LMH1 Skrevet 6. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2011 (endret) Technet er jo test/prøveversjoner med sluttdato på 12 måneder. Så ser ikke noe i veien for dette? De 60 dagene forsto jeg det slik altså "lisensnøkken varer bare i 60 dager" men ikke selve programvaren hvis man bytter nøkkel. Hvorfor gidder da noen å laste ned dette hvis de er i tvil på om de vil kjøpe microsoft programvare eller ikke? For det andre driter jeg i hva microsoft skriver siden de skriver så mye rart. Står jo at disse ikke er beregnet på vanlig arbeidstasjoner. Samme sier microsoft om technet. Så jeg har ikke så mye troveidighet på microsoft. Endret 6. mai 2011 av LMH1 Lenke til kommentar
myhken Skrevet 6. mai 2011 Del Skrevet 6. mai 2011 Technet er jo test/prøveversjoner med sluttdato på 12 måneder. Så ser ikke noe i veien for dette? De 60 dagene forsto jeg det slik altså "lisensnøkken varer bare i 60 dager" men ikke selve programvaren hvis man bytter nøkkel. Hva snakker du om? Kanskje på tide å lese litt om Technet? http://technet.microsoft.com/en-us/subscriptions/dd464803.aspx Du betaler for Technet tilgang i 12 måneder, men du kan fortsette å bruke de lisensene du har generert i all fremtid, sammen med alle .iso filene du har lastet ned. Så lenge du fortsatt bruker programvaren og lisensene i henhold til betingelsene til Technet. Det eneste du ikke kan gjøre etter 12 måneder (om du ikke fornyer) er å generere nye lisenser, laste ned .iso filer inkludert nedlastning av oppdaterte filer. Det er ingen lov mot å generere alle lisensene du kan på den kontoen i løpet av de 12 månedene, og lagre lisens filen på pcen, sammen med alle .iso filene du kan ønske deg. Du får selvsagt aktivert lisensene dine etter 12 måneder også, men antall aktiveringer osv, gjelder for "all fremtid". Så 10 aktiveringer per lisens, betyr ikke 10 aktiveringer per år, men 10 aktiveringer totalt, uansett hvor mange år du betaler, eller antall år du har lisensen etter å ha avsluttet kontoen. 1 Lenke til kommentar
myhken Skrevet 6. mai 2011 Del Skrevet 6. mai 2011 For det andre driter jeg i hva microsoft skriver siden de skriver så mye rart. Står jo at disse ikke er beregnet på vanlig arbeidstasjoner. Samme sier microsoft om technet. Så jeg har ikke så mye troveidighet på microsoft. Kjempe lurt å drite i hva Microsoft skriver på sine egne sider. Det endrer jo ingen ting. om Microsoft har lagt inn en "timebomb" etter 60/90 dager, så vil du jo få problemer uansett, og da hjelper det ikke å klage i ettertid. De filene du linket til er IKKE de originale Technet/MSDN .iso RETAIL filene, som du får tilgang til via Technet/MSDN når kontoen er aktivert. Om du ikke skjønner hva andre folk gjør med prøveversjoner, betyr jo ikke at behovet for prøveversjoner ikke er der. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 6. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2011 (endret) Betyr det at folk som hadde technet pro for 1-2 år siden har fremdeles 50 aktiveringer? Hvis ikke lisense er brukt opp? Det er bare snakk om nye brukere som kjøper ny avtale som ikke fornyer ofte? Endret 6. mai 2011 av LMH1 Lenke til kommentar
myhken Skrevet 6. mai 2011 Del Skrevet 6. mai 2011 (endret) betyr det at folk som hadde technet pro for 1-2 år siden har fremdeles 50 aktiveringer? Det er bare snakk om nye brukere som kjøper ny avtale som fornyer ofte? Faktisk har de som kjøpte Technet før de nye antipirat reglene, hele 100 aktiveringer per produkt. Og ja, om du kjøpte Technet for 10 år siden, ville du fortsatt bare hatt det antallet aktiveringer du fikk med kontoen. Så 10 lisensnøkler ville gitt 100 aktiveringer. Men det betinger at du faktisk har generert alle lisensene du kan da. Genererer du bare en nøkkel til Windows 7, og så lar kontoen utløpe, har du bare den ene nøkkelen, og da kun 10 aktiveringer. Når de aktiveringene er brukt opp, får du ingen nye. Eneste løsning rundt dette, blir å kjøpe en helt ny konto. Grunnen til at jeg fornyer min Technet konto, er jo fordi jeg ønsker tilgang til ny programvare som kommer ut, samt oppdaterte .iso filer, som f.eks Windows 7 SP1 filene. Antall lisenser jeg har endres ikke, med unntak av når det kommer nye programmer da. Når e.eks Windows 8 en gang kommer, vil jeg få 5 nye lisenser der, altså 50 aktiveringer. Slik ser min Technet lisens oversikt ut (selvsagt bare et lite utdrag): Endret 6. mai 2011 av myhken Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 6. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2011 (endret) men hva skjer hvis du bruker opp lisene dine? Er det eneste som skjer, at du får aktivert, men bli bombardert med disse isteden: Hvis man skulle være så uheldig å få en lisensnøkkel som en hacker har klart å få tak i? Regner med microsoft ikke hjelper folk med technet avtale hvis dette blir et stort problem. Endret 6. mai 2011 av LMH1 Lenke til kommentar
myhken Skrevet 6. mai 2011 Del Skrevet 6. mai 2011 (endret) Når jeg har brukt opp en nøkkel, altså 10 aktiveringer, så får jeg ikke aktivert den lisensen noe mer. Det betyr at f.eks Windows 7, ikke blir aktivert, og bare fungerer i 30 dager, før den begynner å restarte hver andre time. Office 2010 vil slutte å fungere etter 50 programstarter om den ikke blir aktivert. Så nei, det er ikke bare en melding som kommer opp. Det blir "umulig" å arbeide på. Hvis man skulle være så uheldig å få en lisensnøkkel som en hacker har klart å få tak i? Da blir faktisk hele Technet kontoen din stengt, og ALLE lisenser, uansett hva de tilhører, blir SVARTELISTET. Altså du vil ikke få aktivert i det hele tatt, og alle produkter som allerede er aktivert, blir markert som piratkopier, og vil f.eks restarte hver andre time. Så du må passe godt på lisensene du genererer og det er også årsaken til at du ikke må selge dem, eller gi dem bort til andre. For blir de "hacket" så er det din konto som blir stengt, og du har tapt pengene dine. Du får ikke noen ny konto gratis for å si det slik. Endret 6. mai 2011 av myhken Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 6. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2011 Ok, siden jeg har hørt med noen som har technet, de sier de får aktivert, men ja de sier også man ikke er 100% sikker for å få disse pirat advaselsene heller. Nå vet man ikke om programvaren feiler en skjeldent gang eller hva som skjer da? Tror vertfall man ikke burde aktivere på 3 forskjellig maskiner i løp av 3 dags perioder, siden det virker litt rart. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 6. mai 2011 Del Skrevet 6. mai 2011 Ok, siden jeg har hørt med noen som har technet, de sier de får aktivert, men ja de sier også man ikke er 100% sikker for å få disse pirat advaselsene heller. Nå vet man ikke om programvaren feiler en skjeldent gang eller hva som skjer da? Tror vertfall man ikke burde aktivere på 3 forskjellig maskiner i løp av 3 dags perioder, siden det virker litt rart. Jeg har ikke brukt opp en eneste kode enda, så jeg vet ikke personlig hva som skjer. Men jeg har hatt en konto som ble avsluttet, siden jeg fikk pengene igjen, og de nøklene jeg hadde derfra, går ikke å aktivere nå. Og en virtuell pc som var aktivert, ble markert som piratkopi, og kunne ikke brukes noe mer. Hva mener du med at programvaren feiler? Og jo, du kan aktivere i alle fall 9 pcer på samme lisens på EN dag, det har jeg testet ut. Så det går helt fint. Har hørt noe om at det er 10 automatisk aktiveringer, og 15 telefon aktiveringer per lisens, men det har jeg aldri fått bekreftet, og det står ingen offisielle steder, og Microsoft har ikke bekreftet det på noe forum jeg har sett. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 6. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2011 Hva mener du med at programvaren feiler? F.eks at programvaren ikke får tilgang til en server under aktivering. Og tror den har det. Eller at en feil i programvaren gjør at lisens fremdeles virker. Nå er det heldigvis slik at så fremt man ikke bruker windows update og har aktivert og ikke kobler til internett, så skal man være uheldig hvis man få en piratadvasel. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 6. mai 2011 Del Skrevet 6. mai 2011 (endret) Får ikke Windows/Office tilgang til aktivering serveren under aktivering, vil du jo ikke få aktivert. Du kan da velge å aktivere over telefon, og må ringe Microsoft, der du taster inn en lang installasjons ID, og får en lang aktiverings ID tilbake. Om ikke kan Windows/Server kjøre 30 dager uten å være aktivert, og Office kan startes 50 ganger før den må aktiveres. Om den så ikke er på nett, vil den selvsagt ikke bli markert som piratkopi. Men hva skal du bruke en pc som ikke kan kobles opp mot internett til? Så og si alt, fra spill til det meste av programmer krever jo tilgang til internett. Men det skal mye til å bruke opp 50 aktiveringer per produkt. Og hvis du kjøpte Technet Pro, så får du jo med Windows 7 Enterprise med hele 500 aktiveringer. Og det er jo nesten umulig å bruke opp. Har også hørt at om du er heldig, vil aktiveringer på den samme pcen, med den samme hardwaren ikke regnes som nye aktiveringer. Så bruker du nøyaktig den samme pcen, uten noen endringer, kan du aktivere mer enn 50 ganger, men du har vel et fritidsproblem om du greier og formatere å aktivere mer enn 50 ganger på en og samme pc. I alle fall med tanke på at du kan kjøre 30 dager uten å aktivere. Endret 6. mai 2011 av myhken Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 6. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2011 (endret) Man trenger ikke å ha fritidproblem. Bare et hyppig bytte av maskinvare eller bruker forskjellige linux distribusjoner (Hackintosh) etc. Har du noen gang hatt problemer å slipstrame windows med techetlisens? Har selv hatt noe problemer med aktiverinsnøkkelen for XP den gangen. Siden jeg brukte samme nøkkel fra XP til SP3, og da slet jeg som faen å aktivere. Siden antall aktiverer var utløpt, så egnetlig måtte jeg ringe microsoft i det tilfelle. Men jeg prøvde prøve å aktivere 30 ganger før det gikk greit. Innenfor utløptiden. Merker også man burde styre unna windows update i prøvetiden siden det fortkorter prøvetiden veldig. Vet du som SHA1 summen mot lisensnøkkelen må stemme? Altså man kan ikke gjøre stort endringer på imaget. Endret 6. mai 2011 av LMH1 Lenke til kommentar
myhken Skrevet 6. mai 2011 Del Skrevet 6. mai 2011 (endret) Jeg har bare testet ut å slipstreame et par ganger, da med hjelp av Windows AIK. Fungerte greit, men jeg har en 25 mbit linje, så laster ned alle oppdateringer etter hver ny installasjon. Så har ikke noe behov for å slipstreame. Stemmer at det var noe problemer med produktnøkler mellom XP og XP1-2 og 3. Men det var stort sett på grunn av at nøkler ble svartelistet, på grunn av at de var blitt lekket på internett. Nå er det ingen problemer å bruke den samme nøkkelen som du fikk med Windows 7 på en Windows 7 SP1 plate/.iso fil. SHA1 summen har ingen ting med lisensnøkkelen å gjøre. Da ville du jo ikke kunne bruke nøkkelen på andre språk og bit versjoner. Har du en Windows 7 retail (Technet) nøkkel, kan du bruke den samme nøkkelen på 10 ulike installasjoner med f.eks hvert sitt språk. Ergo 10 ulike image filer med ulike SHA1 verdier. Så du kan gjøre alle mulige endringer på imaget uten noe problem. Så lenge du ikke endrer selve typen, altså Home Premium/Ultimate etc. Bytter du hardware så ofte som du sier, ville jeg jo vurdert å kjøre 30 dager uten å aktivere, bare i tilfelle. Bytter du hardware innen 30 dager, så går jo det bra, og hvis ikke så bruker du max 12 aktiveringer per år. Så 50 aktiveringer varer i over 4 år. Endret 6. mai 2011 av myhken Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 10. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2011 (endret) Ser ut som bestilling av technet for norge mislykket: TechNet Subscription Order Cancelled(Order with Norwegian technet subscription) Your order for a TechNet Subscription has been cancelled. This order will not be processed, and you will not be charged for it. You are not an allowed company/user as subscription with microsoft certification that have valid contract with us. Please buy microsoft product at store or other way. *********************************************** Do not reply to this e-mail. This message was sent to you using an automated system. This e-mail alias is not monitored for replies. If you need help, please contact us through one of the methods described below. *********************************************** Greit for meg, da var disse 1650 kr spart. Regnet ikke med microsoft vil ha disse heller. Så jeg mistenker at microsoft support har et "svarteliste" som sier at ingen personer som spør om å bli technet kunder til eget bruk, kan opprette technet avtale etterpå. Hvis man gjør det blir kontoen sperret hvis man har en konto stemmer dette? Hvis microsoft foretrekker heller piratkopiering så gjerne for meg. Jeg kunne gjerne betalt. Men å gå høyere opp en pris en technet ønsker jeg ikke. Så da er tiden verdt å prøve forskjellig alternativer måter verdt i motsettning å betale for dette. Microsoft trenger ikke penger, de har mere penger fra før av. Endret 10. mai 2011 av LMH1 Lenke til kommentar
myhken Skrevet 10. mai 2011 Del Skrevet 10. mai 2011 Merkelig. Jeg har min Technet konto som privatperson, og det har aldri vært noe problem. Jeg har ikke bestilt noen ny konto siden i fjor høst, da jeg bestilte en konto for å teste den "norske" siden, og den bestillingen gikk helt fint. Fikk pengene igjen for den kontoen etter at jeg spurte, siden jeg allerede hadde en konto, og de tilbyr 30 dager pengene igjen ordning. Men igjen, de har vært utsatt for et massivt misbruk av pirater som har solgt lisenser, så de har vel blitt ekstra nøye. Men jeg synes det er litt rart om du har fyllt inn 100% ekte informasjon, som stemmer 100% med kredittkort opplysningene dine. Regner ikke med at du kommer til å kontakte Microsoft Norge for å finne ut hva som gikk galt, siden du i prinsippet hadde tenkt å bryte betingelsene til Microsoft uansett, og neppe kan forsvare at du er et firma som skal teste ut Microsoft produkter fremover, og at lisensene ikke skulle brukes på pcer som er i normal drift (altså til spilling, surfing, epost lesing osv). Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 11. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2011 (endret) Men igjen, de har vært utsatt for et massivt misbruk av pirater som har solgt lisenser, så de har vel blitt ekstra nøye. Men jeg synes det er litt rart om du har fyllt inn 100% ekte informasjon, som stemmer 100% med kredittkort opplysningene dine. Ja Regner ikke med at du kommer til å kontakte Microsoft Norge for å finne ut hva som gikk galt, siden du i prinsippet hadde tenkt å bryte betingelsene til Microsoft uansett, og neppe kan forsvare at du er et firma som skal teste ut Microsoft produkter fremover, og at lisensene ikke skulle brukes på pcer som er i normal drift (altså til spilling, surfing, epost lesing osv). Jeg er ikke et firma, men privatperson, selv tjensten er mere retter for firmaer/avanserte brukere. Så enste måte jeg har igjen nå er å betale 400 kr ekstra for å handle på multicom. Men det syns jeg blir bortkastet, hvis lisensnøkkelen ikke funger. Så det må være microsoft som har sperret meg siden jeg spurte microsoft om dette tidligere. Kan ikke være noe annet. Men det er jo microsoft som taper på det. Bedre med litt penger en ingenting? Men for og avkrefte. Kan du bekrefte at du ikke trenger å oppgi kredittkort "Passord" og ikke reglion sperre er årsaken? Side på samtlige butikker må jeg oppgi passord, så kanskje ikke microsoft fikk pengene mine? Men da burde microsoft sagt i fra det ellers syns jeg dette er en useriøst tjeneste. Det da vil flere kjøper man heller operativsystem til 400 kr på qxl/finn.no isteden. Selv om risikoen er for å få en lisens som går ut finnes det alltid utveier. XP er den beste da, hvis man vil være sikker. Endret 11. mai 2011 av LMH1 Lenke til kommentar
myhken Skrevet 11. mai 2011 Del Skrevet 11. mai 2011 (endret) At de har sperret deg har jeg liten tro på. Microsoft er så stort, at sannsynligheten for at en kundebehnadler her i Norge, har tatt kontakt med anitipiratavdelingen, som igjen må ha gjort en form for undersøkelse, og konkludert, som igjen skal legge deg inn på en liste alle salgsavdelingene bruker. Nei...så populær har du nok ikke blitt. Du fulgte dette som jeg har nevnt på denne guiden? Du er på riktig side, og du bestilte Technet Standard? Og du prøvde ikke å bruke non ugyldig rabattkode eller noe? Du må ha en Windows LIVE ID for å kunne bestille ja. OG informasjonen på denne kontoen, bør stemme med den infoen du nå legger inn i bestillingen, og informasjonen fra kredittkortet ditt. Om du mente at du ikke må bruke BankID for å betale, så er Micosoft ett av de selskapene som ikke har begynt med det enda. Men det er trygt, så lenge du bestiller via sidene til Microsoft, og ikke via noe andre. Jaja, å kjøpe falske lisenser til 400 kroner stykket på QXL, og jo ikke mye smart, og kan aldri ersatte en Technet konto. Lisensen kan bli svartelistet når som helst, og du får kun 1 aktivering, siden de selger den samme lisensen til minst 10 stykker. Du får ikke tilgang til de nyeste .iso filene, og har ikke mulighet til å ringe Microsoft hvis det er noe. Endret 11. mai 2011 av myhken 1 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 11. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2011 (endret) Du fulgte dette som jeg har nevnt på denne guiden? Du er på riktig side, og du bestilte Technet Standard? Og du prøvde ikke å bruke non ugyldig rabattkode eller noe? Bestilte : Microsoft TechNet Subscription Standard Brukte ingen rabbattkode. TechNet Subscription Ordering If you wish to buy a TechNet Subscription online from Microsoft, then please select your country and click Continue. You will be able to select the subscription level later in the process. * = required information Please tell us the following to help us show the products available to you: *Country : Norwegian This is the country where your order will be billed. Valgte dette først. Prisen ble i norske kroner, (kr 1.647,84) (Electronic Software Delivery) Hva mere feil kan jeg da ha gjort? Brukt et visa kort? Bruker hotmail, men MSN adresse skulle vel fungere også. Så lenge adressen er fra microsoft? f.eks [email protected] eller [email protected]? Nå vet jeg ikke om [email protected] er nødvendig? Men jeg får jo logget meg inn om jeg prøver disse på technet men får jo ingen lisenser eller noe slikt. Har man mulighet å ringe microsoft hvis det er noe problemer med technet? Tror ikke det. Endret 11. mai 2011 av LMH1 Lenke til kommentar
myhken Skrevet 11. mai 2011 Del Skrevet 11. mai 2011 Jo du kan ringe Microsoft om det er noe feil med Technet, på 23 500 500. Kan være de setter deg over til en avdeling i utlandet. Om ikke fungerer mail ganske bra. Likevel, kan det faktisk være slik at du ikke er kundegruppens dems mer, og at de satser på firmaer. Men har ingen aning, dette er første gang jeg hører om at en privatperson ikke får tilgang etter å ha brukt 100% ekte info på alt i registreringsprosessen. 1 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 11. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2011 (endret) Likevel, kan det faktisk være slik at du ikke er kundegruppens dems mer, og at de satser på firmaer. Men har ingen aning, dette er første gang jeg hører om at en privatperson ikke får tilgang etter å ha brukt 100% ekte info på alt i registreringsprosessen. Ok, så da blir det eneste alternativer: Kjøpe oppgraderinglisens av windows 7 ultimate SP1 Hacke denne slik at den funger uten nødvendig for lisensnøkkel og aktivering. Bruke en windows laptop og installere alle oppdateringer fra denne. Installere et nytt imaget på mine stasjonære (Isteden for technet) Kopiere oppdateringer over til stasjonære maskiner (Fjerne wga/windows update) også slipper jeg problemer, da blir microsoft omtrent som windows 95 (Uten dritt) og funger supert. Vil det fungere? Alså slette: taskkill -IM wgatray.exedel wgatray.exe del wgalogon.old del WgaLogon.dll google "how to remove Wat" fjerne resten av aktivering driten. Så blir windows mye bedre å bruke, langt billigere også. Dette er jo ikke helt piratkopi, men syns det blir for dyrt som privatperson å betale 5 stk retaillisenser, så da er dette bedre. Siden microsoft er ganske så søppel i utgangspunktet. Men med dette begynner microsoft å bli bra og lønnsomt. Endret 11. mai 2011 av LMH1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå