LMH1 Skrevet 4. mai 2011 Del Skrevet 4. mai 2011 (endret) Nå vet jeg at Apple ikke er så god på spill som pc og generielt ytelse som en PC med windows 7. Nå er jeg klar over OSX snowleopard vil gi mac en fordel her. Men hvis vi tar f.eks: 15" macbook pro Intel Core i7 2,0 GHz quad-core (Intel® Core™ i7-2630QM Processor(6M Cache, 2.00 GHz) ? 4 GB 1333 MHz (Kingston?) 500 GB, 5400 o/min (Seagate?) VS 128 GB SSD intel G2? Imac: 21,5": 2,7 GHz Quad-Core Intel Core i5 (Intel® Core™ i7-2620M Processor?) Oppløsning på 1920 x 1080 4 GB (to 2 GB) hukommelse 1 TB harddisk (Seagate?) AMD Radeon HD 6770M med 512 MB Baserer vi på nyeste Snowleopard osx 10.6.7. Kan dere gi meg men pekepinn på "FPS" (Framrates) på gode mac spill som er maskinvare krevende? Harddisk ytelse5400 RPM harddisk, tror jeg neppe hadde klart høyere en 50 MB/s i lese/skriveytelse i windows 7 men aner ikke helt hvilken merke/levrandør som står bak her? Seagate?Og oppstarten vil føles direkte treg ut? Hvis man har mange programmer? Prosessor ytelseMuligens OSX klarer å dra nytte av prosessoren mindre.Men til gjengjeld høyere pris? SkjermkortytelseHer mistenker jeg optimeringen ville gjøre at Mac ikke klarer å ta i bruk den nyeste grafikken? altså vil man ende med rask/ustabil spilling i perioder? RamytelseVille tippe generielt ram bruk ville OSX fått en fordel, av ytelse, kanskje også OSX?Men klokkefrekvensen ville føles lik? Nå tror jeg ikke det er så lett å "leie en mac i 2 dager" for å finne dette ut. Ønsker ikke å kjøpe apple maskinvare siden jeg er redd jeg blir litt skuffet her. Men kunnskapmessig syns jeg det hadde vært gøy å sjekke ut. Men kan dere prøve å gi meg en antydning hvor langt i trenge/skogen mac har kommet? Altså om det finnes spill/videoredigering som kan bevise mac har fordel overenfor pc? Angående spill, vet jeg ikke om Portal 2 er det mest krevende? Vertfall for pc klarer man nok med en budsjett maskin å spille greit. Selvsagt med nvidia/ATI skjermkort og dobbeltkjerne prosessor. Endret 4. mai 2011 av LMH1 Lenke til kommentar
Lord_Azalin Skrevet 4. mai 2011 Del Skrevet 4. mai 2011 (endret) Du tipper og synser veldig mye føler jeg. OSX er ett veldig godt optimalisert OS, med drivere skrevet spesifikt for den hardwaren som benyttes. Ett spill som er skrevet for begge platformene uten å benytte seg av emulatorer på noen av plattformene vil yte likt eller faktisk potensielt bedre på OSX. Windows har fortsatt mye dill som ikke trenger å kjøre for alle. Men er du ute etter kompatibilitet og stort spill-bibliotek så vil jeg anbefale å installere Win7 med bootcamt, så har man "best of both worlds". Edit: jeg har en 2008 modell av MacBook Pro, og kan kjøre f.eks. Portal 2 helt flott (uten at jeg har noe spesifikt fps-tall) på den i OSX. Spilt multiplayer og hele Solo campain på den. Så støtten for det som er på plass allerede er glimrende. Endret 4. mai 2011 av Lord_Azalin 1 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 4. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2011 (endret) Å kjøpe Mac for å bruke til windows syns jeg i min verden er bortkastet? Hvis man skal spille på windows 7, får man gjevt over dårligere ytelse på grunn av svakere maskinvare. Så blir ren mac maskin i så fall. Kanskje jeg tester litt med XP. Jeg er pcbygger, og flink teknisk, så ja. Men jeg har jo ikke prøvd mac så mye fysisk, annet i virtualbox. Jeg tror nok på at driverne holder? Men nå er disse maskinvarene ganske så nye? Så det kan jo være små driverfeil etc? Har du noen tips hvordan man kan prøve mac på en billig måte? For en som har bare lyst å prøve det? Har jo flere pcer hjemme, så hadde vært enkelt å fjernstyre en mac hvis jeg hadde hatt programvare. Syns å kjøpe maskinen på elkjøp også returer maskinen på 30 dager åpenkjøp egentlig er dårlig gjort for nye kjøpere som ønsker helst en ny maskin. Nå kjenner jeg ikke til hvor kraftig maskinvare du har. Men får du antilasing? Altså slags skygger i vann og speil effekter i spill? Muligens det krever en form at OpenGL optimering eller DX11, vet ikke hva mac bruker her? Jeg syns riktignok å betale den billigste imac for å kun teste mac er en dyr løsning. Men hadde vært litt gøy, men da måtte imac kommer med flere HDMI innganger i vertfall. Endret 4. mai 2011 av LMH1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå