Npt Skrevet 26. juli 2003 Del Skrevet 26. juli 2003 Heisann. Etter at lynet tok msi-kortet mitt så kjøpte jeg ic7. Problemene starter når den detekter etter primary master slave osv. Den finner cd-brenner, men ikke hd. Jeg går inn i bios og setter s-ata onchip settings til auto, og når jeg trykker på detect på primary master finner den disken (maxtor masse tall osv) den står også som boot priority elns. jeg tar save to cmos and reboot, så kommer akkurat det sammen. Får melding om at harddisk has been changed and this may cause changes in boot sequence eller.no jeg er litt frustrert, har prøvd 2 s-ata kabler, med og uten strømadapter til s-ata. begge s-ata portene på kortet og jeg har tilohmed gnidd litt på hden. Lenke til kommentar
LoS Skrevet 26. juli 2003 Del Skrevet 26. juli 2003 jeg må nesten spørre, hva er det egentlig du lurer på? og hva er det du mener skal skje? Lenke til kommentar
Npt Skrevet 26. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2003 ehh. Hva er feil? Hvorfor finner den ikke disken utenom i BIOS? Må jeg formatere først? Var det vanskelig å skjønne at det var det jeg villle frem til? Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 26. juli 2003 Del Skrevet 26. juli 2003 Dette er ett allerede kjent "problem" Legg inn nyeste BIOS (ver.1.5). Du finner den her Etter det vil du slippe det "problemet" Lenke til kommentar
Dirty Water Skrevet 26. juli 2003 Del Skrevet 26. juli 2003 Hei jeg hadde akkurat det samme problemet med mitt Abit IC7-G. Last ned bios 1.5 og innstaller den på en floppydisk. Sett floppy som den første i boot sequencen save settings. Trykk deretter "alt"+"F2" for å få opp AWDFLASH bios update (samtidig som du kan trykke på delete for å komme i setup), da skjer alt automatisk. Så er det tid for å resette cmos. Deretter går du inn i biosen igjen og setter på at det skal være "Onchip S-ATA", går på Integrated Peripherals, og sjekker IDE settingene (det øverste alternativet). Gå ned og sett S-ATA til manual på Master-1. Save & exit bios. Hvis alt funker nå er det fint, hvis ikke setter du Optical drivene (CD, DVD osv) på IDE-2 og går inn i biosen igjen og disabler IDE-1. Da skal det i hvertfall fungere. Håper dette hjalp En siste ting: Sett S-ATA kabelen i S-ATA port 1. -DW Lenke til kommentar
Npt Skrevet 26. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2003 Heheh, floppydisk har vi ja haheha. Uans, tusen takk for hjelpen, var redd lynet hadde tatt hden min og. Lenke til kommentar
Dirty Water Skrevet 27. juli 2003 Del Skrevet 27. juli 2003 Det fungerte for deg også? Uansett, det med bios update var i grunnen eneste grunnen til at jeg kjøpte floppy til den nye PCen... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå