Gå til innhold

Ny PC med hovedvekt på LYD men også en del spell.

Anbefalte innlegg

En kompis skal bruke en 13-14 lapper på ny pc. Jeg har noen meninger men de gidder jeg ikke ta her siden jeg er ute etter nye impulser.. Hakke orka å holde meg superoppdatert på hardware fronten siden Abit Bx6-2 var overklokkerens drøm (NOEN år siden ;)) Har bare fulgt med sånn halvveis siden min sløve maskin dekker mine behov (web + irc + ALDRI spill) og oppgradering for min sin del ligger en stund fram i tid... men.. over til kompisen min.

Noen krav:

- CPU, Amd eller Intel (det evige spørsmålet), samt hvor fort lønner seg å kjøpe NÅ hastighet/kroner.

- Skjermkort, selv er jeg Matrox freak (dual head passer meg PERFEKT) men tror ikke det er helt det han er ute etter. Mere i spillsjangeren tror jeg nok.

- Ram, hva slags, hvor mye og hvorfor?

- Harddisk, en STØYSVAK disk!!

- Hovedkort, hva bør man ha? asus eller abit, det er mine favoritter.. men han ene duden i datasjappa (Digital Impulse) mente at en som anbefalte abit var stein hakke sinnsyk og burde avskrives i enhver videre anbefalingsprosess ;) (der fikk jeg den!)

- Lydkort, noen som kan anbefale noe virkelig BRA her? Han har en del midi stæsj som han er hypp på å koble opp. Noe groovebokser og samplere og.. hva det nå heter.. så midi er ivaffal viktig.

Om noen kunne kommet med noen kjappe, enkle og ikke minst GODE tips.. sånn rett før jeg stuper ned i hardware jungelen og oppdaterer meg..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville gått for en P4 med 800MHz bus, ett asus P4C800 Deluxe kort, og 2x512mb TwinMOS /m Winbond ram iallefall..

Så er vel ATI radeon 9500/9700 pro noe som går an å vurdere - litt etter hvilke krav til spilling han har..

Og lydkort vet jeg ikke.

Magnus

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...