Henriker Skrevet 26. juli 2003 Del Skrevet 26. juli 2003 Jeg skulle flashe biosen, og når jeg skrur på pcen igjen vises ingenting på skjermen. Jeg har prøvd å flytte på CMOS jumperen, men det hjalp ikke. Hva må jeg gjøre? Jeg har hørt hvis man kjenner en annen med samme kort kan man fikse det igjen, er dette riktig, og isåfall hvordan gjør man det? Lenke til kommentar
CFD Skrevet 26. juli 2003 Del Skrevet 26. juli 2003 http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=1...highlight=redde Hjelper litt og søke. Ikke samme hovedkortet men du finner svarene du trenger der. Lenke til kommentar
Henriker Skrevet 26. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2003 Takk for linken, men ifølge den tråden er den eneste måten å kjøpe en ny BIOS chip. Men så jeg søkte rundt litt på MSI sin side og fant dette: http://www.msi.com.tw/html/support/bios/note/boot.htm Det står at man kan bruke en metode som heter BIOS revovery feature hvis pcen ikke booter etter flashing av BIOS.. Så det jeg lurte på om dette kunne være en mulighet og om noen eventuelt har prøvd dette? Lenke til kommentar
tokki Skrevet 26. juli 2003 Del Skrevet 26. juli 2003 Har samme kort som deg, men har heldigvis ikke flashet feil bios ! Har ikke prøvd den recovery metoden som du sikter til, men har du egentlig noe å tape på å prøve det? Jeg ville prøvd iallefall ! Reset cmos funket forøvrig dårlig hos meg helt til jeg plugget vekk PSU`en fra HK`et og tok vekk batteriet! Så det kan du jo også prøve.. Visst det er MSI KT3 Ultra (MS-6380E) HK du har så er dette linken til den riktige biosen Lykke til Lenke til kommentar
Henriker Skrevet 26. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2003 Jeg tenkte jeg skulle prøve recovery metoden, men jeg har litt problemer med å forstå hvordan jeg skal gå fram... her er prosedyren: Rename the desired AMI BIOS file to AMIBOOT.ROM and save it on a floppy disk. e.g. Rename A569MS23.ROM to AMIBOOT.ROM Insert this floppy disk in the floppy drive. Turn On the system and press and hold Ctrl-Home to force update. It will read the AMIBOOT.ROM file and recover the BIOS from the A drive. When 4 beeps are heard you may remove the floppy disk and restart the computer. Så det jeg har gjort da er å laste ned den nyeste BIOS, og så skulle jeg rename .ROM fila, men det var jo ingen fil som sluttet på .ROM :o Har jeg missforstått noe? Lenke til kommentar
Henriker Skrevet 26. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2003 Den recovery metoden virket ikke, tenkte meg nesten det... Jeg prøvde riktignok å resete cmos enda en gang og ta ut PSU og batteri, men fikk ikke ut batteriet, så det endte med at jeg bare tok ut PSU`en, men det virket fortsatt ikke... Det blir vel til at jeg må kjøpe ny BIOS chip, men forslag tas gledelig imot... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå