Gå til innhold

Maskinen fryser

Anbefalte innlegg

Hei

har begynt å få litt problemer med min relativt nye datamaskin

problemet mitt er at maskinen til tider fryser. noen gangen fryser musen 5-10 sec før alt annet stopper opp. jeg tror problemet ligger i Chrome eller Firefox da dette er heftig benyttet på min maskin(rundt 100faner i bruk fordelt 50-50). jeg klarer å fremmprovosere denne feilen i Chrome om jeg tester hastigheten på Speedtest.net. har testet fire ganger nå nylig og problemet oppstår under opplastingen som er tredje og siste del av testen

om noen kan hjelpe vil det bety ufattelig mye

MVH mull

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du sjekke task manager (oppgavelinjen) og se hvor mye cpu og minne du bruker når du har så mange faner oppe? Hadde et lignende problem og det løste jeg å fjerne noen plug-in som jeg hadde i firefox tror det var fra AVG antivirus.

Lenke til kommentar

et snitt på 2% forbruk av prosessor og 2,27GB minne brukt av 12GB tilgjengelig. for meg virker ikke det spesielt alarmerende -.-

skal prøve å avinstalere addblock til Chrome og se om det blir noen forbedring. har allerede avinstalert flash player, men det ser ut til å være innebygget i chrome, for den kjører fremdeles flash opprasjoner

Lenke til kommentar

det vet jeg ikke, da jeg bruker begge nettlesere på samme tidspungt.

den feilen på speedtest.net har jeg fremprovosert 5 ganger på rad i Chrome. jeg kan ikke kjøre denne tjenesten i Firefox da den er flash-basert og som nevnt tidligere har jeg avinstalert Flash.

finner ikke ut hvordan jeg avinstalerer flash i Chrome

har nylig oppdatert skjermkort driver, flash og Chrome

min maskinvare kan du finne i denne ganske så amputerte tråden

Endret av martin91
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...