Gå til innhold

Problemer med ic7 og s-ata hd (maxtor 120gb)

Npt

Anbefalte innlegg

Heisann. Etter at lynet tok msi-kortet mitt så kjøpte jeg ic7.

Problemene starter når den detekter etter primary master slave osv.

Den finner cd-brenner, men ikke hd.

Jeg går inn i bios og setter s-ata onchip settings til auto, og når jeg trykker på detect på primary master finner den disken (maxtor masse tall osv) den står også som boot priority elns. jeg tar save to cmos and reboot, så kommer akkurat det sammen. Får melding om at harddisk has been changed and this may cause changes in boot sequence eller.no

jeg er litt frustrert, har prøvd 2 s-ata kabler, med og uten strømadapter til s-ata. begge s-ata portene på kortet og jeg har tilohmed gnidd litt på hden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

jeg hadde akkurat det samme problemet med mitt Abit IC7-G.

Last ned bios 1.5 og innstaller den på en floppydisk. Sett floppy som den første i boot sequencen save settings. Trykk deretter "alt"+"F2" for å få opp AWDFLASH bios update (samtidig som du kan trykke på delete for å komme i setup), da skjer alt automatisk.

Så er det tid for å resette cmos.

Deretter går du inn i biosen igjen og setter på at det skal være "Onchip S-ATA", går på Integrated Peripherals, og sjekker IDE settingene (det øverste alternativet). Gå ned og sett S-ATA til manual på Master-1.

Save & exit bios.

Hvis alt funker nå er det fint, hvis ikke setter du Optical drivene (CD, DVD osv) på IDE-2 og går inn i biosen igjen og disabler IDE-1. Da skal det i hvertfall fungere.

Håper dette hjalp ;)

En siste ting: Sett S-ATA kabelen i S-ATA port 1.

-DW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...