Gå til innhold

BK: Kamerajomfru viser naturbilder

Anbefalte innlegg

Hei :)

Jeg kjøpte nytt kamera på fredag og prøvde det ut for første gang nå på lørdag. Jeg har ingen kameraerfaring ei photoshoperfaring, men jeg var litt nysgjerrig på tilbakemelding på mine aller første bilder. Jeg har fks ikke peiling på ISO annet enn at jeg har forsøkt meg ved de forskjellige verdiene, og der grenser ca kunnskapene mine :) Jeg tenkte det var best å bare leke litt med kameraet for å bli kjent bedre med det, så tar jeg og begynner å lære ting nå.

Trestokkbildet har jeg forøvrig lekt meg litt med i windows photo gallery ^^

Jeg har et Canon 550D m/ 18-55mm :)

post-82838-0-78635300-1304437675_thumb.jpg

post-82838-0-38434700-1304437772_thumb.jpg

post-82838-0-62493400-1304438076_thumb.jpg

post-82838-0-06729000-1304438106_thumb.jpg

Endret av Hawtz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

de tre første bildene sier meg ingenting, midstilte motiv og rotete bakgrunn uten noen mening. det fjerde bildet er annerledes!kompenosisjonen er bra(surrealistisk) og skarpheten er bra( mulig du kunne hatt litt mindre blenderåpning) men horisonten heller voldsomt mot venstre, det må rettes opp.mange ting å tenke på, men les om det gyldne snitt på nett da få du litt grunnleggende forståelse for komposisjon... lykke til videre, ta masse bilder så kommer kvaliteten etterhvert.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Sier det samme om de tre første. Men hadde det vært på høsten så det hadde vært tyttebær på det med bregne og tyttebærløv, så kunne du fått noe utav det.

Anbefaler deg å laste ned Picasa, det er et gratis, enkelt og greit redigeringsprogram fra Google. Der kan du rette opp, beskjære, eksperimentere med effekter, redigere vekk feil og mye mer.

Lenke til kommentar

Jeg er uenig med de to første, og synes førstebildet har potensiale. Hadde fokus vært perfekt, og bildet skarpere, kunne det vært et bra bilde for min del.

Mulig noe beskjæring for å få mer fokus på motivet hadde gjort seg også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...