Gå til innhold

Antivirus- Hva skal dette egentilig gjøre med maskinen din?

Anbefalte innlegg

Antivirus skal hjelpe deg å være trygg når du sender og mottar data. Hvordan det gjør det er avhengig av hvordan teknologi som ligger bak. ESET bruker ThreatSense® teknologi.

Samtidig skal ikke antivirus beskyttelsen forstyrre deg unødvendig.

Vi i Eurosecure er opptatt av hva DU ser på som viktig til antivirusprogram.

Send oss gjerne ditt svar på dette, og andre spørsmål du har rundt antivirusbeskyttelse.

Vi vil også trekke vinnere av lisens til de som kommer med gode innlegg.

Endret av Eurosecure
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er dette en salgstråd?

Hva er bedre med ESET programvare enn Microsoft Security Essentials?

Personlig har jeg ingenting i mot verken betalings antivirus eller online tjenester.

Problemet med begge deler er enten får et bedrift fysisk tilgang til en maskin ellers kjøper man programvare som bruker mye ressuser, og må laste ned 500 mb med oppdateringer i uken og programvaren føles direkte treg.

Hvis dere klarer å lage et enkelt/billig antivirusprogramvare som er slik som Security Essentials bare mere effektiv så muligens.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Er dette en salgstråd?

Hva er bedre med ESET programvare enn Microsoft Security Essentials?

Dette er en tråd for dialog mellom brukere av forum på HW og Eurosecure.

Det er fler ting som skiller disse to produsentene.

For det første er ESET unilicens- noe som gjør at du kan beskytte alle typer av maskiner, ikke bare Windows, men også Mac og Linux.

For det andre er ESET den mestvinnende produsenten fra uavhengige tester, når det kommer til detektering og minimal bruk av ytelse

Lenke til kommentar

For det første er ESET unilicens- noe som gjør at du kan beskytte alle typer av maskiner, ikke bare Windows, men også Mac og Linux.

For det andre er ESET den mestvinnende produsenten fra uavhengige tester, når det kommer til detektering og minimal bruk av ytelse

At dere støtter mac/linux er en fordel ja.

Men personlig ville jeg foretrekker å kjøpe en linux distribusjon med antivirus program ferdig satt opp. Og i tilegg er kildekoden bedre studert for spyware/adware som kan følge med. Og beskytter maskinen fra dag 1.

Suse enterprise/Redhat enterprise løsninger er nok for bedrifter.

Flere folk har penger å betale for linux/sikkerhet, men flere velger å styre unna siden markedet mangler her?

Personlig hadde det vært fint dere linker til noen tester.

Og sier litt om betingelsene å kjøpe tjenester hos dere?

Siden det er ofte slik at programvarelevrandørene "Fraskriver vært ansvar for skade/manglende oppdateringer som tjenesten kan bli levert med og betingelsene kan endres uten forvarsel er ofte vanlig". Altså garantiene framfor GPL og EULA trenger ikke det ene være bedre en det andre.

Dermed er det ikke sikkert å betale for antivirus programvare er tryggere for privatpersoner.

En f.eks å gå for AVG Free eller andre antivirus program. Og heller gå for Zonealarm som brannmur.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Hei Eurosecure Norge,

Litt kort om meg som bruker: Jeg er 19 år, jobber som IT lærling, er veldig intressert i Virus og sikkerhet.

Bruker mye tid på diskusjon og itpro.no, i tillegg til noen utlandske malware forums.

Et antivirusprogram bør ha:

•  
  • Ha et enkelt brukergrensesnitt slik at det ser ryddig og oversiktelig ut.
  • Være brukervennlig for alle brukere, helt fra barn - eldre genrasjonen.
  • Det skal ikke poppe opp med blokkeringsforespørseler, og andre notifikasjoner.
  • God support
  • Bruke lite ressurser på pcen
  • Gode oppdateringsmuligheter

Programmer som jeg har brukt/bruker:

1.  
  2. Avg
  3. Norton
  4. Windows live security essentials
  5. Cloud Antivirus

Det er svært få av disse jeg vil si lever opp til kravene jeg listet lenger oppe.

Avg hadde en del notfikasjonsmeldinger, og muligheten for å skru på auto-oppdatering fantes ikke på den versjonen jeg brukte. Brukergrensesnittet likte jeg heller ikke da det ble for knotete/vanskelig.

Norton sin betalbare versjon brukte jeg vel i 2år. Helt til dem klarte å buge til hele maskinen min, da jeg skulle oppdatere til siste versjon som jeg hadde betalt for. Dem var lite imøtekommende på support, og det ble en lang vei for å få penger tilbake. Aldri mer Norton.

Windows live security essentials har jeg brukt til inntil for ett år siden. De lever opp til alle kravene, men hadde en del notifikasjoner som kom opp hele tiden. Det tok også en del resurser på pcen.

Cloud Antivirus - hvor skal jeg begynne?

Jeg sverger over alt på jord til dette antivirusprogrammet, det lever opp til alle mine krav til et antivirusprogram.

Andre antivirusprogrammer må du vente på oppdateringer før du er beskyttet mot det siste. Med denne genrasjons cloud antivirus er du beskyttet innen 6 minutter. Si en i Japan får et virus som Cloud Antivirus oppdager, det er et ganske nytt virus. Da er alle andre brukere varslet innen 6 minutter, ikke dager som det går mellom oppdateringene hos de andre leverandørene.

Det lager ingen notifikasjoner som hopper opp, hvis jeg lurer på hva den har gjort/funnet kan jeg enkelt gå inn i brukergrensesnittet og få se detalijerte og oversiktelige rapporter om hva som er oppdaget denne dagen, siste uka, siste måneden og mye mer!

Dem bruker veldig lite resusrser og du glemmer nesten at du har et antivirus på pcen da den lever sitt eget liv!

Besøk siden dems her, dem har også en demovideo rett under download knappen, det går desverre ikke å lenke direkte til denne.

Har dere flere spørsmål er det bare å spør.

Endret av Datasmurfen.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Selv har jeg ikke noe i mot AVG Free, eneste jeg trekker ned der, er engelsk språk.

Jeg hater å kombinere norsk operativsystem med engelsk programvare, men trøster meg til programmet er gratis riktignok uten garanti.

Norton, nå bruker jeg den på mine gode pcer, betalte OEM liens fra en butikk som hadde opphørsalg til 50 kr, og angrer ikke.

Skal være enig at supporten der ikke er noe supert, men i den prisen jeg betalte kan jeg ikke regne med stort heller.

Det jeg irriterer meg over, er at man ikke kan laste ned en fil (Nyere og skrive lisensnøkkelen) isteden må jeg oppgradere fra den gamle til den nye.

Hvis dere selger antivirus programvare ville jeg heller foretrekker USB minnepenn som er skrivebeskyttet og kan oppgrades fra internett.

Eller kun laste ned fra internett, og man får en lisensnøkkel.

Siden en CD regnes som utdatert på en uke her.

Og de fleste kan enten bestille CD hvis de ikke har internett.

Trenger man ikke så godt antivirus program heller.

Angående security essentials så funger denne supert for meg, hvis man har en laptop eller treg windows 7 maskin.

Jeg syns dere viktig dere også gir gode priser på antivirus program isteden for å fokusere på på reklame som sier at dere er så mye bedre en andre programvare, når bevisene er minimale.

Apple er et godt eksempel her, flere velger mac av latskap, men betaler ekstra.

Datasmurfen: Foretrekker du også linux isteden for windows?

Altså sikkerheten er langt bedre med tanke på virus/spyware, dermed burde man fint kunne klart et lite program der man nesten ikke merker at antivirusprogrammer søker på harddiskene.

Verken windows/Mac blir særlig enkelt å få enklere installasjon uten å måtte laste ned og sette opp antivirusprogrammer manuelt. Og man må bruke egne "Update" programmer for hvert program.

Dermed syns jeg det blir enklere med linux i dette tilfelle.

Men har desverre liten tro på Eurosecure vil bygge en linux distribusjon basert på ubuntu 11.04 eller opensuse 11.04 som har sitt egnet antivirus ferdig oppsatt.

Altså man betaler for distribusjon med ferdig satt opp antivirus.

Isteden for å kjøpe en nedlasting man setter opp selv.

Jeg personlig kunnet betalt noen hundre lapper for det, hvis nedlastingen går like rask som uninett. Og er bygget på DVD imaget.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

At dere støtter mac/linux er en fordel ja.

Men personlig ville jeg foretrekker å kjøpe en linux distribusjon med antivirus program ferdig satt opp. Og i tilegg er kildekoden bedre studert for spyware/adware som kan følge med. Og beskytter maskinen fra dag 1.

Suse enterprise/Redhat enterprise løsninger er nok for bedrifter.

Flere folk har penger å betale for linux/sikkerhet, men flere velger å styre unna siden markedet mangler her?

Personlig hadde det vært fint dere linker til noen tester.

Og sier litt om betingelsene å kjøpe tjenester hos dere?

Siden det er ofte slik at programvarelevrandørene "Fraskriver vært ansvar for skade/manglende oppdateringer som tjenesten kan bli levert med og betingelsene kan endres uten forvarsel er ofte vanlig". Altså garantiene framfor GPL og EULA trenger ikke det ene være bedre en det andre.

Dermed er det ikke sikkert å betale for antivirus programvare er tryggere for privatpersoner.

En f.eks å gå for AVG Free eller andre antivirus program. Og heller gå for Zonealarm som brannmur.

Det som er faren med Linux og Mac er at de kan være "smittebærere" for skadelig kode. Dette og mer til stopper ESET.

For privatpersoner får du også gratis support- Samt det viktigste er at det tar skadelig kode.

Her er noen linker til tester:

http://www.virusbtn.com/vb100/archive/vendor?id=14

http://www.idg.no/pcworld/tester/programvare/sikkerhet/article191778.ece

http://chart.av-comparatives.org/chart2.php

Her er våre betingelser for kjøp på Nettbutikken:

http://www.esetnorway.com/kjop/informasjon/

Lenke til kommentar

Hei Eurosecure Norge,

Litt kort om meg som bruker: Jeg er 19 år, jobber som IT lærling, er veldig intressert i Virus og sikkerhet.

Bruker mye tid på diskusjon og itpro.no, i tillegg til noen utlandske malware forums.

Et antivirusprogram bør ha:

•  
  • Ha et enkelt brukergrensesnitt slik at det ser ryddig og oversiktelig ut.
  • Være brukervennlig for alle brukere, helt fra barn - eldre genrasjonen.
  • Det skal ikke poppe opp med blokkeringsforespørseler, og andre notifikasjoner.
  • God support
  • Bruke lite ressurser på pcen
  • Gode oppdateringsmuligheter

Programmer som jeg har brukt/bruker:

1.  
  2. Avg
  3. Norton
  4. Windows live security essentials
  5. Cloud Antivirus

Det er svært få av disse jeg vil si lever opp til kravene jeg listet lenger oppe.

Avg hadde en del notfikasjonsmeldinger, og muligheten for å skru på auto-oppdatering fantes ikke på den versjonen jeg brukte. Brukergrensesnittet likte jeg heller ikke da det ble for knotete/vanskelig.

Norton sin betalbare versjon brukte jeg vel i 2år. Helt til dem klarte å buge til hele maskinen min, da jeg skulle oppdatere til siste versjon som jeg hadde betalt for. Dem var lite imøtekommende på support, og det ble en lang vei for å få penger tilbake. Aldri mer Norton.

Windows live security essentials har jeg brukt til inntil for ett år siden. De lever opp til alle kravene, men hadde en del notifikasjoner som kom opp hele tiden. Det tok også en del resurser på pcen.

Cloud Antivirus - hvor skal jeg begynne?

Jeg sverger over alt på jord til dette antivirusprogrammet, det lever opp til alle mine krav til et antivirusprogram.

Andre antivirusprogrammer må du vente på oppdateringer før du er beskyttet mot det siste. Med denne genrasjons cloud antivirus er du beskyttet innen 6 minutter. Si en i Japan får et virus som Cloud Antivirus oppdager, det er et ganske nytt virus. Da er alle andre brukere varslet innen 6 minutter, ikke dager som det går mellom oppdateringene hos de andre leverandørene.

Det lager ingen notifikasjoner som hopper opp, hvis jeg lurer på hva den har gjort/funnet kan jeg enkelt gå inn i brukergrensesnittet og få se detalijerte og oversiktelige rapporter om hva som er oppdaget denne dagen, siste uka, siste måneden og mye mer!

Dem bruker veldig lite resusrser og du glemmer nesten at du har et antivirus på pcen da den lever sitt eget liv!

Besøk siden dems her, dem har også en demovideo rett under download knappen, det går desverre ikke å lenke direkte til denne.

Har dere flere spørsmål er det bare å spør.

Hei Datasmurfen.

Takk for god tilbakemelding.

Viste du at ESET bruker Aktiv Hauristikk, noe som gjør at den tester alle filer inn til disk? dette gjør at sanntidsbeskyttelsen blir langt bedre enn uten Aktiv Hauristikk.

Det er helt rett dette med at du ikke skal bli forstyrret, et antivirusprogram skal bare jobbe i bakgrunnen ikke forstyrre.

Send oss gjerne en mail med din adresse, så er du med i trekningen av en gratis lisens for ditt flotte svar.

[email protected] og merk mailen med HW forum.

Lenke til kommentar

Selv har jeg ikke noe i mot AVG Free, eneste jeg trekker ned der, er engelsk språk.

Jeg hater å kombinere norsk operativsystem med engelsk programvare, men trøster meg til programmet er gratis riktignok uten garanti.

Norton, nå bruker jeg den på mine gode pcer, betalte OEM liens fra en butikk som hadde opphørsalg til 50 kr, og angrer ikke.

Skal være enig at supporten der ikke er noe supert, men i den prisen jeg betalte kan jeg ikke regne med stort heller.

Det jeg irriterer meg over, er at man ikke kan laste ned en fil (Nyere og skrive lisensnøkkelen) isteden må jeg oppgradere fra den gamle til den nye.

Hvis dere selger antivirus programvare ville jeg heller foretrekker USB minnepenn som er skrivebeskyttet og kan oppgrades fra internett.

Eller kun laste ned fra internett, og man får en lisensnøkkel.

Siden en CD regnes som utdatert på en uke her.

Og de fleste kan enten bestille CD hvis de ikke har internett.

Trenger man ikke så godt antivirus program heller.

Angående security essentials så funger denne supert for meg, hvis man har en laptop eller treg windows 7 maskin.

Jeg syns dere viktig dere også gir gode priser på antivirus program isteden for å fokusere på på reklame som sier at dere er så mye bedre en andre programvare, når bevisene er minimale.

Apple er et godt eksempel her, flere velger mac av latskap, men betaler ekstra.

Altså sikkerheten er langt bedre med tanke på virus/spyware, dermed burde man fint kunne klart et lite program der man nesten ikke merker at antivirusprogrammer søker på harddiskene.

Verken windows/Mac blir særlig enkelt å få enklere installasjon uten å måtte laste ned og sette opp antivirusprogrammer manuelt. Og man må bruke egne "Update" programmer for hvert program.

Dermed syns jeg det blir enklere med linux i dette tilfelle.

Men har desverre liten tro på Eurosecure vil bygge en linux distribusjon basert på ubuntu 11.04 eller opensuse 11.04 som har sitt egnet antivirus ferdig oppsatt.

Altså man betaler for distribusjon med ferdig satt opp antivirus.

Isteden for å kjøpe en nedlasting man setter opp selv.

Jeg personlig kunnet betalt noen hundre lapper for det, hvis nedlastingen går like rask som uninett. Og er bygget på DVD imaget.

Hei LMH1

ESET gir deg alltid den nyeste motoren og GUI innenfor avtaleperioden. Derfor har vi ikke 2011, 2012 versjoner osv.

Det er viktig at brukeren er til en hver tid best mulig oppdatert for kampen mot skadelig kode.

CD`n som selges med ESETs produkter er kun til retail. Ellers kan du laste ned programvaren fra nettet. Kjøper man over nett vil man få tilsendt et elektronisk lisensbrev per epost. Dette gjør at det går mye raskere, samt at det ikke er behov for CD rom på klienten/serveren.

Prisene gitt på siden vår er og skal være konkurranse dyktige ut i markedet. Men husk, man får det man betaler for. Et program som er enkelt å benytte, bruker minimalt med CPU og minne, samt finner skadelig kode raskt og ivaretar sikkerheten, er viktig for veldig mange av våre 100 mill brukere. Men det er tatt til etterettning. Takk for godt innspill

Send oss en mail så er du med i trekningen av gratis lisens med ESET.

[email protected] merket med HW forum

Ha en fin dag.

Lenke til kommentar

Både ja, og nei.

På server siden når det gjelder database, filserver og webserver ja.

Til privat bruk må jeg ha Windows.

Men sikkerheten på Linux er langt bedre.

Vi vil også dele ut lisenser til de som kommer med gode innlegg.

Send oss gjerne en mail med din adresse, så er du med i trekningen av en gratis lisens for ditt flotte svar.

Først skal dere dele ut lisenser, og plutselig nå er det en trekning av en gratis lisens. Nå virket du/dere som svarer her litt useriøse. Mail til dere er uansett sendt. Dere sank nok noen hakk i troverdighet nå...

Endret av Datasmurfen.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Enig her med Datasmurfen, dette virker mere som et lokketilbud.

Altså for å få folk til å poste.

Men informerer ikke om at konkuranse med under 1% sansynlighet for å vinne noe (Så fremt det er 100 brukere.

Hvis vi skal diskutere med gode innlegg? Hva regner dere med da?

At vi skal gi personlig informasjon å fungere som rekamebyrder som dinside.no?

I tillegg får Eurosecure din identitet. Altså siden det er så få brukere her.

Så jeg dropper å sende dere en epost. Og heller inser jeg ikke vinner annet en tap av identiteten min. Og fare for mere reklame en det jeg allerede har.

Svar heller på PM med lisensnøkkel, men husk den kan ses av adminittratorer på forumet.

Har også tidligere blitt ringt av forskjellige selgere som driver med samme opplegg.

Bare at man får en vare gratis men betaler 200 kr i frakt som selgeren ikke vil informere om. Hvordan ble produktet gratis da? Selv om selgeren sier at frakt ikke under (Gratis) navnet siden det posten som tar den avgiften blir det samme opplegg og må informeres om.

Endret av LMH1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Både ja, og nei.

På server siden når det gjelder database, filserver og webserver ja.

Til privat bruk må jeg ha Windows.

Men sikkerheten på Linux er langt bedre.

Hei.

Beklager at dette er noe upresist. Det skal rettes opp i med en gang.

Det vil ikke bli fulgt opp med noe annen kontakt til dere enn en eventuell mail med gratislisens.

Først skal dere dele ut lisenser, og plutselig nå er det en trekning av en gratis lisens. Nå virket du/dere som svarer her litt useriøse. Mail til dere er uansett sendt. Dere sank nok noen hakk i troverdighet nå...

Lenke til kommentar

Enig her med Datasmurfen, dette virker mere som et lokketilbud.

Altså for å få folk til å poste.

Men informerer ikke om at konkuranse med under 1% sansynlighet for å vinne noe (Så fremt det er 100 brukere.

Hvis vi skal diskutere med gode innlegg? Hva regner dere med da?

At vi skal gi personlig informasjon å fungere som rekamebyrder som dinside.no?

I tillegg får Eurosecure din identitet. Altså siden det er så få brukere her.

Så jeg dropper å sende dere en epost. Og heller inser jeg ikke vinner annet en tap av identiteten min. Og fare for mere reklame en det jeg allerede har.

Svar heller på PM med lisensnøkkel, men husk den kan ses av adminittratorer på forumet.

Har også tidligere blitt ringt av forskjellige selgere som driver med samme opplegg.

Bare at man får en vare gratis men betaler 200 kr i frakt som selgeren ikke vil informere om. Hvordan ble produktet gratis da? Selv om selgeren sier at frakt ikke under (Gratis) navnet siden det posten som tar den avgiften blir det samme opplegg og må informeres om.

PM er et godt tips- Det distribueres over epost. Så derfor vi ber å sende oss dette.

Du vil ikke bli kontaktet vdr noe annet enn om du skulle bli trukket ut

Lenke til kommentar

Bare en sitat over betingelser:

Vi forbeholder oss retten til å uten forvarsel endre priser, salgsretningslinjer og produkter som finnes tilgjengelige i nettbutikken. Hvis en pris eller produktinformasjon på våre nettsider inneholder åpenbare feil, forbeholder vi oss retten til korrigere prisen eller avbryte kjøpet og tilbakebetale pengene hvis produktet allerede er betalt.

Mener dere å drive som elkjøp? Med lokketilbud altså programvaren koster 100 kr på en dag og fysisk ikke er på lager? Men dere har bedriftlisenser i tusenvis som koster 6 ganger mere?

Jeg hadde lyst å se på EULA lisensene deres også.

Siden disse ofte stammer fra USA, så er det rart at det står "Programvare tjeneste kan endres uten forvarsel, vi forholder oss kun til amrikansk lovgivning, hvis noen kommer med rettsak mot oss flytter vi bedriften vår, vi er fritatt å gi support hvis vi blir utsatt for dårlig rykte eller krig eller andre uforutsette hendelser". Dessverre er det slik norske selgere driver sin virksomhet.

Bare se Sony, Apple er bare 2 eksempler.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Vell jeg har Norton 360, syntes dette funker veldig greit siden det er lett og starte søk og man får beskjed hvis det er ett søk i bakgrunnen og hvis man glemmer av at man har startet søket så får man opp beskjed at det er ferdig og litt av resultatet hvis man ikke har så lyst og klikke seg inn og se at den ikke fant noen trusler så kommer det fort opp.

Lenke til kommentar

Vell jeg har Norton 360

Denne mener jeg å huske var litt irriterende til tider.

Selv ser jeg ikke ekstern brannmur som nødvendighet på vista/windows 7.

Nå har jeg hørt norton er blandt de enste som tilbyr CD som kan søke maskinen for virus uten å fysisk starte windows.

Men jeg husker ikke helt hvilken versjon det var? Nå har jeg ikke hatt behov for det.

Altså hvis maskinen er intifisert med trojaner og andre keylogger, er det veldig fin måte?

Hvilken kategori er nod32 beregnet mot?

Er det banker? Store bedrifter? som er så sikkert at hvis en virus eller spyware klarer å komme på maskinen uten at viruset blir fjernet tilbyr ESET opp til 2 milioner kr til bedrifter? For å dekke opp bedriften tap under perioden? I større nettverk kan virus spre seg rask om en server blir først infisert.

Er det snakk om så høy sikkerhet?

Foreløpig minstenker jeg å installere FreeBSD med antivirus må være noe av det sikreste som er fysisk mulig i dag. Uansett hva andre mener, klarer verken mac OSX snowleopard/windows 7 bli like sikkert.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Bare en sitat over betingelser:

Vi forbeholder oss retten til å uten forvarsel endre priser, salgsretningslinjer og produkter som finnes tilgjengelige i nettbutikken. Hvis en pris eller produktinformasjon på våre nettsider inneholder åpenbare feil, forbeholder vi oss retten til korrigere prisen eller avbryte kjøpet og tilbakebetale pengene hvis produktet allerede er betalt.

Mener dere å drive som elkjøp? Med lokketilbud altså programvaren koster 100 kr på en dag og fysisk ikke er på lager? Men dere har bedriftlisenser i tusenvis som koster 6 ganger mere?

Jeg hadde lyst å se på EULA lisensene deres også.

Siden disse ofte stammer fra USA, så er det rart at det står "Programvare tjeneste kan endres uten forvarsel, vi forholder oss kun til amrikansk lovgivning, hvis noen kommer med rettsak mot oss flytter vi bedriften vår, vi er fritatt å gi support hvis vi blir utsatt for dårlig rykte eller krig eller andre uforutsette hendelser". Dessverre er det slik norske selgere driver sin virksomhet.

Bare se Sony, Apple er bare 2 eksempler.

Våre priser er stort sett stabile, det hender det kommer noen prisjusteringer, for 6 mnd gikk de noe opp grunnet valutta, dertil for 2 mnd gikk de mer ned enn utgangspunktet.

Vi har alltid varer på lager, da dette er elektroniske lisensbrev og genereres automatisk.

Lenke til kommentar

Vell jeg har Norton 360

Nå har jeg hørt norton er blandt de enste som tilbyr CD som kan søke maskinen for virus uten å fysisk starte windows.

Men jeg husker ikke helt hvilken versjon det var? Nå har jeg ikke hatt behov for det.

Jeg finner ikke denne irriterende, man får en liten notis vær gang et søk starter eller er fullført. Mindre en den boblen man får når noen logger seg på MSN bare Norton ikke har den irriterende lyden vær gang noen nytt skjer. (Har dog fjernet denne men fortsatt..)

Det er også en ting jeg glemte og nevne ja, Norton søker gjennom PC'en min når jeg f.eks legger den hvilemodus så når jeg åpner PC'en igjen så kommer det at ''Norton gjennomsøkte PC'en for virus mens PC'en var deaktivert/inaktiv'' (Husker ikke de eksakte ordene men du ser tegningen.

Lenke til kommentar

Vi har alltid varer på lager, da dette er elektroniske lisensbrev og genereres automatisk.

Spiller det noe rolle?

Hvis det er slik dere må manuelt sjekke hver ordre?

Altså da mistenker jeg man må vente 1 dag ekstra på programvare.

Omtrent som microsoft store. Hvis man først må overføre penger fra konto (Ikke kredittkort/paypal) trekkes det veldig negativt.

Så er kanskje like greit å kjøpe i butikk heller da.

Bestiller man varen da før jul eller midt i sommerferien kan man måtte vente noen uker på å få varen man har bestilt. Da kanskje like greit å få fysisk produkt? Så norsk lov gjelder?

Siden "Digitale tjenester" har som regel vane å bruke utlands lovgivning selv om språket på sidene er norske så er firmaet utlandsk.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Vell jeg har Norton 360

Altså hvis maskinen er intifisert med trojaner og andre keylogger, er det veldig fin måte?

Hvilken kategori er nod32 beregnet mot?

Er det banker? Store bedrifter? som er så sikkert at hvis en virus eller spyware klarer å komme på maskinen uten at viruset blir fjernet tilbyr ESET opp til 2 milioner kr til bedrifter? For å dekke opp bedriften tap under perioden? I større nettverk kan virus spre seg rask om en server blir først infisert.

Er det snakk om så høy sikkerhet?

ESET kan på alle bedriftsløsninger (5 bruker eller mer) lage en boot disk som renser systemet før du går inn på Windows. Dette heter SysRescue.

ESET NOD32 er rettet mot alle typer brukere, fra privat hjemme, SMB, og storkunder. Det er fler ulike måter en kan få virus på. Antivirusprogram er bare ett av fler barriærer for virus. Den mest vanlige måten er ved at brukeren overstyrer antivirusprogrammet og dertil godtar en fil/site. Vi tillbyr imiddertid gratis support, enten ved mail: [email protected] eller via telefon 64 83 10 01 mellom08-12 og 13-16, om det skulle være noen problemstillinger knyttet til bruk eller om man har blitt infisert, så kan våre eksperter hjelpe til

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...