Gå til innhold

Ab circle pro

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg haaaaar så lite tro på sånt. Får jeg spørre hvorfor du ikke kan gå?

Er ikke spesielt interessert i å fortelle diagnosen, men jeg sitter i rullestol og det er derfor begrenset hva man kan gjøre for å få god kondisjonstrening. Går jeg ett par meter deiser jeg ned i bakken.

Lenke til kommentar

Hva med svømming? Der kan du bruke armene og bidra så mye du orker med benene. Flytelementer og/eller en medhjelper om det behøves.

Ellers finnes det noe som heter amrsykler.

Eller bare en form for (lett?) styrketrening i overkroppen? Får opp pulsen bra det og.

Ellers, siden du sier du har en diagnose kan du kanskje søke opp treningstips + diagnosenavn på google, sjekke om det finnes en forening for folk med samme diagnose eller bare høre med lege.

Endret av Matsemann
Lenke til kommentar

Jeg er mobil nok til å kunne utføre de treningsøvelsene. Jeg kan også f.eks svømme, men når man ikke har gjort det på en stund og har lagt på seg noen kilo for mye så har jeg lite lyst til å ta turen til svømmehallen - blir dobbelt så flaut.

Lenke til kommentar

Ellers finnes det noe som heter amrsykler.

Eller bare en form for (lett?) styrketrening i overkroppen? Får opp pulsen bra det og.

Ellers, siden du sier du har en diagnose kan du kanskje søke opp treningstips + diagnosenavn på google, sjekke om det finnes en forening for folk med samme diagnose eller bare høre med lege.

Har hatt ''armsykkel''. Det vil jo ikke egentlig hjelpe meg med å forbrenne fett, men å bygge muskler.

Det finnes steder hvor man kan få skreddersydd treningsplan og lignende, men ingen av disse øvelsene man blir tilbudt gjør noe som kan få pulsen min opp på samme nivå som ved jogging da de går ut på å styrke muskler, ikke kondisjonstrening.

Lenke til kommentar

Forbrenne fett gjøres like godt ved å kutte i matinntaket. Fordelen ved å trene kondis er jo at man får bedre kondis samt forbrenner ekstra.

Husk at styrketrening fører til mere muskler. Muskler strammer opp kroppen og ligger faktisk og forbrenner hele tiden. ;)

Jeg har ikke prøvd armsykkel, men klarer man å sykle et par kilometer på den vil jeg si det bygger kondisjon mer enn det bygger muskler.

Lenke til kommentar

Kan ikke kutte mer i matinntaket enn jeg allerede gjør. Selv om man har en bra diett så vil man legge på seg hvis man ikke er i aktivitet.

Ønsket om å trene kondis er hvorfor jeg ser på muligheten ved en ab circle pro. Du kan gå deg en tur, det kan ikke jeg, så derfor tenkte jeg at det kanskje hadde vært ett godt alternativ.

Armsykkel er uaktuelt også på grunn av at jeg ikke ønsker å slite ut armene mine. Bena funker ikke som de skal, så da ønsker jeg ikke å miste funksjon i armene. Hvis andre som har brukt krykker hver dag har slitt ut armene sine så ønsker jeg ikke å gamble med det siste jeg har på samme måte, bare at med en armsykkel blir det enda mer slitsomt da man legger all press på armene.

Lenke til kommentar

Jeg vil gå så langt som å si at jeg HATER oppfinneren av Abcircle pro...

MEN i ditt tilfelle kan det faktisk ha noe for seg :dontgetit:

Selv om bena dine er svake så klarer du å holde kroppen på det apparatet.

Det er hovedsaklig kjernemuskulatur som brukes for å gjennomføre bevegelsen i det apparatet og om du holder på intensivt nok over en lengre periode så vil du jo forbrenne en del.

Hvor mye blir vel litt vanskelig å si, men bedre enn å sitte stille ihvertfall :)

Husk at det er musklene i kroppen som bestemmer forbrenningen (og alder) så om du får mere muskler vil forbrenningen øke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...