Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bodykits, hvor kan man skaffe?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bodykits kan i tillegg skade fotgjengere og dyr. Det var dette argumentet samferdselsdepartementet la til grunn da de forbydde bodykits.

Samtidig med forbudet gikk alle de store, norske bodykitprodusentene konkurs, så dette er ikke lengre så lett å få tak i.

Endret av ChristR
Lenke til kommentar

Jeg fremstår nok som en tosk; men hva er forskjellen på å kjøpe bodykit fremfor å kjøpe f.eks frontfanger, skjørter og bakfanger separat? Jeg gikk inn på utenlandske "bodykitsider", og til f.eks BMW solgte de bl.a komplett AC-styling som "bodykit".

Lenke til kommentar

Nå er det fortsatt forbudt i Norge. Bruk vil kunne medføre at bilen avskiltes og eier/fører for bot.

Og de kan være til stor skade for andre trafikanter når uhellet er ute (og ulykker skjer stadig vekk). Biler er designet for å gjøre minst mulig skade på medtrafikanter. Endring av bilens design ved hjelp av slike KIT påvirker skadeomfanget.

Endret av PerB
Lenke til kommentar

Men noen bilmerker har egne "sportskit", uten at jeg er helt inne på dette så vet jeg at Saab har dette. Der kan du gå fra å ha svart kjedelig plastikk helt nederst på bilen til å skaffe deg Aero skjørtene/frontfanger/bakfanger. Regner med dette finnes til noen tyskere også?

Etter min smak så er også den orginale stylingen i de fleste tilfeller penest.

Endret av untouch4ble
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Bod kit? Noe så stygt.

Men er uansett i mot at det er ulovlig, er så himla typisk Norge. Her bestmmer staten hva som er farlig og hva som ikke er det, og de passer på deg. Vi er vel det eneste landet i Europa der proff-boksing ikke er lovlig. Kan de ikke helle fokusere på tyggere veier enn å sette begresninger på menneksets frihet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...