Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvilken bil?


Anbefalte innlegg

Jeg er 20 år og har nå en Passat 1,9 TDI, men ønsker sprekere bil, siden jeg liker å leke meg, ligge sidelengs og liknende :)

 

Har noen spesifikasjoner:

Bilen må være bak eller 4-hjulstrek.

Minst 2 liter (foretrekker mer)

Ha mer enn 140hk

Bensin motor

Manuell gir.

 

Noen som vet om noen biler som passer for meg? :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Hvorfor 2 liter eller mer ? hadde jeg hatt valget mellom en 2 liter på 150hk og en turbomatet 1,6 eller 1,8 med samme antall hester, tror jeg nok muligens hadde gått for turboen av div. grunner.

 

Se her:

http://www.finn.no/finn/car/used/result?ENGINE/FUEL=1&PRICE_FROM=80000&sort=0&page=2&WHEEL_DRIVE=2&WHEEL_DRIVE=1&TRANSMISSION=1&ENGINE/EFFECT=150X199&PRICE_TO=120000

 

Finn en du liker.

Får alt ifra JDM-bil, roadster, sportslige sedaner og eldre Porscher.

 

Kan anbefale og se på Lexus IS200 eller Nissan 200sx.

Lenke til kommentar

Mercedes 190E 2.3-2.5 16v

 

Det er bilen :)

Er mercdesentusiast selv, men dette blir for gammelt, til å ligge sideveis i rundkjøringene med.

 

Den enkleste og raskeste veien til sladdebil er BMW 3 serie. Fra 325 og oppover løser de seg jo fint fra asfalten. Denne må være midt i blinken!

 

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=28196361

 

Skal du ha Merc, så blir rådet en tidlig AMG versjon av C eller E klasse, men det koster nok mer enn det smaker sammenlignet med 3 serie. De fleste har også automat.

 

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=28100947

 

Eldre Volvo kan være en grei sladdebil om en modifiserer litt.

 

 

Så finnes det jo en del japsebiler som 200SX osv. Har ikke så god peilig på disse, men jeg synes prisen brukt ofte er vel stiv. Mange er også "godt brukt".

 

VAG modeller er ikke så aktuell, da VAG er synonymt med understyring, og det vil du ikke ha.

 

US biler kan også være en vei å gå. F.eks. en Chev C10 pick up, kan være billigste vei til en stor V8er. Mener at kun 1990 modell var levert med orginal bigblock 454 i Chev sin lette pickup. Eventuelt S-10 pickup, GMC Sysclone eller Tyfoon Med 4.3 V6 turbo (begynner å bli gammel). Ellers har du jo 02-05 Dodge rumple bee og SRT-10 om du legger litt mer penger på bordet. Ford F serie Lightning er også en bil som er slem mot bakhjulene.

 

Du kan sikkert også få tak i en Sierra Cosworth, men som med japsebilene, er prisen uforholdsmessig høy, om en skal ha en bil i god stand.

 

Det er j... synd Opel, Ford og Volvo i dag kun selger mykmannsbiler og har lagt ned alt som heter bakhjulsdrift i europa.

Endret av masterboy
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Gratulerer med vel anbefalte biler, bare synd de er dobbelt så dyre som det TS har råd til.

Lenke til kommentar

Hvorfor 2 liter eller mer ? hadde jeg hatt valget mellom en 2 liter på 150hk og en turbomatet 1,6 eller 1,8 med samme antall hester, tror jeg nok muligens hadde gått for turboen av div. grunner.

 

Se her:

http://www.finn.no/finn/car/used/result?ENGINE/FUEL=1&PRICE_FROM=80000&sort=0&page=2&WHEEL_DRIVE=2&WHEEL_DRIVE=1&TRANSMISSION=1&ENGINE/EFFECT=150X199&PRICE_TO=120000

 

Finn en du liker.

Får alt ifra JDM-bil, roadster, sportslige sedaner og eldre Porscher.

 

Kan anbefale og se på Lexus IS200 eller Nissan 200sx.

det er en enkel grunn til at jeg styrer unna biler med turbo, grunnen er forsikring. Det er fantastisk få som forsikrer ungdommer med turbo (med mindre det er diesel) og om de så gjør er prisen skyhøy, hvertfall for oss som er under 25 :S

Lenke til kommentar

Mercedes 190E 2.3-2.5 16v

 

Det er bilen :)

Er mercdesentusiast selv, men dette blir for gammelt, til å ligge sideveis i rundkjøringene med.

 

Den enkleste og raskeste veien til sladdebil er BMW 3 serie. Fra 325 og oppover løser de seg jo fint fra asfalten. Denne må være midt i blinken!

 

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=28196361

 

Skal du ha Merc, så blir rådet en tidlig AMG versjon av C eller E klasse, men det koster nok mer enn det smaker sammenlignet med 3 serie. De fleste har også automat.

 

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=28100947

 

Eldre Volvo kan være en grei sladdebil om en modifiserer litt.

 

 

Så finnes det jo en del japsebiler som 200SX osv. Har ikke så god peilig på disse, men jeg synes prisen brukt ofte er vel stiv. Mange er også "godt brukt".

 

VAG modeller er ikke så aktuell, da VAG er synonymt med understyring, og det vil du ikke ha.

 

US biler kan også være en vei å gå. F.eks. en Chev C10 pick up, kan være billigste vei til en stor V8er. Mener at kun 1990 modell var levert med orginal bigblock 454 i Chev sin lette pickup. Eventuelt S-10 pickup, GMC Sysclone eller Tyfoon Med 4.3 V6 turbo (begynner å bli gammel). Ellers har du jo 02-05 Dodge rumple bee og SRT-10 om du legger litt mer penger på bordet. Ford F serie Lightning er også en bil som er slem mot bakhjulene.

 

Du kan sikkert også få tak i en Sierra Cosworth, men som med japsebilene, er prisen uforholdsmessig høy, om en skal ha en bil i god stand.

 

Det er j... synd Opel, Ford og Volvo i dag kun selger mykmannsbiler og har lagt ned alt som heter bakhjulsdrift i europa.

wow, ser ut til å ha virkelig peiling :) Det styres mest mot BMW tror jeg, 328 er det ikke så lett å finne, har jeg funnet ut så om det blir BMW blir d nok 325 :p Også vill jeg styre unna japsebiler og Mercer, japsebiler blir litt for små og lette syns jeg og jeg liker enkelt og grett ikke Mercedes design (dom grunn sikkert men sånn er det :) ). Volvoer er jo også en mulighet men biler som er eldre enn 92 er jeg ikke interesert i, men jeg skal lete mer blant US biler framover :) takk for veldig hjelpsomt svar :)

Lenke til kommentar

Mercedes 190E 2.3-2.5 16v

 

Det er bilen :)

Er mercdesentusiast selv, men dette blir for gammelt, til å ligge sideveis i rundkjøringene med.

 

 

 

Du, det er noe av det dummeste jeg har hørt. Det er vell den bilen som jeg har ligget mest sidelengs med. ;)

Endret av Wizzlee
Lenke til kommentar

wow, ser ut til å ha virkelig peiling :) Det styres mest mot BMW tror jeg, 328 er det ikke så lett å finne, har jeg funnet ut så om det blir BMW blir d nok 325 :p Også vill jeg styre unna japsebiler og Mercer, japsebiler blir litt for små og lette syns jeg og jeg liker enkelt og grett ikke Mercedes design (dom grunn sikkert men sånn er det :) ). Volvoer er jo også en mulighet men biler som er eldre enn 92 er jeg ikke interesert i, men jeg skal lete mer blant US biler framover :) takk for veldig hjelpsomt svar :)

 

Det som er viktig når en kjøper BMW, er at den er mest mulig orginal, og at den ikke er herjet med.

 

Ja... Det går sikkert ann å sladde mere rundt i en 190E 2,5-16, men det er vanskelig å finne en slik i god stand. Dessuten er ikke akkurat bilen ny lenger, særlig hvis man skal bytte fra en passat 1.9TDI. Og så er det delene, eldre merc er egentlig ikke så gale på deler om en unngår BOS. Ryker du noe i bakstillingen på en 2,5-16 skal jeg love deg at det koster! Da er det bedre å skaffe seg en 2,6, som du swapper motoren fra en 300E inn i (passer direkte i). Da har du omtrent like mye effekt og mye billigere deler.

 

Volvo 940 var siste skanse for volvo og bakhjulsdrift (eller V90 som er en 960). Det er uansett 940 du skal tenke på om du skel ha Volvo. Skaffer du deg en LT 136hk mellom 94 og 98 kommer du langt for lite penger. Disse kan nemlig med svært enkle tiltak justeres til ca 200hk. Den beste modeller å kjøpe er 95, da det er den eneste som har "løs" chip. Det er dermed mye billigere å gjøre en ordentlig omprogrammering, og ikke bare "jukse det til" med ladetrykket. Regn med at du på en slik familiesliter må ut med en del penger til hjuloppheng, senking osv. for å få noen lunde kjøreegenskaper, men som du ser i videoen over, så er det fult mulig. Modifisert Volvo er stort i Sverige, og deler er ikke noe problem.

Endret av masterboy
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Hvorfor 2 liter eller mer ? hadde jeg hatt valget mellom en 2 liter på 150hk og en turbomatet 1,6 eller 1,8 med samme antall hester, tror jeg nok muligens hadde gått for turboen av div. grunner.

 

Se her:

http://www.finn.no/finn/car/used/result?ENGINE/FUEL=1&PRICE_FROM=80000&sort=0&page=2&WHEEL_DRIVE=2&WHEEL_DRIVE=1&TRANSMISSION=1&ENGINE/EFFECT=150X199&PRICE_TO=120000

 

Finn en du liker.

Får alt ifra JDM-bil, roadster, sportslige sedaner og eldre Porscher.

 

Kan anbefale og se på Lexus IS200 eller Nissan 200sx.

det er en enkel grunn til at jeg styrer unna biler med turbo, grunnen er forsikring. Det er fantastisk få som forsikrer ungdommer med turbo (med mindre det er diesel) og om de så gjør er prisen skyhøy, hvertfall for oss som er under 25 :S

Det er nødvendigvis ikke noe regel.

Med mine kriterier, så fikk jeg følgende resultat i Gjensidiges kalkulator:

17 000 for Audi A4 1,8t(urbo)

30 000 for BMW 325 (ikke turboladet)

(samme årsmodell)

Lenke til kommentar

wow, ser ut til å ha virkelig peiling :) Det styres mest mot BMW tror jeg, 328 er det ikke så lett å finne, har jeg funnet ut så om det blir BMW blir d nok 325 :p Også vill jeg styre unna japsebiler og Mercer, japsebiler blir litt for små og lette syns jeg og jeg liker enkelt og grett ikke Mercedes design (dom grunn sikkert men sånn er det :) ). Volvoer er jo også en mulighet men biler som er eldre enn 92 er jeg ikke interesert i, men jeg skal lete mer blant US biler framover :) takk for veldig hjelpsomt svar :)

 

Det som er viktig når en kjøper BMW, er at den er mest mulig orginal, og at den ikke er herjet med.

 

Ja... Det går sikkert ann å sladde mere rundt i en 190E 2,5-16, men det er vanskelig å finne en slik i god stand. Dessuten er ikke akkurat bilen ny lenger, særlig hvis man skal bytte fra en passat 1.9TDI. Og så er det delene, eldre merc er egentlig ikke så gale på deler om en unngår BOS. Ryker du noe i bakstillingen på en 2,5-16 skal jeg love deg at det koster! Da er det bedre å skaffe seg en 2,6, som du swapper motoren fra en 300E inn i (passer direkte i). Da har du omtrent like mye effekt og mye billigere deler.

 

Volvo 940 var siste skanse for volvo og bakhjulsdrift (eller V90 som er en 960). Det er uansett 940 du skal tenke på om du skel ha Volvo. Skaffer du deg en LT 136hk mellom 94 og 98 kommer du langt for lite penger. Disse kan nemlig med svært enkle tiltak justeres til ca 200hk. Den beste modeller å kjøpe er 95, da det er den eneste som har "løs" chip. Det er dermed mye billigere å gjøre en ordentlig omprogrammering, og ikke bare "jukse det til" med ladetrykket. Regn med at du på en slik familiesliter må ut med en del penger til hjuloppheng, senking osv. for å få noen lunde kjøreegenskaper, men som du ser i videoen over, så er det fult mulig. Modifisert Volvo er stort i Sverige, og deler er ikke noe problem.

 

Du snakker om at ting kan bli ødelagt. Du kan ikke på de værste tilfellene hele tiden, når du sladder skal du ikke tenke at det gå at skogen. Etter alle år jeg har jeg har sittet i en 16v har aldri bakstillingen ryket.

Lenke til kommentar

importer selv

trodde import var sinnsykt dyrt, var hos noen forhandlere som importerer. de sa at d ikke var vits for med allt ville bilen koste mellom 150 og 200 tusen o.0 og så mye er ikke vits å legge ut på en importert E36 (var den jeg tok utgangspunkt i når jeg spurte dem) vet ikke hvordan det er privat da.

Lenke til kommentar

Hvorfor 2 liter eller mer ? hadde jeg hatt valget mellom en 2 liter på 150hk og en turbomatet 1,6 eller 1,8 med samme antall hester, tror jeg nok muligens hadde gått for turboen av div. grunner.

 

Se her:

http://www.finn.no/finn/car/used/result?ENGINE/FUEL=1&PRICE_FROM=80000&sort=0&page=2&WHEEL_DRIVE=2&WHEEL_DRIVE=1&TRANSMISSION=1&ENGINE/EFFECT=150X199&PRICE_TO=120000

 

Finn en du liker.

Får alt ifra JDM-bil, roadster, sportslige sedaner og eldre Porscher.

 

Kan anbefale og se på Lexus IS200 eller Nissan 200sx.

det er en enkel grunn til at jeg styrer unna biler med turbo, grunnen er forsikring. Det er fantastisk få som forsikrer ungdommer med turbo (med mindre det er diesel) og om de så gjør er prisen skyhøy, hvertfall for oss som er under 25 :S

Det er nødvendigvis ikke noe regel.

Med mine kriterier, så fikk jeg følgende resultat i Gjensidiges kalkulator:

17 000 for Audi A4 1,8t(urbo)

30 000 for BMW 325 (ikke turboladet)

(samme årsmodell)

det resultatet har jeg aldri fått når jeg regnet ut :p men mange faktorer som spiller inn da :)

Lenke til kommentar

Har sett en del på E46er i dag,siden disse ikke er så gamle :p men jeg kan ikke finne en eneste E46 som har mer enn 2.0L :S er det fordi disse ikke er lovlige i Norge eller er det noe annet som spiller inn? (jeg er veldig grønn på dette, som dere sikkert har sjønt...) men dette seiler mest mot gamle E36ere føler jeg :) så nå har jeg ett nytt spørsmål, hvor kan jeg enkelt få tak i en 328 (tilfreds med 325 men foretrekker 328 av åpenbare grunner :p )?? privatmarkede, forhandlere eller importere selv? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...