Sk!ppy Skrevet 3. mai 2011 Del Skrevet 3. mai 2011 (endret) Jeg får ikke installert web-apps som wordpress på serveren min, og ender opp med feilmelding Your PHP installation appears to be missing the MySQL extension which is required by WordPress. Dette fordi jeg ikke får installert mysql-server o.l. Når jeg bruker grep kommandoen for å vite hva jeg har installert (grep mysql-server) o.l får jeg NULL respons. Den bruker ekstremt lang tid, og så kommer det bare ny kommandolinje. Jeg kjører CentOS 5.3(5.5?) 32bit. Muligens litt knapt med info, men det er alt jeg har, beklager. Endret 3. mai 2011 av Sk!ppy Lenke til kommentar
mikeys Skrevet 3. mai 2011 Del Skrevet 3. mai 2011 Når jeg bruker grep kommandoen for å vite hva jeg har installert (grep mysql-server) o.l får jeg NULL respons. Den bruker ekstremt lang tid, og så kommer det bare ny kommandolinje. Jeg håper ikke dette virker uhøflig, posten den var litt vag på dette punktet. Du må skrive mer enn bare "grep <pakke>" for å finne ut om en pakke er installert eller ikke. Du trenger først en "utsrift" av hvilke pakker du har installert for å deretter bruke grep. Feks. "rpm -qa | grep mysql-server". En fin liste over vanlig bruk av forskjellige pakkebehandlere finnes på distrowatch.com. Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 4. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2011 Jeg fikk opp resultat nå, men det fikk jeg ikke igår? Kan være kommandoen jeg fant på nettet var feil, og din var riktig. Hm. Isåfall er problemet bare; hvordan skal jeg få installert mysql.so? Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 4. mai 2011 Del Skrevet 4. mai 2011 Har du installert en pakke som heter php-mysql (eller php5-mysql, kan være navnet anderledes)? Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 4. mai 2011 Del Skrevet 4. mai 2011 http://blog.adlibre.org/technology/how-to-install-wordpress-on-centos-5-in-five-minutes-flat.html Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå