Gå til innhold

[Løst] Vil være med på demonstrasjon, slippe fravær?

Anbefalte innlegg

Hei, jeg vil gjerne være med på en demonstrasjon til torsdag, på fredag spurte jeg læreren min om jeg slapp fravær som kommer på vitnemålet. Han hadde svaret til meg i dag: "du kan bare få fravær dersom du er plikta til å stille opp". Er dette riktig? Kan jeg ikke få politisk fravær uansett?

Endret av chri-ot
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Politisk fravær?

Regjeringen.no - Nye regler for fravær

I dag skal alt fravær på 8.-10. trinn og i videregående føres på vitnemålet. Dersom fraværet skyldes noen nærmere bestemte forhold, som for eksempel helsegrunner eller politisk arbeid, og kan dokumenteres, kan inntil 14 skoledager pr år likevel strykes av vitnemålet.

Si at du er delaktig i å lede demonsrasjonen ellerno', og få dette dokumentert.

Lenke til kommentar

Er ikkje politisk arbeid arbeids som du har blitt "pålagt" som følge av at innbyggerane i din kommune har stemmt deg inn?

Ein demonstrasjon er vel i utganspunktet frivillig.

Ein anna ting er jo at det kanskje ikkje speler som stor rolle om det blir ført som fravær eller ikkje, er jo berre å forklare for framtidig arbeidsgiver kva fraværet gjaldt.

Lenke til kommentar

Rakk akuratt toget etter skolen, så jeg var med!

Var mange som kom, og vi klarte å lage menneskelig ring rundt hele stortinget. God demonstrasjon, spesielt med tanke på at Erna Solberg kom forbi :D

We are Legion!

Tråden er løst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...