LMH1 Skrevet 4. mai 2011 Del Skrevet 4. mai 2011 (endret) Kan noen gi meg en guide på hvordan man gjør dette: *Vista SP2 (Alle tilpasset versjoner) 64 bits *Windows 7 SP1 (Alle tilpasset versjoner) 64 bits Å legge til internet explorer 9, Windows mediaplayer 12 Windows live messenger suite, windows definder, Microsoft Security Essentials. Og alle oppdateringer siden i dag? (Over 24 oppdateringer) Slik at jeg til slutt brenner ut en DVD slik at jeg slipper manuelt å installere alt på alle maskiner. Siden jeg vet denne prosessen kan være litt tungvint, med tanke på installasjon. Altså slik hvis jeg velger "Basic/Home/Professional/Ultimate" så blir alle med nyeste oppdateringer? Hvis noen kjenner til technet programvare som gjør dette ville det vært flott. Forstår godt dere foreslår først å brenne ut en DVD, og laste ned oppdateringene etterpå. Men vil gjør dette på denne måten. Hvis det ikke finnes noe imaget der man får alt. Er det enkelt å legge til Engelsk/tyst/fransk språk under installasjonen? Altså man kan godt velge disse språkene også? Endret 4. mai 2011 av LMH1 Lenke til kommentar
myhken Skrevet 4. mai 2011 Del Skrevet 4. mai 2011 Det finnes ingen Microsoft programmer som kan gjøre alt dette, noe kan du gjøre via Windows® AIK (Automated Installation Kit) for Windows® 7, som kan lastes ned herfra (Microsoft.com), men det er ikke bare å klikke å få jobben gjort, nokså mye jobb, mange kommandoer etc som må gjøres. Men fullt mulig å få lagt inn alle oppdateringer etc. Om du får tak i språkpakkene, kan du bruke denne metoden for å lage DVD plate med flere språk: Hvordan lage norsk installasjons DVD? Bare å kjøre samme prosess med de ulike språkene. Litt usikker på hvor mange språk du kan få inn før en DVD plate blir full da. Ellers finnes det vel tredjepartsprogramvare som gjør mye av jobben for deg...bl.a RT Seven Lite, har ikke brukt det selv, men en guide på hvordan du får inn SP1 kan du lese her... Hadde du ikke vært så kjip på å kjøpe deg et Technet abonnement så hadde du slipt alt dette. Der kunne du lastet ned Win7 med SP1 og Vista med SP2 på alle mulige språk. Og det fine er at lisenskoden fra både Vista og Windows 7 som du eventuelt har fra før av, fungerer på de nyeste .iso filene fra Technet, på alle språk og alle bit versjoner. Og det er ingen lov mot å bruke din "gamle" Windows 7 lisens på en f.eks tysk kopi av Windows 7 SP1, med motsatt bit versjon enn hva du hadde fra før av. PS! Bare et vennskapelig tips...det finnes en oppfinnelse som heter Google...den ville gitt deg svar på 90% av alt du spør om her på forumet. Skjønner ikke hvorfor du bruker så mye tid på å skrive alle innleggene dine, når du kunne fått svar i løpet av sekunder på Google. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 5. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2011 (endret) For meg beskjent så gjør technet bare enklere jobb med tanke på Service pack. Kan du sjekke om: http://support.microsoft.com/kb/2515325 finnes på no_windows_7_ultimate_with_sp1_x64_dvd_618548.iso (SHA1 434ACAF605864A3F9F950832898B7C3F5C20D831) ser man på datoen er det lite trolig. Hva bruker microsoft å lage disse imagene for? Regner de har egne verktøy? Altså "images"-ene blir neppe oppdatert for hver oppdatering? (Internet explorer 9? Eller andre tillegtjenester). Regner med svaret er nei her. Så da måtte jeg betalt MSDN isteden som er en del høyere i pris. Da har jeg nok flere microsoft utviklingverktøy regner jeg med. Grunnen for jeg ikke googler, er fordi jeg syns gjevnt over får dårlig svar og løsninger som kjeldent funger, altså jeg bruker en dag på dette her, og teste og feilsøke som jeg helst ikke gidder. Technet har heller ikke mulighet å laste ned (en Duallayer DVD) med alle versjoner på samme dvd? Ville gått raskere en å laste ned flere DVD med forskjellig språk. Windows® AIK (Automated Installation Kit) er nok bare et tilleg til et utviklerverktøy som microsoft bruker mistenker jeg, går ann å bruke vlite, men personlig har jeg dårlig erfaringer med dette. Hadde du ikke vært så kjip på å kjøpe deg et Technet abonnement så hadde du slipt alt dette. Hadde ikke microsoft vært så kjip å gjøre ting enkelt så. Har prøvd 2 dager å bestille, både fra USA, og microsoft store. USA går ikke uten å få en venn fra usa å bestille for meg. Microsoft store suger så til de grader, virker ut som det ikke bare er å skrive inn ett kredittkortnummer, men man må fysisk overføre penger på bankkonto? Får bare "bankoverføring" som betaling alternativ? Og i tillegg er det "Arvato Distribution GmbH ("Arvato)" som står bak? Regner med dette er en liten bedrift, som fraskriver seg vekk ansvaret hvis bedriften går konkurs. Hvis jeg uansett må følge EULA fra usa og ikke har bedre rettigheter en i usa lovgivning. Hvorfor da heller ikke betale USA? Jeg kan godt betale 250 kr i skatt til staten manuelt isteden, da blir det billigere en å fysisk kjøpe på en så dårlig nettbutkk. Endret 5. mai 2011 av LMH1 Lenke til kommentar
myhken Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 quote name='LMH1' timestamp='1304575510' post='17711185'] Hva bruker microsoft å lage disse imagene for? Regner de har egne verktøy? Altså "images"-ene blir neppe oppdatert for hver oppdatering? (Internet explorer 9? Eller andre tillegtjenester). Regner med svaret er nei her. Microsoft har nok garantert egne verktøy, og arbeidskraften til å lage disse image filene. Kanskje du finner ut hva de bruker, kanskje ikke. Det er uansett urelevant, da du neppe får tak i hva enn de bruker. Men Windows® AIK (Automated Installation Kit)er nok noe de bruker, og det kan lage image filer, og det er gratis. Og nei, Image filene blir ikke oppdatert ofte. Bare når Service pakker har kommet ut. Nyeste image fil på norsk for Win7 er fra 22. februar i år, og selve filen er nok laget før. Så da måtte jeg betalt MSDN isteden som er en del høyere i pris. Da har jeg nok flere microsoft utviklingverktøy regner jeg med. Nei, eneste "store" programmet er Vistual Studio 2010, som brukes til programmering. Alt eller er likt på MSDN og Technet. Forskjellen ligger i hvordan du kan bruke lisensene (og ja jeg vet hva jeg snakker om, har både Technet og MSDN) http://msdn.microsoft.com/en-us/subscriptions/dd362338.aspx Technet har heller ikke mulighet å laste ned (en Duallayer DVD) med alle versjoner på samme dvd? Ville gått raskere en å laste ned flere DVD med forskjellig språk. Nei, det finnes ingen ekte Windows .iso filer som kommer på duallayer. Noen server operativsystemer har begynt å komme på duallayer, men ikke mye. Uansett, du kan jo lage en .iso fil som er nær opp til duallayer grensen, med f.eks Windows AIK som jeg har linket til. Hadde ikke microsoft vært så kjip å gjøre ting enkelt så. Har prøvd 2 dager å bestille, både fra USA, og microsoft store. USA går ikke uten å få en venn fra usa å bestille for meg. Det har jeg jo sagt i flere anledninger til deg, du må bestille fra Norge nå. De har sperret utlandske kort. Og får du en venn til å kjøpe for deg, så risikerer du likevel at kontoen blir sperret, siden Microsoft kan reagere på at det kun lastes ned filer fra Norge på en amerikansk konto. Og Microsoft store har også sperret kort som ikke er fra USA. Men du kan kjøpe herfra: Microsoft Store (UK) Jeg kan godt betale 250 kr i skatt til staten manuelt isteden, da blir det billigere en å fysisk kjøpe på en så dårlig nettbutkk. Du får skylde på piratene, de er grunnen til at den amerikanske nettbutikken sperret for alle kredittkort som ikke er fra USA. Siden "halve" verden kjøpte Technet kontoer, og solgte lisensene på Ebay og andre wholesale steder. Hadde alle vært ærlige, så hadde det ikke vært noe problem. Microsoft store suger så til de grader, virker ut som det ikke bare er å skrive inn ett kredittkortnummer, men man må fysisk overføre penger på bankkonto? Ikke noe problem å betale med kredittkort om du handler Technet via Microsoft Norge...(velge Norge som land på Technet siden) Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 5. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2011 (endret) Microsoft store: Vær oppmerksom på følgende: Overføringer tar vanligvis 13 arbeidsdager. Når vi har mottatt betalingen, får du en e-postbekreftelse, og ordren blir levert. Overfør beløpet innen 30 dager. Manglende betaling fører til at ordren blir kansellert. Vi forbeholder oss retten til å nekte deg varen uten forvarsel. Hvorfor kan man bruke kredittkort da? 13 dager? Uansett, må jeg spørre hvorfor du har MSDN og Technet samtidig? Syns det er litt rart hvis du sier de er like? Personlig har jeg litt lyst på Visual Studio 2010 Profession lisens også. Men MSDN blir kanskje litt dyrt. Hvis jeg bare ønsker å kompilere 64 bit programmer og utvile ting. Hadde vært gøy å kunne endre windows XP med en slik program også. Endret 5. mai 2011 av LMH1 Lenke til kommentar
myhken Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 Microsoft store: Vær oppmerksom på følgende: Overføringer tar vanligvis 13 arbeidsdager. Når vi har mottatt betalingen, får du en e-postbekreftelse, og ordren blir levert. Overfør beløpet innen 30 dager. Manglende betaling fører til at ordren blir kansellert. Vi forbeholder oss retten til å nekte deg varen uten forvarsel. Hvorfor kan man bruke kredittkort da? 13 dager? Vet ikke hvor du er inne, men her er bilde tatt akkurat nå fra Microsoft Store...kredittkort og paypal kommer opp som eneste valg: Og her er fra Technet subscription, når du går videre med navn, adresse osv, og har logget deg inn med LiveID: Ser ingen ting om bankkonto noe som helst sted, så du får nok ta et skjermbilde av hvor du er inne som kun får valget om overføring. Om du bare har lest på en side, så burde du gjøre litt mer innsats før du kommer med påstander. Uansett, må jeg spørre hvorfor du har MSDN og Technet samtidig? Syns det er litt rart hvis du sier de er like? Jeg har MSDN og Technet på grunn av ulike bruksområder. Technet lisenser er til evaluering, og MSDN for utvikling og testing. Personlig har jeg litt lyst på Visual Studio 2010 Profession lisens også. Men MSDN blir kanskje litt dyrt. Hvis jeg bare ønsker å kompilere 64 bit programmer og utvile ting. Hadde vært gøy å kunne endre windows XP med en slik program også. Du får ikke brukt Visual Studio til å endre XP da, Microsoft har ingen åpen kildekode. Du kan lage programmer, som fungerer på XP, men det er det. Det er nok bare å innse at XP er på vei ut.... Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 5. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2011 (endret) Kan jeg ikke bruke firefox 4.01 under bestilling? opera er langt verre (Nyeste versjon). Internet explorer 9 Så hvordan du har klart å få kredittkort her? Det forstår ikke jeg. Ikke meningen å være uten for tema, men jeg ønsker fremdeles en løsning på hvordan jeg slipsteamer windows 7/Vista like enkelt som XP. Betale 1600 kr for å så vente opptil 13 dager på å få et produkt syns jeg er bortkastet. Nå kan det være du har annen (Bedriftavtale) en det jeg har. Siden jeg har aldri kjøpt en liten floppy program derfra, så kanskje det er det som gjør dette? Og får du en venn til å kjøpe for deg, så risikerer du likevel at kontoen blir sperret, siden Microsoft kan reagere på at det kun lastes ned filer fra Norge på en amerikansk konto. Har du hørt om "VPN" & proxy server, Remove desktop? Microsoft og produktsikkring, når sony ikke klarer å hindre hackere, vil jeg påstå microsoft er lett å ta. Nå tror jeg de fleste hvis de villet klarer fint å ungå både (Windows Genuine Advantage (WGA) ganske så lett, hvis folk hadde slått av windows oppdateringene og laste ned oppdateringene manuelt. Men jeg er ikke den som foretrekker piratkopier på grunn av faren for virus/spyware. Angående resten har jeg ikke mot det annet det er ulovlig. Man kan jo da bare fjerne lisensnøkkelen og alt mulig creap siden eneste som nekter folk dette, er (Windows update) den trengs ikke da. Endret 5. mai 2011 av LMH1 Lenke til kommentar
myhken Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 (endret) Du prøver jo å bestille Technet fra et annet sted en den "norske" siden, for du får jo prisen opp i Euro. Du må velge Norge som land, så går det nok bra med kredittkort. Jeg har ingen spesiell bedriftsavtale, så jeg skal ikke få opp noe som andre ikke får opp. Bruker både Firefox og IE9, begge fungerer likt. Uansett, du har fått tipsene til hvordan du kan slipstreame SP1 inn i Vista/W7, om du ikke er fornøyd med verktøyene, så har du en utfordring. Bruk Windows AIK om du er trygg på kommandobasert slipstreaming, eller RT Seven Lite om du vil ha tredjepartsprogramvare. Endret 5. mai 2011 av myhken 1 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 6. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2011 Kan du gi meg en link? Siden eneste jeg finner (Europa/Norge) ellers finner jeg ikke annet. Der det er norsk tekst og euro pris. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 6. mai 2011 Del Skrevet 6. mai 2011 Du må begynne på denne siden: http://technet.microsoft.com/en-us/subscriptions/buy.aspx Trykk på: Select your country Velg så Norge fra listen du da får opp på neste side, og trykk Go. Du får da opp nok en side der det står Norway i en liste, velg Norway og gå videre. Da får du opp siden der du kan velge mellom Professional eller Standard: Og når du trykker på en av dem, får du opp norske priser, som er det du betaler. Det kommer ikke noe mer moms eller noe på den prisen der: Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 6. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2011 (endret) Hvilken nettleser bruker du? Rådet du ga, ble jeg kun linket til amerika så jeg prøvde en annen utvei: http://technet.microsoft.com/nb-no/bb403698 (Trykket på Become a subscriber today) Valgte "Microsoft TechNet Subscription Standard" også continue knappen. Så dukke: http://om2.one.microsoft.com/opa/Validation.aspx?StoreID=9a242dbc-76e9-484d-8bc6-cd4a45e8b174&LocaleCode=en-us istedenfor. Der får jeg bare valget mellom "United states" og Cananda? Gjør jeg noe feil her eller fungere ikke firefox 4.01? Samme problem med internet explorer 9. Får du "buy(en-us).aspx" på den siste linjen? Prøde med "buy(nb-no).aspx" isteden men ble linket tilbake. Endret 6. mai 2011 av LMH1 Lenke til kommentar
myhken Skrevet 6. mai 2011 Del Skrevet 6. mai 2011 Du må trykke på den linken jeg nevnte først: http://technet.microsoft.com/en-us/subscriptions/buy.aspx Bruker FireFox 4.01 her hjemme også. Som du kan se av skjermbildet. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 6. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2011 (endret) Jeg bestilte for over 1 time siden men har ennå ikke fått noe epost? Blir pakken sendt som postpakke eller? Siden jeg skulle få epost tilsendt men får ingen ting? Pengene har blitt tatt ut på kredittkortet. Endret 6. mai 2011 av LMH1 Lenke til kommentar
myhken Skrevet 6. mai 2011 Del Skrevet 6. mai 2011 (endret) Det kan ta dager før du får epost, og særlig når du bestiller på en fredag. Technet har 3 dagers "vente" tid på nye ordre, for å sjekke opp at det ikke er brukt falsk informasjon. Les mer i denne tråden fra Technet forumet. Det betyr at du tidligst vil få noen tilbakemelding/aktivering av konto før på onsdag norsk tid. Det er vel for sent nå, men jeg vet ikke om du får opp informasjonen som er nevnt i dette innlegget, for da ville du kunne aktivert med en gang. Uansett, tror nok kanskje den metoden er stoppet, siden de har innført tre dagers regelen. Om du bestilte "Electronic Software Delivery" så får du ingen pakke. Alt kommer på epost. Det eneste du vil få er et velkomstbrev i posten, men det kan ta uker. Og ikke står det noe viktig der heller, alt viktig info er i epostene du vil få. Bestilte du med media, altså DVD plater, kan det ta 4-8 uker før du får de første DVD platene hjem. Du kan laste ned .iso filer i mellomtiden. Den eposten du virkelig venter på, er den med Benefit Access Number, det er det som du trenger for å få aktivert kontoen, og begynt å laste ned og generere lisenser. Når du begynner å generere lisenser, vær obs på enda noen nye antipirat regler, som gjør slik at du ikke får generert mer en et visst antall lisenser per 24 timer. TechNet Professional (Retail) 44TechNet Standard (Retail) 30 Les mer her... Endret 6. mai 2011 av myhken Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 6. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2011 (endret) ok, men jeg regner med jeg kan laste ned filene? Også skrive inn lisensnøkkel senere? Kan jo begynne med: http://technet.microsoft.com/en-us/evalcenter/ee390818 http://www.microsoft.com/windowsserver2008/en/us/trial-software.aspx http://technet.microsoft.com/en-us/evalcenter/cc442495 Også skrive inn lisensnøkkelen når jeg får den? Edit det er vist ikke mulig å få nedlasting med en gang. Endret 6. mai 2011 av LMH1 Lenke til kommentar
myhken Skrevet 6. mai 2011 Del Skrevet 6. mai 2011 Nei du får ikke lastet ned noe før du får aktivert kontoen. Så du må nok bare vente. Bestilte du via den "norske" siden og betalte i norske kroner, går dette helt fint. Tok du en spansk en og prøvde å spare noen kroner ved å bestille fra et annet land, så kan ordren din bli avvist. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 6. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2011 Får fint lastet ned filene over med lenkene. Funger disse med technet? Office 2010 demo holder jeg på å installere. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 6. mai 2011 Del Skrevet 6. mai 2011 Det er en risiko med disse prøveversjonene, da de trolig inneholder en "timebomb" som gjør de ubrukelige på sikt. Så jeg ville ikke brukt denne programvaren på pcer du ikke kan formatere og legge inn Windows/Office på nytt etter prøveperioden. Windows 7 The 90-day Trial will shut down once every hour when you have reached the end of the 90-day evaluation period. Office 2010: 60-Day evaluation expiration. This evaluation software will expire in 60 days after which it will deactivate and must be uninstalled before installing a purchased copy. De programmene du linket til, kan jo alle laste ned, uansett om de har Technet eller ikke. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 6. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2011 Forstår ikke hva som er vitsen med de? Hvis det er riktig som du sier, greit nok at disse begynner å irritere folk etter demo versjon tiden. Men er det slik hvis man kjøper lisensnøkkel også aktiver, så burde man slippe der. Ellers gidder ikke folk å betale microsoft, når folk isteden hadde vært smarte å laste ned og installert disse programvarene på nytt. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 6. mai 2011 Del Skrevet 6. mai 2011 Men du...leser du ikke hva som står på siden du laster ned fra da? Det står jo helt klart at dette er prøveversjoner, ment for akkurat det, altså å prøve ut programvaren. De er tilgjengelige for alle, slik at de kan prøve ut Windows 7, Server 2008 og Office 2010. De er ikke ment å bruke for personer som skal legge inn nytt operativsystem eller office på en pc de bruker til daglig. Du får tilgang til vanlige .iso filer når du får Technet tilgangen. Om du ikke har planer om å formatere og legge inn ting på nytt da, så dropp prøveversjonene. Du kan jo ikke klage på noe som står helt klart og tydelig på de sidene du laster ned fra. Det skjønner du vel? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå