Gå til innhold

Antivirus- Hva skal dette egentilig gjøre med maskinen din?

Anbefalte innlegg

ESET kan på alle bedriftsløsninger (5 bruker eller mer) lage en boot disk som renser systemet før du går inn på Windows. Dette heter SysRescue.

ESET NOD32 er rettet mot alle typer brukere, fra privat hjemme, SMB, og storkunder.

Brukerlisens? Da regner jeg med snakk om en person eller snakk om 1 datamaskin?

Uansett hvilken operativsystem som kjøres?

Vi tillbyr imiddertid gratis support, enten ved mail: [email protected] eller via telefon 64 83 10 01 mellom08-12 og 13-16, om det skulle være noen problemstillinger knyttet til bruk eller om man har blitt infisert, så kan våre eksperter hjelpe til

Gratis support? Hvis tjenestene er noe å skryte av så?

Tror ikke man får hjelp av dere hvis man har recoery partisjon på en HP maskin har blitt slettet av virus og man får "System disk not found" under booting av windows 7.

Kjeldent det er så ille, men hvem vet.

Men jeg spør her som en privatperson.

Jeg har 6 PCer (2 bærbare + 3 stasjonære + 1 server) og jeg har både Mac OSX, windows XP, av maskin også linux på alle maskinene i tillegg har jeg vista + Windows 7 på resten.

Hvilken løsning anbefaler dere da? Bedriftlisens er det mest lønnsomme?

Nå foretrekker jeg å ha flere operativsystemer siden jeg driver med litt forskjellig.

Håper på å slippe å betale flere tusen kr i året hvis jeg først skal betale.

Maskinene er kjøpt på forskjellig tidspunkt og oppgradert senere. Ikke billig løsning i utgangpunktet, men da har jeg sikkerhet på å ha en maskin som funger og jeg har nettverk.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ESET kan på alle bedriftsløsninger (5 bruker eller mer) lage en boot disk som renser systemet før du går inn på Windows. Dette heter SysRescue.

ESET NOD32 er rettet mot alle typer brukere, fra privat hjemme, SMB, og storkunder.

Brukerlisens? Da regner jeg med snakk om en person eller snakk om 1 datamaskin?

Uansett hvilken operativsystem som kjøres?

Vi tillbyr imiddertid gratis support, enten ved mail: [email protected] eller via telefon 64 83 10 01 mellom08-12 og 13-16, om det skulle være noen problemstillinger knyttet til bruk eller om man har blitt infisert, så kan våre eksperter hjelpe til

Gratis support? Hvis tjenestene er noe å skryte av så?

Tror ikke man får hjelp av dere hvis man har recoery partisjon på en HP maskin har blitt slettet av virus og man får "System disk not found" under booting av windows 7.

Kjeldent det er så ille, men hvem vet.

Det er per maskin på klient siden og per bruker om det er på terminalserver

Det avhenger naturlig nok av hvor omfattende casen er, som regel hjelper vi til så godt det er mulig om man har hatt ESET og har blitt infisert.

Lenke til kommentar

Ikke for og være frekk mot ESET eller andre nye antivirus eller programmer generelt men for meg virker det som om markedet er forsynt med antivirus og andre programmer nå, de aller fleste har sine favoritter og de store butikkjedene (Elkjøp, Expert, Elprice) har valgt seg sine programmer de selger til kundene, for ett nytt program vill det bli veldig vanskelig og hevde seg, det er mange andre gode programmer som aldri har sett dagens lys på grunn av denne situasjonen.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Men jeg lurer litt på server lisenser for antivirus?

Nå har jeg lite erfaringer her, men hva slags løsninger har privatpersoner her?

Det finnes noen få brukere av technet som leker med windows 2008 server til privat bruk.

Hvordan kan vi si det er greit å betale en 2000 kr for et antivirus program her?

Når det er snakk til privat bruk?

Så muligens "Servermarkedet" dere har mulighet å være bedre en andre?

Og ha client versjoner på arbeidstasjonene som mere holder et øye med virus?

Altså at serveren siler og oppdaterer clientene, mens alt blir enklere å administere?

Nå er det bare snakk om internt bruk, ikke noe "webserver" knyttet til internett eller noe slikt.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Vi har alltid varer på lager, da dette er elektroniske lisensbrev og genereres automatisk.

Spiller det noe rolle?

Hvis det er slik dere må manuelt sjekke hver ordre?

Altså da mistenker jeg man må vente 1 dag ekstra på programvare.

Omtrent som microsoft store. Hvis man først må overføre penger fra konto (Ikke kredittkort/paypal) trekkes det veldig negativt.

Så er kanskje like greit å kjøpe i butikk heller da.

Bestiller man varen da før jul eller midt i sommerferien kan man måtte vente noen uker på å få varen man har bestilt. Da kanskje like greit å få fysisk produkt? Så norsk lov gjelder?

Siden "Digitale tjenester" har som regel vane å bruke utlands lovgivning selv om språket på sidene er norske så er firmaet utlandsk.

Lisensen kommer automatisk (innen 20 sekunder på din mail), om det er mange som bestiller samtidig kan det ta opp til 5min, men dette hender svært skjelden.

Du har angrerett på kjøp hos oss, likt norsk lov. Da dette er en svensk bedrift, er det svensk lov som benyttes. Den er helt lik norsk lov, da det kommer til kjøpsrett og angrefrist.

Men du står fritt til å handle i butikk.

Lenke til kommentar

Du har angrerett på kjøp hos oss, likt norsk lov. Da dette er en svensk bedrift, er det svensk lov som benyttes. Den er helt lik norsk lov, da det kommer til kjøpsrett og angrefrist.

14 dagers åpent kjøp på digital nedlasting?

Glem det, var noe Ashampoo tilby også.

Men at man får alle pengene igjen glem det.

Blir det samme å kjøpe en piratversjon å spørre om pengene igjen siden man føler seg lurt.

Hvordan kan dere da vite om personen fysisk har tatt programvaren i bruk?

Man burde da heller tatt en prøveversjon først, men ofte har prøveversjoner begrensinger for å få folk å kjøpe programvaren.

(innen 20 sekunder på din mail) og opp til 5 minutter?

Regner med dette er snakk om arbeidsdager innenfor kl 8-16.

Uten for denne tiden vil det ikke skje før neste arbeidsdag.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

14 dagers åpent kjøp på digital nedlasting?

Glem det, var noe Ashampoo tilby også.

Men at man får alle pengene igjen glem det.

Blir det samme å kjøpe en piratversjon å spørre om pengene igjen siden man føler seg lurt.

Hvordan kan dere da vite om personen fysisk har tatt programvaren i bruk?

Man burde da heller tatt en prøveversjon først, men ofte har prøveversjoner begrensinger for å få folk å kjøpe programvaren.

Vi kan følge om lisensen er i i bruk eller ikke, Dette ser vi opp mot vår server.

(innen 20 sekunder på din mail) og opp til 5 minutter?

Regner med dette er snakk om arbeidsdager innenfor kl 8-16.

Uten for denne tiden vil det ikke skje før neste arbeidsdag.

Nei det er uansett når på dagen og hvilken dag (automatisk)

Får vi noen bekreftelse på at mail er mottat?

Mail sendt

Lenke til kommentar

Men jeg lurer litt på server lisenser for antivirus?

Nå har jeg lite erfaringer her, men hva slags løsninger har privatpersoner her?

Det finnes noen få brukere av technet som leker med windows 2008 server til privat bruk.

Hvordan kan vi si det er greit å betale en 2000 kr for et antivirus program her?

Når det er snakk til privat bruk?

Så muligens "Servermarkedet" dere har mulighet å være bedre en andre?

Og ha client versjoner på arbeidstasjonene som mere holder et øye med virus?

Altså at serveren siler og oppdaterer clientene, mens alt blir enklere å administere?

Nå er det bare snakk om internt bruk, ikke noe "webserver" knyttet til internett eller noe slikt.

når det gjelder serverløsning kan du kjøpe en fembruker BE til ca 1300+mva =1625 da får du beskyttet server OG klient. Da ESET fungerer på begge deler med samme lisnes. og vips penger spart.

Lenke til kommentar

når det gjelder serverløsning kan du kjøpe en fembruker BE til ca 1300+mva =1625 da får du beskyttet server OG klient. Da ESET fungerer på begge deler med samme lisnes. og vips penger spart.

Personlig syns jeg technet lisens nesten er et bedre kjøpt. Der man får tilgang til flere lisenser i løp av et år til en billig pris.

Selvsagt tjener jo microsoft på dette isteden å slippe piratkopiering.

Regner det bare er for windows da?

Og må klare meg uten mac antivirus og linux.

kanskje bare 1 serverlisens?

Jeg sparer jo mere å ikke kjøpe noe?

Og gå for gratis alternativer?

Men windows server 2008 er kresen på antivirus siden AVG Free ikke funger der på grunn av en check under instalasjon.

Angående reklame syns jeg det går greit dere oppsøker forumer å få råd på veien.

Men helst hold dere innenfor salg kategorien da dette blir mere selging og gratis markedføring.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Personlig syns jeg technet lisens nesten er et bedre kjøpt. Der man får tilgang til flere lisenser i løp av et år til en billig pris.

Selvsagt tjener jo microsoft på dette isteden å slippe piratkopiering.

Regner det bare er for windows da?

Og må klare meg uten mac antivirus og linux.

kanskje bare 1 serverlisens?

Jeg sparer jo mere å ikke kjøpe noe?

Og gå for gratis alternativer?

Men windows server 2008 er kresen på antivirus siden AVG Free ikke funger der på grunn av en check under instalasjon.

Angående reklame syns jeg det går greit dere oppsøker forumer å få råd på veien.

Men helst hold dere innenfor salg kategorien da dette blir mere selging og gratis markedføring.

I en fem bruker kan du ta en på server, en på windows klient en på mac klient og en på linux klient, samt at du har en til overs.

Du satt et priseksempel som vi fulgte opp med:)

Vi ønsker slike spørsmål da det ikke er alle som vet hva ESET kan brukes til og på hva.

Lenke til kommentar

Som IT lærling, er det mulig å få tilsendt noen test lisenser servere + clientene? (win7 og windows server 2008 r2)

Pluss en prisliste jeg kan simulere på fagprøven min som er om noen få uker?

EDIT: Dere har jo mail min, så gjerne send det der.

Endret av Datasmurfen.
Lenke til kommentar

Som IT lærling, er det mulig å få tilsendt noen test lisenser servere + clientene? (win7 og windows server 2008 r2)

Pluss en prisliste jeg kan simulere på fagprøven min som er om noen få uker?

EDIT: Dere har jo mail min, så gjerne send det der.

Hei det blir sendt over til deg, noen testlisenser du kan benytte. Prisliste fåes igjennom en av våre distributører CBK eller EET når det gjelde BE versjonen. Sender du dem en mail så vil du nok kunne få tilsendt dette.

Lenke til kommentar

Det lurer jeg også på? Men tror man ikke kan laste ned demo versjoner uten å registere seg.

Hva heter han her:

header-apple-mac_imageCopy_22e76be7_crop_23659d1a.jpg

Eurosecure?

Du må registrere deg som bruker, vi trenger å vite navn adresse eventuelt navn adresse og bedrift det skal registreres på, samt epost adresse for å kunne sende over lisensen.

Sender du oss dette på [email protected] skal vi sende deg en testlisens

Androiden vår heter Andy

Endret av Eurosecure
Lenke til kommentar

Man kan vist laste ned her: (uten krav om registering).

Mac: http://download.cnet.com/ESET-Cybersecurity/3000-2239_4-75331821.html

Windows:http://download.cnet.com/ESET-NOD32-Antivirus/3000-2239_4-10185608.html

Nå vet jeg ikke om disse er helt oppdaterte og lovlige?

Men er snakk om demoversjoner så jeg tror ikke det direkte er ulovlig, men har ikke prøvd disse. Personlig liker jeg ikke å måtte registere meg for å teste programvare.

Siden man ofte får med reklame på kjøpet. Dermed er dette over bedre for meg.

Nå fant jeg ikke linux versjonen, men regner med den er omtrent lik som disse over bare mindre?

Hvis disse er litt utdaterte, syns jeg det er bedre en å registere seg.

Størst sansynlig er andre like greie antivirusprogram.

Nå finnes det et hav av antivirusprogram så hvis man har vær av antivirusprogram i 30 dager. Så kan man spare et års lisensbruk eller få kjenskap til hvordan flere fungere?

Eneste ulempen man får mye søppel på maskinene sine etterhvert.

Nå er vel Download CNET bland de lovlige fildeling, men har disse fått tilatelse av dere å dele deres testversjoner? Siden dere sier man må registere seg?

Uansett blosser jeg i det. Jeg syns personvernet er viktigere en å google litt for å få noe uten krav.

Nå er jeg ikke blandt de som foretrekker fildeling nettverk, men syns det er jo bedre en reklame.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...