morpheusbd Skrevet 3. mai 2011 Del Skrevet 3. mai 2011 (endret) har laga meg en handleliste på komplett. og vil vite hva dere mener? er dette bra? drit bra? eller?? handleliste komplett skal brukes til følgende: gaming video redigering musikk redigering bilde redigering osv takker for svar:) Endret 3. mai 2011 av morpheusbd Lenke til kommentar
N1ko Skrevet 3. mai 2011 Del Skrevet 3. mai 2011 har vært utrolig mange tråder om oppsett nå. Ta en titt i gamle tråder på forumet først, så kom med evt. spørsmål. Lenke til kommentar
morpheusbd Skrevet 3. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2011 nei lyst til og forklare svaret ditt? kjekt og få en begrunnelse på hva jeg har valgt som ikke er bra Lenke til kommentar
salamishit Skrevet 3. mai 2011 Del Skrevet 3. mai 2011 nei lyst til og forklare svaret ditt? kjekt og få en begrunnelse på hva jeg har valgt som ikke er bra alt er greit bortsett fra cpu, gpu, hk og hdd Lenke til kommentar
morpheusbd Skrevet 3. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2011 nei lyst til og forklare svaret ditt? kjekt og få en begrunnelse på hva jeg har valgt som ikke er bra alt er greit bortsett fra cpu, gpu, hk og hdd hmm oki.. lest noen anmeldelser av de komponentene(ikk hdd) og alle virker fornøyd med alt. Lenke til kommentar
Radamel97 Skrevet 3. mai 2011 Del Skrevet 3. mai 2011 ja, det er dem sikkert, men delene er gamle Lenke til kommentar
salamishit Skrevet 3. mai 2011 Del Skrevet 3. mai 2011 (endret) nei lyst til og forklare svaret ditt? kjekt og få en begrunnelse på hva jeg har valgt som ikke er bra alt er greit bortsett fra cpu, gpu, hk og hdd hmm oki.. lest noen anmeldelser av de komponentene(ikk hdd) og alle virker fornøyd med alt. Kjøp heller Intel Sandy bridge, de prosessorene knuser AMD sine, da må du også bytte hk. Grafikkortet er gammelt og du kan få et som er veldig mye bedre til den prisen. Tilslutt, HDD er en "green" disk som er veldig treg og bråker mye. hvis du absolutt skal ha AMD så kommer det nye fra de iløpet av juni tror jeg. Hovedkort HDD cpu gpu Endret 3. mai 2011 av Ownbeef Lenke til kommentar
morpheusbd Skrevet 3. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2011 nei lyst til og forklare svaret ditt? kjekt og få en begrunnelse på hva jeg har valgt som ikke er bra alt er greit bortsett fra cpu, gpu, hk og hdd hmm oki.. lest noen anmeldelser av de komponentene(ikk hdd) og alle virker fornøyd med alt. Kjøp heller Intel Sandy bridge, de prosessorene knuser AMD sine, da må du også bytte hk. Grafikkortet er gammelt og du kan få et som er veldig mye bedre til den prisen. Tilslutt, HDD er en "green" disk som er veldig treg og bråker mye. hvis du absolutt skal ha AMD så kommer det nye fra de iløpet av juni tror jeg. Hovedkort HDD cpu gpu er det et bra alternativ som du linka til? holder det til alt jeg nevnte i første post? Lenke til kommentar
salamishit Skrevet 3. mai 2011 Del Skrevet 3. mai 2011 nei lyst til og forklare svaret ditt? kjekt og få en begrunnelse på hva jeg har valgt som ikke er bra alt er greit bortsett fra cpu, gpu, hk og hdd hmm oki.. lest noen anmeldelser av de komponentene(ikk hdd) og alle virker fornøyd med alt. Kjøp heller Intel Sandy bridge, de prosessorene knuser AMD sine, da må du også bytte hk. Grafikkortet er gammelt og du kan få et som er veldig mye bedre til den prisen. Tilslutt, HDD er en "green" disk som er veldig treg og bråker mye. hvis du absolutt skal ha AMD så kommer det nye fra de iløpet av juni tror jeg. Hovedkort HDD cpu gpu er det et bra alternativ som du linka til? holder det til alt jeg nevnte i første post? Ja,det er ganske mye bedre. Eneste er at du ikke kan kjøre SLI med hk, da må du ha deluxe utgaven av hk som koster en 5-600 kroner mer. Holder til at du skrev :-) Lenke til kommentar
morpheusbd Skrevet 3. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2011 nei lyst til og forklare svaret ditt? kjekt og få en begrunnelse på hva jeg har valgt som ikke er bra alt er greit bortsett fra cpu, gpu, hk og hdd hmm oki.. lest noen anmeldelser av de komponentene(ikk hdd) og alle virker fornøyd med alt. Kjøp heller Intel Sandy bridge, de prosessorene knuser AMD sine, da må du også bytte hk. Grafikkortet er gammelt og du kan få et som er veldig mye bedre til den prisen. Tilslutt, HDD er en "green" disk som er veldig treg og bråker mye. hvis du absolutt skal ha AMD så kommer det nye fra de iløpet av juni tror jeg. Hovedkort HDD cpu gpu er det et bra alternativ som du linka til? holder det til alt jeg nevnte i første post? Ja,det er ganske mye bedre. Eneste er at du ikke kan kjøre SLI med hk, da må du ha deluxe utgaven av hk som koster en 5-600 kroner mer. Holder til at du skrev :-) høres bra ut.. leste specs på hk og der stod det at det er støtte til sli modus. hehe er dette bedre oppsett?oppdatert liste Lenke til kommentar
salamishit Skrevet 3. mai 2011 Del Skrevet 3. mai 2011 Ja, men den RAM kjølern trenger du ikke, du kan også spare litt ved å bytte kabinett. Lenke til kommentar
morpheusbd Skrevet 3. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2011 Ja, men den RAM kjølern trenger du ikke, du kan også spare litt ved å bytte kabinett. okey:) likte det kabinettet. men vurderer et annet pga pris.. hvordan er det med oc på disse komponentene? Lenke til kommentar
salamishit Skrevet 3. mai 2011 Del Skrevet 3. mai 2011 (endret) Ja, men den RAM kjølern trenger du ikke, du kan også spare litt ved å bytte kabinett. okey:) likte det kabinettet. men vurderer et annet pga pris.. hvordan er det med oc på disse komponentene? Har et oppsett som jeg satt sammen selv som jeg snart skal kjøpe, men det er uten skriver osv Det er veldig lett å overklokke på både cpu og gpu, men vet ikke hvordan hk støtter det. btw hvis du skal overklokke bør du også ha en ekstra cpu kjøler siden de som følger med kjøler ikke så bra og bråker veldig. Endret 3. mai 2011 av Ownbeef Lenke til kommentar
morpheusbd Skrevet 3. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2011 og den windowsen jeg har valgt er windows + dvd/cd pluss lisens? Lenke til kommentar
Mathias-S Skrevet 3. mai 2011 Del Skrevet 3. mai 2011 (endret) Du har valgt 8 RAM-brikker på 2 GB hver, 16GB til sammen (hvert kit har nemlig 2 RAM-brikker). De brikkene du har valgt er veldig dyre brikker i forhold til resten av oppsettet ditt, og du har uansett ikke plass til mer enn 4 RAM-brikker. Kjøp heller disse: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=616803 Hvis du absolutt vil ha 16GB (8GB vil holde til det aller meste!), så kan du bare kjøpe to av det settet. Dessuten vil det i mange oppsett ikke være plass til de store brikkene du har valgt pga høyden (mange CPU-kjølere som ikke passer under disse brikkene). Du bør også fjerne RAM-heatsink (dette er "innebygd" på både dine og mine brikker), og Cooling Fan for RAM (dette er helt unødvendig). Med disse endringene sparer du godt over 1000 kr uten merkbar forskjell i ytelse. Når det gjelder overklokking, så bør du ha en bedre CPU-kjøler enn det som er standard, for eksempel http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=496004 Prosessoren er god å overklokke hvis du har en brukbar kjøler Oppsumere: Bytt ut RAM, fjern RAM-heatsink og RAM-vifte, vurder CPU-kjøler. Endret 3. mai 2011 av Mathias-S Lenke til kommentar
morpheusbd Skrevet 3. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2011 hvordan blir dette?? passer den rammen jeg valgte? oppdatert liste i gjenn Lenke til kommentar
salamishit Skrevet 3. mai 2011 Del Skrevet 3. mai 2011 Kanskje unødvendig, men du kan heller kjøpe HDMI kabel på dealextreme.com til 50-60 kr som er like bra. så sparer du 200 kr Lenke til kommentar
salamishit Skrevet 3. mai 2011 Del Skrevet 3. mai 2011 (endret) ups, dobbel post Endret 3. mai 2011 av Ownbeef Lenke til kommentar
morpheusbd Skrevet 3. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2011 Du har valgt 8 RAM-brikker på 2 GB hver, 16GB til sammen (hvert kit har nemlig 2 RAM-brikker). De brikkene du har valgt er veldig dyre brikker i forhold til resten av oppsettet ditt, og du har uansett ikke plass til mer enn 4 RAM-brikker. Kjøp heller disse: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=616803 Hvis du absolutt vil ha 16GB (8GB vil holde til det aller meste!), så kan du bare kjøpe to av det settet. Dessuten vil det i mange oppsett ikke være plass til de store brikkene du har valgt pga høyden (mange CPU-kjølere som ikke passer under disse brikkene). Du bør også fjerne RAM-heatsink (dette er "innebygd" på både dine og mine brikker), og Cooling Fan for RAM (dette er helt unødvendig). Med disse endringene sparer du godt over 1000 kr uten merkbar forskjell i ytelse. Når det gjelder overklokking, så bør du ha en bedre CPU-kjøler enn det som er standard, for eksempel http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=496004 Prosessoren er god å overklokke hvis du har en brukbar kjøler Oppsumere: Bytt ut RAM, fjern RAM-heatsink og RAM-vifte, vurder CPU-kjøler. la merke til at det blei litt mange ram brikker hehe.. bytta ram, fjerna heatsink og ram vifte. hehe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå