Gå til innhold

Slipsteam windows vista SP2 og windows 7

Anbefalte innlegg

Om det vil fungere, kommer jo an på. Kanskje det fungerer en liten stund, for å så ikke fungere lengre.

Og du vet aldri når maskinen blir merket piratkopi, og starter å reboote hver andre time.

Du må virkelig lese nøye gjennom hver eneste oppdatering, for å se om en av dem har noe med WGA å gjøre. Så måler du dette i arbeidstimer, så vil aldri regnestykket gå opp.

Men sitter du hjemme hele dagen og har lite å finne på, så er jo dette en fin måte å være i aktivitet på. Men lovlig er det ikke, og helt ærlig, ikke mye smart heller.

Jeg hadde nok ringt MS for å se om du ikke fikk kjøpt deg Technet tilgang. Det kan jo ikke gå verre enn det har gått, og i verste fall får du jo bare nei på å kjøpe (noe du allerede har fått, så ingen stor nedtur da).

Kan være at noe av informasjonen du fylte inn ble feil f.eks

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde nok ringt MS for å se om du ikke fikk kjøpt deg Technet tilgang. Det kan jo ikke gå verre enn det har gått, og i verste fall får du jo bare nei på å kjøpe (noe du allerede har fått, så ingen stor nedtur da).

Kan være at noe av informasjonen du fylte inn ble feil f.eks

Eneste som kan skje at jeg kommer i et svarte register senere hos microsoft.

Så jeg finner heller andre måter. Da vet microsoft 100% sikkert at jeg senere vil gå for piratkopier. Hvis microsoft ikke selger technet, nå trenger jeg ikke så si det for microsoft forstår det siden jeg utgangpunktet er intrisert i dems produkter.

Du kan jo si "dette er ulovlig".

Men kan du si microsoft er 100% lovlig bedrift? De utnytter kundene sine til de grader.

Selger programvare der man må kjøpe nytt, nytt, ikke fordi at programvaren kommer i ny versjon, men fordi folk ikke gidder å fornye oem lisensen sin fordi andre piratkopier.

Jeg kunne gjerne valgt linux/Mac isteden hvis disse dekker mine behov, finnes et oppsett der jeg kan kjøpe sammen med ferdig bygde pcer, men når disse enten er låst for Mac maskiner, og steam knapt finnes på linux finnes det ingen utveier her. Hvis det hadde gjort det hadde jeg heller kjøpt disse.

Hvorfor betaler du microsoft myhken?

Er det eneste grunn fordi du har technet lisens? Eller får det enkelt.

Og hvis du ikke hadde fått det, ville du da heller gjort slik som meg?

Er hackintosh mere lovlig her? Du forstår vel poenget?

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Du kan jo si "dette er ulovlig".

Men kan du si microsoft er 100% lovlig bedrift? De utnytter kundene sine til de grader.

Selger programvare der man må kjøpe nytt, nytt, ikke fordi at programvaren kommer i ny versjon, men fordi folk ikke gidder å fornye oem lisensen sin fordi andre piratkopier.

Du kan jo ikke si at et firma ikke drives lovlig når de ønsker å tjene penger. Verden er bygd opp rundt det å tjene penger. Alle verdens firmaer drives ikke som veldedige organisasjoner.

Jeg vet ikke hvor gammel du er, men de fleste av oss trenger penger for å overleve, og pengene får vi som lønn. Og for at bedriften vi jobber for skal kunne betale ut lønn, må de tjene penger. Det betyr ikke at de driver ulovlig.

Microsoft har bare vært heldige og har et produkt de har fått verden avhengig av, derfor tjener de mye penger, og kan sette mange av betingelsene selv.

Og det er jo ikke straffbart å være heldige og finne oppe noe, som de også greier å selge. Bare se på Apple, de ha jo full kontroll på sitt marked og tjener penger i bøtter og spann. Men de driver jo ikke ulovlig.

Hvorfor betaler du microsoft myhken?

Er det eneste grunn fordi du har technet lisens? Eller får det enkelt.

Og hvis du ikke hadde fått det, ville du da heller gjort slik som meg?

Jeg har fra jeg var ung stor sett bare brukt piratkopier. Et par år etter at XP kom ut var første gang jeg kjøpte et operativsystem som ikke fulgte med en pc.

Du kommer til et punkt der det ikke er noe gøy å ikke vite om pcen din har gyldig programvare når du slår den på hver dag. At man hele tiden må passe på hva man får inn av oppdateringer etc, finne hacker og programmer etc for å holde seg "gyldig". Og usikkerheten om at pcen din kanskje inneholder bakdører, spyware, virus etc som du aldri finner, fordi man har lastet ned "feil" fil.

Og så handler det jo om at etter hvert man blir større, har man mer penger, og kan bruke dette på bl.a programvare også.

Men jeg er ute etter å betale minst mulig jeg også. Technet synes jeg var et veldig godt tilbud, og som passer godt inn til testingen jeg driver med. Har vel ca 100 ulike virtuelle pcer med ulikt oppsett, som jeg tester ulike ting på. Og da er Technet gull verdt.

Og så er Technet stedet for å få tak i de nyeste .iso filene av de nyeste programmene.

Om jeg alltid fyller EULA betingelsene for Technet kan jo være så som så, det er jo fordelen man har når man først har tilgang. Men primært sett brukes lisensene etter betingelsene.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hvor gammel du er, men de fleste av oss trenger penger for å overleve, og pengene får vi som lønn. Og for at bedriften vi jobber for skal kunne betale ut lønn, må de tjene penger. Det betyr ikke at de driver ulovlig.

Ja, men jeg lurer ikke folk for det.

Tenk hvis jeg hadde skaffet meg jobb på en butikk å selge maskinvare og si at windows OEM aldri betyr på noen problemer ved aktivering.

Og si at Apple aldri betyr på problemer?

Og hvis en ekspert kommer på besøk, og sier jeg svindler folk.

Så sier jeg bare "jeg lever for å tjene penger" ikke min feil jeg må svindle folk fordi jeg trenger penger? Det blir jo litt på samme måte. Omtrent som lefdal/elkjøp.

Eller betaler personen 10 000 kr for å holde kjeft. Jeg har jo skapt en lys god ide her?

Omtrent som røykere der personen føler seg lurt etter å bli avhengig, og forstår senere folk har blitt lurt.

Og det er jo ikke straffbart å være heldige og finne oppe noe, som de også greier å selge. Bare se på Apple, de ha jo full kontroll på sitt marked og tjener penger i bøtter og spann. Men de driver jo ikke ulovlig.

Nei, straffbart er det ikke.

Men følger Apple/microsoft norsk lov?

Altså hvis vi tenker på EULA etc?

Begge selvskapene prøver å se mellom fingerne og prøver å ungå at folk klager.

Og betaler heller penger for andre vil løse problemet.

Det er jo bedriftene som tjener penger på, ikke oss.

Hvis vi snakker om piratkopiering, hvem av oss er verst?

Jeg kjøper programvaren i utgangpunktet, selv om jeg modfiserer den en del etterpå også.

Det fordi jeg mener å betale full pris til mitt behov er unødvendig. Kan heller kjøpe office, og andre microsoft produkter også, men å kjøpe samme lisens 4 ganger per 3 år hva syns du om det? Har man råd så greit nok, men ellers er det samme produkt men kjøper flere ganger?

Tenk om jeg skulle også kjøpt spillene mine 4 ganger fordi jeg spiller på 4 maskiner? Da måtte jeg være bill gates for å ikke bruke opp pengene mine.

Eneste som skjer når man betaler 10 000 kr til microsoft, er at både bill gates/steve ballmer får mere penger å gjøre seg større. Men vi andre på gaten mister pengene våre.

Men snakk om at jeg får jobb i microsoft eller få 10% avslag på neste lisens er ikke snakk om. Og kjøpe oppgraderinglisens er stort sett mere til bry en det som er verdt.

Så man kan jo si at disse microsoft folkene aldri vil ta fornuften å heller velge å gjøre tjenestene/programvaren sin bedre, en å bruke mye penger på å fjerne pirater, da det går ut over alle kjøperne også. Ingen hadde piratkopiert hvis det er mulig å kjøpe lisenser lovlig.

Flere kjenner ikke til technet, flere blir holdt utenfor så da har man ikke mye valgt?

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Microsoft lager jo hel tiden nye og bedre versjoner av sin programvare. Windows 7 har jo vært en kjempe suksess, så å si de ikke bruker tid å å gjøre ting bedre blir jo helt feil.

Og jeg har brukt MS programvare siden MS DOS 6 tiden, og om du ikke greier å se hvor bra både Windows og Office har blitt siden den gang, synes jeg det er rart.

Så hele påstanden din er egentlig helt feil. Om den hadde vært riktig, så hadde jo vi fortsatt brukt MS DOS og tekstbasert skriveprogram.

Jeg har i alle fall ikke mistet noen penger til Microsoft, og har betalt ganske så mye i løpet av mange år. Hadde alle folk blitt lurt, så tror jeg ikke Microsoft hadde overlevd.

Lenke til kommentar

Microsoft lager jo hel tiden nye og bedre versjoner av sin programvare. Windows 7 har jo vært en kjempe suksess, så å si de ikke bruker tid å å gjøre ting bedre blir jo helt feil.

Og jeg har brukt MS programvare siden MS DOS 6 tiden, og om du ikke greier å se hvor bra både Windows og Office har blitt siden den gang, synes jeg det er rart.

Det du snakker om her, er fordi hvorfor skulle folk oppgradere fra XP hvis det ikke fantes bedre? Derfor kommer nyere operativsystem i windows serien.

Jeg tenker på at det å være pirat sammenlignet med lovlig bruker ikke nødvendigvis trenger å være noe dårlige, altså det er de lovlige kjøperne (Uten om technet/Retail lisens) som sitter med det dårligste kortet.

Altså denne kundegruppen vil få problemer en gang i tiden.

De fleste folk velger microsoft fordi folkene mener de ikke har noe bedre alternativ.

Ikke nødvendigvis at microsoft er best. Og elkjøp/lefdal/expert tilbyr kun microsoft eller apple maskiner, der det er lite valgmuligheter.

Flere bytter til openoffice, firefox, opera. Og det er et faktum.

F.eks windows XP har den kommer i nye versjoner siden SP3?

Office 2003 har vel heller ikke skjedd noe med siden 2005?

Hvis microsoft ønsker å hindre piratkopiering, hvorfor heller gir de heller ikke kundene en mulighet å bidra på XP med technet avtale altså prøve å forbedre mulighetene med valgfrihet? Isteden for å gå for fjerne pirater?

Ville technet avtalen vært ennå mere fleksibel da man kan kjøpe en XP lisens nedlasting et år for 400 kr tror jeg ingen hadde giddet å laste ned en pirat XP. Der kunne man slippe produktaktiveringer helt.

For de nye ferdig solgte maskinene kjøper jo OEM lisens uansett, så tror microsoft hadde ikke tapt stort på et slikt tilbud.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Dette blir jo egentlig bare tull. Det kommer nye og bedre versjoner av alt, hele tiden, og har gjort det siden jeg ble født på slutten av sytti tallet.

Det kommer jo nye pcer, mobiler, hardware, DVD spillere, blueray spillere, TVer, hvitevarer, brunevarer, biler, fly osv osv.

Skal du holde deg oppdatert må du jo kjøpe nytt. Og mener du at TV produsenter f.eks, eller de som lager pc utstyr etc, telefoner, lurer deg fordi de finner opp nye og bedre modeller?

På grunn av denne utviklingen må jo også de som lager programvare følge med. Windows 3.11 fungerer ikke bra på dagens system, men har du en pc fra den gang, fungerer jo Windows 3.11 som den gjorde da den var ny. Den mangler mye i forhold til f.eks Windows 7, men slik er det jo.

Vi forbrukere kommer alltid dårlig ut av en hver handel når det nesten gjelder hva som helst.

Kjøper du et TV nå, forventer du da at du får ett nytt gratis neste gang det kommer en bedre modell? Kjøper du en bil nå, forventer du en ny gratis modell neste gang den kommer?

Om ikke, hvorfor forventer du da å få nye utgaver av programvaren gratis?

Og skal du ha TV i 3 rom, må du kjøpe 3 TVer, hvorfor skal du da ikke kjøpe 3 lisenser på Windows hvis du har tre pcer? Hva er forskjellen?

Folk som kjøper pcer, tror det bare er utgifter i forhold til hardwaren. Men det du og mange andre må begynne å lære seg er at programvare er kanskje en like stor, om ikke større utgift. Skal det være gratis, så bruk Linux og de gratis alternativene som finnes. Mener du at Windows er bedre, eller du trenger det til noe, så må du faktisk ta et valg, betale for det, eller finne løsninger på gratis plattformen.

Ville technet avtalen vært ennå mere fleksibel da man kan kjøpe en XP lisens nedlasting et år for 400 kr tror jeg ingen hadde giddet å laste ned en pirat XP. Der kunne man slippe produktaktiveringer helt.

For de nye ferdig solgte maskinene kjøper jo OEM lisens uansett, så tror microsoft hadde ikke tapt stort på et slikt tilbud.

Det er bare tull det også. Nettet er fullt av piratkopiert programvare som koster helt ned til $1 per lisens. Så lenge noe koster penger, ønsker noen det gratis.

Så Microsoft ville aldri bli kvitt piratene, uansett hvilken pris de tar for produktet.

Endret av myhken
Lenke til kommentar

Kjøper du et TV nå, forventer du da at du får ett nytt gratis neste gang det kommer en bedre modell?

Og skal du ha TV i 3 rom, må du kjøpe 3 TVer, hvorfor skal du da ikke kjøpe 3 lisenser på Windows hvis du har tre pcer? Hva er forskjellen?

Ok, du kan godt betale 3 tv lisenser hvis du har 3 tver i samme hus.

Betaler du 3 stk filmer/musikk fordi du flytter filmen til bilen/hytta eller huset?

Det blir jo nesten samme prinsippet.

Hva er forskjellen å kjøpe windows 7 ultimate og bruke den på en intel pc/AMD pc?

Merker man forskjeller? Ikke store hvis maskinvaren er omtrent like god.

Folk som kjøper pcer, tror det bare er utgifter i forhold til hardwaren. Men det du og mange andre må begynne å lære seg er at programvare er kanskje en like stor, om ikke større utgift. Skal det være gratis, så bruk Linux og de gratis alternativene som finnes.

Nei, men du forstår ikke noe.

Altså er det slik at ting skal være gratis? Eller koste en gjennomsnittlig månedslønn? (ca 10 000 kr) Hva med folk da som har bare 2000 kr å bruke men ønsker å bruke programvaren på flere maskiner og hater OEM lisens?

Jeg kunne gjerne brukt linux,(Mac OSX) for den gangs skyld om det finnes måte jeg kunne betalt en 1000 lapp for den beregnet for større bedrifter eller kravstore privatpersoner.

Der jeg slipper å laste ned en driver og blueray avspilling i 3d funger enkelt uten å installasjon av noe.

Som jeg da kan installere på hvor mye jeg vil omtrent som en mac, innenfor mitt hus eller familien. Så kunne jeg gått for det alternativet isteden.

Det er bare tull det også. Nettet er fullt av piratkopiert programvare som koster helt ned til $1 per lisens. Så lenge noe koster penger, ønsker noen det gratis.

Så Microsoft ville aldri bli kvitt piratene, uansett hvilken pris de tar for produktet.

Muligens du har rett, men mindre andel vil piratkopier hvis prisen er riktig.

For å være 100% ærlig har jeg aldri lastet så mye som 1 bluerayfilm etter disse kom på markedet på lefdal/elkjøp har ingen planer å gjøre det heller fordi prisen er greit, jeg merker ingen problemer og jeg kan bruke filmene på hvor mange pcer jeg bare orker uten problemer. Og tiden det tar å laste filmene ned brukes lengere tid en å handle disse i butikk.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Ok, du kan godt betale 3 tv lisenser hvis du har 3 tver i samme hus.

Betaler du 3 stk filmer/musikk fordi du flytter filmen til bilen/hytta eller huset?

Det blir jo nesten samme prinsippet.

Hva er forskjellen å kjøpe windows 7 ultimate og bruke den på en intel pc/AMD pc?

Det blir ikke det samme prinsippet med en film. Fordi du kan ikke se på den filmen på flere forskjellige steder på en gang. (uten å lage kopier), mens programvare kan brukes på flere pcer på samme tid.

Kjøper du deg en fullversjon av f.eks Windows og Office, kan du jo faktisk flytte den fra pc til pc. Du kan sikkert strekke det så langt at så lenge bare en av dem er i bruk til en hver tid, så er du innenfor. Altså du kunne brukt samme lisens på flere pcer. Men kan være du kunne fått noe problemer med aktiveringen på sikt, om update kjøres på flere pcer med kort mellomrom.

Uansett, programvare er ikke noe vi mennesker har en menneskerett på å inneha. Det er helt frivillig å velge å bruke programvare som koster penger. Du kan ikke klage over at selskaper som lager programvare faktisk ønsker å tjene penger. Det er ditt valg om du velger å bruke programmer derfra. Prisen bestemmer de, enkelt å greit.

Din måte å eventuelt klage på prisen, er jo å velge å ikke kjøpe å bruke programvaren. Å gjøre seg til kjeltring, som det å drive med piratkopiering, hacker/cracker, nedlastning av ulovlige kopier etc, er IKKE rette måten å klage på høye priser på.

Bare fordi det faktisk er mulig å kopiere programvare, betyr ikke at det er en menneskerett å piratkopiere programvare.

Vi kommer neppe noe lengre. Jeg skjønner at du ikke liker Microsoft, og det er ditt valg. Hadde du hatt noe karakter, så burde du jo bare unngått alle Microsoft produkter. Så kunne Microsoft kjent på hvordan det er å miste deg som kunde.

Så kan du heller bruke energien på å gjøre gratissystemene som Linux mye bedre, slik at de kan fungere tilnærmet Windows.

Uansett hva du sier her, vil aldri piratkopiering være et godkjent alternativ.

Endret av myhken
Lenke til kommentar

Vi kommer neppe noe lengre. Jeg skjønner at du ikke liker Microsoft, og det er ditt valg. Hadde du hatt noe karakter, så burde du jo bare unngått alle Microsoft produkter. Så kunne Microsoft kjent på hvordan det er å miste deg som kunde.

Så kan du heller bruke energien på å gjøre gratissystemene som Linux mye bedre, slik at de kan fungere tilnærmet Windows.

Uansett hva du sier her, vil aldri piratkopiering være et godkjent alternativ.

Microsoft merker neppe jeg er borte fra markedet uansett.

Egentlig syns jeg ReactOS virker veldig spennende, det merker vel microsoft på kroppen?

Hadde vært gøy å kunne få noe bra system der, kanskje endre litt på dll filene, slik at systemet blir langt bedre.

Hadde du valgt ReactOS hvis operativsystemet er ganske lik XP i bruk?

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Hadde du valgt ReactOS hvis operativsystemet er ganske lik XP i bruk?

For å være ærlig så er jeg ferdig med XP. Og var det når Vista kom ut. Jeg synes XP er gammeldags og kjedelig. Greit at det har vært en trofast "venn" i over 10 år, men jeg har ikke brukt XP som operativsystem på en pc jeg bruker til daglig siden 2007, og kommer aldri til å gjøre det igjen heller.

Jeg liker Windows 7 utrolig godt, og gleder meg til Windows 8. Men så er jeg typen som liker nye ting, og ikke dveler ved det gamle. Utvikling er en fin ting.

Er ved hovedgrunnen til at jeg heller ikke liker Linux, fordi jeg føler det er å gå tilbake i tid. Jeg har alltid vært en Microsoft person, og kommer til å være det for all fremtid.

Selvsagt, hadde det kommet et OS som var så og si likt med Windows 7, og kanskje hadde noen nye ting som ikke Microsoft har, så kunne jeg kanskje ha byttet. Men ikke før jeg visst det fungerte bra.

Og så som det siste, Windows (Microsoft) produkter for meg er ikke bare hva jeg jobber med til daglig. Men installasjon, hvordan det fungerer, feil retting osv osv er like viktig for meg som hvordan det ser ut. Og særlig Windows gjør ting enklere, i alle fall for meg.

• Liker 1
Lenke til kommentar

For å være ærlig så er jeg ferdig med XP. Og var det når Vista kom ut. Jeg synes XP er gammeldags og kjedelig. Greit at det har vært en trofast "venn" i over 10 år, men jeg har ikke brukt XP som operativsystem på en pc jeg bruker til daglig siden 2007, og kommer aldri til å gjøre det igjen heller.

Jeg liker Windows 7 utrolig godt, og gleder meg til Windows 8. Men så er jeg typen som liker nye ting, og ikke dveler ved det gamle. Utvikling er en fin ting.

Jeg kommer sikkert å prøve windows 8 beta/RC hvis det blir slik at alle kan prøve disse.

Jeg liker nye ting også, spessielt på maskinvare siden.

Men jeg er ikke noe for hvordan microsoft styrer.

Jeg syns det er kjedelig at kun 1 operativsystem levrandør har makten.

Og Apple er på sidelinjen som det siste alternativet.

Hvis du ikke bruker internet explorer 9, som standard nettleser, vil du sikkert merke du mangler et pakkebehandling program som gjør installasjonen av 3part programvare enklere en det ting burde verdt?

Apps store finnes det ikke på windows.

Ellers så syns jeg windows selv er grei i bruk, uten om prisen.

Nå er det ikke enkelt å spille blueray med windows mediaplayer heller.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...