Nikona Skrevet 4. mai 2011 Rapporter Del Skrevet 4. mai 2011 Tok bilder av den magiske solen mens den var i ferd med å gå ned i tåkeskyer. Disen har gitt den både fargen og inntrykket av gigantstørrelse. Hva kan jeg gjøre for å gi bildet det lille ekstra? Har beskåret så mye som mulig i venstre kant, da jeg hadde fått den ganske midtstillt. ISO 100. F 5,6. 1/160 sek. 300mm brennvidde. +0,7 eksponeringsavvik Nikon D60 Lenke til kommentar
Akse Skrevet 4. mai 2011 Rapporter Del Skrevet 4. mai 2011 Det ser ut som om du har dratt litt mye i spakene her. Trærne har et blåskjær over seg, og det mørke nede til venstre blir litt dominerende. Jeg er dog usikker på hva som kunne gjort bildet bedre. Kanskje et helt annet utsnitt. Lenke til kommentar
Nikona Skrevet 4. mai 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 4. mai 2011 På originalen hadde trærne gråbrun farge som ved nattfotografering. Himmelen ble mørkere enn den var i virkeligheten. Jeg ville hatt trærne sorte og himmelen lysere uten å endre for mye på solen, for den var sånn. Skinnet og glansen får vi jo ikke gjengitt. Men som nybegynner med photoshop fikk jeg det ikke bedre. Har råfilen lagret så jeg kan prøve igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå