Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] HDMI gir ikke lyd gjennom skjermen

Anbefalte innlegg

Relevant hardware:

Hovedkort: http://www.zotacusa.com/zotac-geforce-gf9300-i-e-itx-wifi-lga-775-mini-itx-intel-motherboard.html

Skjerm: Benq 2420HD

Windows 7 Home Premium 64-bit

Jeg bruker HDMI-kontakten fra hovedkortet. Videosignal fungerer fint. Nyeste driverne til HDMI-audio er installert, og alt ser fint ut i enhetsbehandling og lydinnstillingene i kontrollpanelet. På skjermen er volume 100%, og det er ingen andre lydinnganger. Men det er helt stille. Også i headphone-kontakten er det stille. I skrivende stund bruker jeg gamle høyttalere koblet til grønn minijack i hovedkortet.

Jeg har virkelig ingen anelse om hvor feilen ligger. Alle ledd i prosessen sier selv at de fungerer, men siden jeg ikke kan høre noe, vet jeg ikke hva jeg kan stole på.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Rimelig sikker på at med mitt ATI kort så må jeg stille inn Windows 7 til å bruke ATI HDMI Device eller hva det het til å være default playback device. Kanskje du må gjøre noe lignende.

Lenke til kommentar

Har du prøvd å endre samplingfrekvensen i egenskaper for lydenheten? Mulig den som standard er satt for høyt for skjermen din. Har opplevd at enkelte, mindre glamorøse, produkter ikke takler for eksempel 24bit/192kHz. Verdt et forsøk :)

Lenke til kommentar

Jeg gikk inn på Control Panel, Sound, NVIDIA HDMI Out --> Properties, Supported formats.

Max Number of channels: 2

HDCP: Supported

Bit Depths: 16-bit, 24-bit

Sample Rates: 32kHz, 44.1kHz, 48kHz

Encoded formats: No compressed formats found.

Jeg testet så alle formatene under Advanced-taben i samme vindu. Null lyd.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...