Gå til innhold

Ferdig med Engelsk stil, noen som kan se over?:)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gikk raskt over språkfeilene bare, og fant noen ting som burde rettes eller omformuleres, men du har for det meste god kontroll på stavinga og det meste av grammatikken. Legger med en liten liste over det jeg så ved første øyekast.

 

Dropp "the" foran "schools" ;) F. eks: "At the beginning of the 80’s, a revolution in (the) schools around the world was slowly starting. The first computers started to get in to (the) schools."

 

Det samme litt lenger ned i teksten, her kan du også sløyfe "the" foran "computers": "I have to say that (the) computers have been a great tool for me".

 

"I remember I got so relieved when the teacher said we could write on the computers, when we was going to have English ‘’Tentamen’’ Denne setningen ville jeg forandret litt, til:

"I remember being so relieved when the teacher said we could write on the computer during our English midterm."

 

Husk at det er "we were", ikke "we was" ;)

 

"Another great positive side of computers in the schools are ALL the information." - "IS" ikke "ARE", siden det refererer tilbake til "another great positive side" som er entall. Også i denne setningen bør "the" sløyfes ;)

I avsnittet under der tror jeg også du mener "notes" og ikke "notices"?

 

"It's always a way around" ville jeg forandret til "there's always a was around".

 

"It's you who have wrote it" - "It's you who have written it".

 

"It can also make big problems" - "It can also cause big problems".

 

Og en liten ting til, de stedene du har brukt ; burde du nok heller ha brukt vanlig kolon, altså : ;)

Lenke til kommentar

Tusen takk, kjempe. Skal oppdatere det i morgen. Har friår dette året skjønner du, men fikk tilbud på en skole og ta engelsk der i en gruppe. Er bare 5 timer i uken, men jeg slipper da dette når jeg begynner på Vg1 til høsten. Er ganske chill der og veldig lett og få gode karakterer. Så tar dette veldig serriøst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...