelig) Lenke til kommentar
Epleskrell Skrevet 4. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2011 Legger ved en flash som (kanskje) viser hva jeg tenker på. Hvis noen har muligheter hadde det å vise hvordan det kan gjøres i filen vert supert..! keyboard test.zip Lenke til kommentar
molty Skrevet 8. mai 2011 Del Skrevet 8. mai 2011 (endret) stop(); var current:Number = 1; button_1.gotoAndPlay(1, "nr1"); stage.addEventListener(KeyboardEvent.KEY_DOWN, bevegMenu); function bevegMenu(evt:KeyboardEvent){ if(evt.keyCode == 37){ // Venstre pil if(current == 1){ selectButton(5); } else{ selectButton((current-1)); } elseif(evt.keyCode == 39){ // høyre pil if(current == 5){ selectButton(1); } else{ selectButton((current+1)); } } elseif(evt.keyCode == 13){ // ENTER, og den de da trykker for å "åpne" knappen } } function selectButton(next:Number){ switch(next){ case 1: button_1.gotoAndPlay(1, "nr1"); break; case 2: button_1.gotoAndPlay(1, "nr2"); break; case 3: button_1.gotoAndPlay(1, "nr3"); break; case 4: button_1.gotoAndPlay(1, "nr4"); break; case 5: button_1.gotoAndPlay(1, "nr5"); break; } current = next; } Eg misstolket det med button go to and play du hadde laget. Men det klarer du vel å fikse selv, altså slik når den er over så har du en movieclip som gjør den mørkere f.eks Det der skal fungere hvertfall, hvis ikke send PM her - Molty [Edit, glemte en "}"] Endret 8. mai 2011 av molty Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå