lps999 Skrevet 26. juli 2003 Del Skrevet 26. juli 2003 Har nettopp fått min nye pc, og har fått et lite problem. Når jeg prøver å starte pc'en kommer biosversjonen frem, den detekterer hvor mye ram jeg har og cpu kommer frem med 1.4 Ghz før pc'en låser seg. Nå har jeg en 2.8 Ghz, så ett eller annet er galt. Det viser også CPU en gang til på skjermen før alt fryser seg. Det står at man kan trykke del for å komme i bios, men alt har hengt seg og jeg kommer aldri dit. Av og til henger den seg slik at bare øverste delen av bokstavene CPU viser( alt om bios og ram står der ennå) Har prøvd å ta ut ram og andre komponenter men har fortsatt samme problemet. Har også prøvd å resette CMOS. Alle vifter går, og alt virker i orden rett etter start, hører ett beep fra pc'en under oppstart, og tastatur blinker. Noen som har en ide om hva dette skyldes? Har i tillegg til abit IC7-G 2x512 Mb Twinmos Hercules 9800 Pro WD Raptor HD og Seagate 160 Gb har også innstallert 4 usb 2.0 porter og en FW Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 26. juli 2003 Del Skrevet 26. juli 2003 CPU er sannsynligvis defekt... Men; 14x100 = 1400 14x200 = 2800 sett fsb manuelt opp til 200 i bios og se om det går... Lenke til kommentar
lps999 Skrevet 26. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2003 Problemet er at jeg aldri kommer meg inn i bios. Det står i parantes på skjermen 14x100, men siden man heller ikke kan velge 200 manuelt noe sted, så har jeg et problem Lenke til kommentar
lps999 Skrevet 26. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2003 nå funker det gitt.... hadde plugget i en kortleser med usbplugg på hovedkortet sin usb 3 og 4.... og det var tydeligvis nok til å ikke komme inn i bios. moralen er vel å ikke plugge i alt på en gang :-? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå