Gå til innhold

Lydeffekt: Lyden i en skrekkfilm som kommer akkurat når man skal bli skremt. [hjelp]

Anbefalte innlegg

Hei!

Trenger hjelp til å finne en lydeffekt. Den skal ligne på en klassisk lyd som kommer akkurat når "morderen dukker opp bak jenta", altså akkurat når man skal få publikum til å skvette.

Det er gjerne litt 'spooky' musikk som er rolig i bakgrunnen og blir mer og mer intens. Og når man nærmer seg klimaks, avtar musikken litt og det kan kanskje bli noen sekunder med nesten helt stillhet. Men så plutselig dukker det frem noe skummelt, og det kommer en høy lyd. Det er den høye lyden jeg leter etter. Noen som vet hve jeg kan søke på for å finne den?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hehehe, det var en artig lyd, ja! xP

Men ikke helt den lyden jeg leter etter. Denne lyden er ikke så typisk å høre akkurat når man skal skvette. Bakgrunnsmusikken blir -denne-. Skal bare ha en brå og høy lyd akkurat når morderen kommer gjennom døra og jenta snur seg.

Lenke til kommentar

Vel... med mindre du har et eget orkester, slik som man vanligvis har når man lager hollywoodfilm, så må du nok begynne å klippe litt i den bakgrunnsmusikken for å få det til å passe med scenene i filmen... eventuelt kjør noen av scenene i sakte film for å matche lydbildet.

"en høy lyd" er bare noe orkesteret lager.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...