Gå til innhold

Er jakt greit?


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+127836

Gleden av å være i, og nærheten en føler med naturen er for meg det største. Hva jeg kommer hjem med faller i andre rekke. Spenningen i de mest intense øyeblikkene er også veldig kjekt, men selve skuddet er noe klinisk og målrettet en må igjennom for å avrette det utvalgte dyret på en mest mulig human måte. Etter avrettingen føler jeg, personlig, ikke en glede over å ha drept noe, men en glede over å bidratt til å holde bestanden innenfor hva som er ansett som ideellt og bærekraftig (her stoler jeg på viltnemda - og forholder meg til de føringsregler som er satt av forskjellige organ og grunneiere). Mestringsfølelsen kommer nok snikende etterhvert også, men ser for meg det gjør seg mer gjeldende når en sleper og bærer ut store bører - noe jeg ikke har gjort ennå..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

@ Flimznes

 

Jeg tygger så lenge det trengs. Private spørsmål taes på privat innboks.

 

Jeg har nettopp argumentert for at mennesker er planteetere.

Jeg spurte ikke hvor lenge du tygde, men hvor mange ganger. Det er ikke et privat spørsmål. Eller gulper du ofte opp maten din for å tygge den igjen.

 

Jeg beviste nettopp at ditt tarmsystem er fundamentalt annerledes fra de dyrene som du argumenterte med.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

@ Mrbadger

 

Ja jeg liker jakt, det appelerer til meg som rovdyr på toppen av næringskjeden... Jeg er da for faen mann!

 

De som spiser noen form for kjøtt men fordømmer jakt er stokke dumme.

Med det mener jeg at en ku som har stått i en fjøs hele livet for så å bli slakta (på et for dem galehus fra en horrorfilm) har det mange ganger verre enn et dyr i naturen som plutselig blir drept.

 

Tror det er for mange shitkids som har blitt skjerma fra virkeligheta av foreldre som selv syns det er ekkelt å tenke på at noe MÅ dø for at vi mennesker skal leve...

  • Liker 4
Lenke til kommentar

@ Flimznes

 

Jeg tygger så lenge det trengs. Private spørsmål taes på privat innboks.

 

Jeg har nettopp argumentert for at mennesker er planteetere.

Jeg spurte ikke hvor lenge du tygde, men hvor mange ganger. Det er ikke et privat spørsmål. Eller gulper du ofte opp maten din for å tygge den igjen.

 

Jeg beviste nettopp at ditt tarmsystem er fundamentalt annerledes fra de dyrene som du argumenterte med.

 

Nå er det ikke slik at det kun er drøvtyggere som er planteetere, da. Kan ramse opp mange dyrearter som hovedsakelig lever på planter som ikke drøvtygger. Sjimpansene, den dyrearten som er nærmest beslektet med oss mennesker, lever som regel på vegetabilsk kost, og er såvidt jeg vet ikke drøvtygger.

 

Personlig vil jeg ikke si at det er feil å jakte på dyr eller i det hele tatt spise kjøtt, men jeg kan nevne at jeg har vært vegetarianer de siste årene grunnet min motvilje mot det moderne, industrielle dyreholdet. Mange dyr lever nærmest i en fabrikk, noe jeg mener er forkastelig.

De få gangene jeg spiser kjøtt (begynner å bli en stund siden), så er det fra mindre, økologiske gårder, noe som ihvertfall er bedre.

 

Fordelen med jakt er at dyrene i alle fall har hatt et godt og naturlig liv før de drepes.

Lenke til kommentar

@ Doofenschmitz

 

At du liker jakt er vel innlysende om du bedriver det.

 

Spørsmålet er om det bør være greit.

 

Hvis jeg liker å stjele, bør jeg få lov til det ?

Dette blir for dumt.

 

Spiser du kjøtt eller fisk? Du må nesten svare på det ellers er diskusjonen meningsløs...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er greit, men nå står denne tråden feilaktig "i mitt navn"

 

Jeg hadde håpet vi kunne ha en saklig diskusjon.

Du startet denne diskusjonen, så da får du være så god å stå for det. Jeg gadd ikke finne på et ordentlig navn til den, så du får finne på et selv.

 

I forhold til det rent tekniske så har jeg hverken slettet noen poster eller startet en ny tråd, kun splittet ut off topic fra originaltråden som du så fint sporte av.

Endret av Flimzes
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...