handerrre Skrevet 3. mai 2011 Del Skrevet 3. mai 2011 Hei! Denne sommeren kunne jeg tenkt meg å skaffe meg en sommerjobb, men siden jeg ikke har hatt en før lurer jeg på et par ting: Hvordan skal jeg gjøre det når jeg skal finne et sted å jobbe, skal jeg bare dra der fysisk og spørre? (dette kan bli et problem ettersom den eneste dagen jeg kan det er imorgen, ettersom jeg ikke slutter på skolen før 15:30 de andre dagene, og da er det vel litt sent å spørre?) Hvem spør jeg, butikkansvarlig? Jeg antar jeg bør ha med en CV? Søknad kan jeg jo ikke ha med dersom det ikke er en stilt ut annonse i f.eks avis.. Er det forresten for sent å søke nå? Eller vil det fortsett være sjangs for å få jobb et sted? Setter pris på andre tips og Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 3. mai 2011 Del Skrevet 3. mai 2011 Jepp, tropp opp og ha med CV som du insisterer på å legge igjen selv om de ikke har noen stillinger ledige. Det er ALLTID sjans for å få jobb. Lenke til kommentar
handerrre Skrevet 4. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2011 Jepp, tropp opp og ha med CV som du insisterer på å legge igjen selv om de ikke har noen stillinger ledige. Det er ALLTID sjans for å få jobb. Takk for svar Skal og spørre etter skolen, men bør jeg holde meg til å kun spørre et sted? Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 4. mai 2011 Del Skrevet 4. mai 2011 Nei, og husk å ringe kommunen og spør om de har noe, du kan få en fin sommer utendørs med betaling for det. Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 4. mai 2011 Del Skrevet 4. mai 2011 Om du er glad i barn er barnehage en ganske digg jobb om sommeren, de trenger vikarer når folkene som jobber der skal ha ferie. Masse ute og mange barn er på ferie, så er digg sommerjobb. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 4. mai 2011 Del Skrevet 4. mai 2011 Samtidig så gjør de kommunale barnehagene ofte det slik at de slår sammen barnehager slik at det kan bli vanskelig få å sommerjobb der. Private barnehager har derimot ikke muligheten til det. Men ring og hør Lenke til kommentar
handerrre Skrevet 5. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2011 Var innom noen steder igår. Et sted tok de imot cven. Og tre andre ble jeg bedt om å komme igjen med en søknad. Men hvordan skal jeg skrive denne søknaden? Jeg har alltid trodd at man kun skal skrive en søknad dersom noen utlyser en stilling i f.eks en annonse i en avis.. Nei, og husk å ringe kommunen og spør om de har noe, du kan få en fin sommer utendørs med betaling for det. Hva slags jobber vil dette være? Vil de ansette noen under 18 da? Om du er glad i barn er barnehage en ganske digg jobb om sommeren, de trenger vikarer når folkene som jobber der skal ha ferie. Masse ute og mange barn er på ferie, så er digg sommerjobb. Tror ikke barnehage er helt for meg Men takk for tipset Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 Var innom noen steder igår. Et sted tok de imot cven. Og tre andre ble jeg bedt om å komme igjen med en søknad. Men hvordan skal jeg skrive denne søknaden? Jeg har alltid trodd at man kun skal skrive en søknad dersom noen utlyser en stilling i f.eks en annonse i en avis.. Du skal fortelle litt om hvem du er og hvorfor du bør få jobben... Søknader kan man skrive når som helst og sende til hvem og hvor som helst... Hva slags jobber vil dette være? Vil de ansette noen under 18 da? Luking, gressklipping, søppelrydding, kommunene gjør mye rart om somrene. Bare å spørre så finner du ut hva. Om de ansetter folk under 18, ja det ville jeg tro, men det kommer ann på kommunen din. Enkelte kommuner har også sommerjobbprogrammer for ungdommene der. Lenke til kommentar
handerrre Skrevet 18. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2011 Var innom noen steder igår. Et sted tok de imot cven. Og tre andre ble jeg bedt om å komme igjen med en søknad. Men hvordan skal jeg skrive denne søknaden? Jeg har alltid trodd at man kun skal skrive en søknad dersom noen utlyser en stilling i f.eks en annonse i en avis.. Du skal fortelle litt om hvem du er og hvorfor du bør få jobben... Søknader kan man skrive når som helst og sende til hvem og hvor som helst... Takk for svar Men er det en åpen søknad jeg må skrive da? Skal jeg gjøre som i vanlig søknad og fortelle hvilken stilling jeg søker på? (Noe jeg er usikker på) Hvis jeg tar med relevant jobberfaring fra f.eks arbeidsuke, må jeg da ha med attest/referanse? (Har ingen av delene, desverre). Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 19. mai 2011 Del Skrevet 19. mai 2011 Bare send inn en åpen søknad, gjerne med info om hva du kunne tenke deg å gjøre. En referanse er jo ikke annet enn telefonnummeret til sjefen der du jobbet da... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå