bubba96 Skrevet 3. mai 2011 Del Skrevet 3. mai 2011 HAllo Eg er nybegynner innen lyd og slik, tenkte dere kunne forklare meg det mest grunnleggende t.d hva må man tenke på når man skal kjøpe stereo? Hvordan finne riktig forsterker? receiver og forterker, forskjell? Dere kan også gje meg tips til kva eg kan kjøpe får 3000 kr. eg er ute etter BASS og HØG lyd.. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 4. mai 2011 Del Skrevet 4. mai 2011 (endret) Forsterker er som regel analog, kan kan også være digital. receiver er snakk om hjemmekino forsterker med opp til 7.1 kanaler (7 satelitt + 1 subwoolfer). Nå har jeg ikke prøvd denne: LD LDDAVE8XS Active PA Men den så interisangt ut i den prisklassen, sikkert helt grei for litt musikk, muligens ikke voldtsom med bassgjengivelse. Men mere nok. Ellers bør du nok minst opp 1000 kr mere i pris. Generieltsett styr unna piezo diskanter, hvis du har hørt bilalarmer, husalarmer etc vet du at lyden blir høylytt å tynn kan bli ubehagelig å høre på i lengden. Endret 4. mai 2011 av LMH1 Lenke til kommentar
Hunter147 Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 HAllo Dere kan også gje meg tips til kva eg kan kjøpe får 3000 kr. eg er ute etter BASS og HØG lyd.. 3000 er ikke allverdens om man skal ha høy lyd og god bass, men dette funker kanskje. Høyttalere: Cerwin Vega ve-5m Forsterker: NAD C316BEE Har ikke forsøkt denne komboen, men er i besittelse av en større NAD og CW og det låter bra. Lenke til kommentar
lumfong Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 (endret) 3000 er ikke allverdens om man skal ha høy lyd og god bass, men dette funker kanskje. Høyttalere: Cerwin Vega ve-5m Forsterker: NAD C316BEE Har ikke forsøkt denne komboen, men er i besittelse av en større NAD og CW og det låter bra. Likte den enkle forsterkeren, var virkelig noe jeg godt kunne tenkt meg. Men kan gjerne gå litt opp i pris på høytalerne, hvis dette lar seg gjøre med nogenlunde samme forsterker. Noen som har forslag? Edit: skriveleif Endret 5. mai 2011 av lumfong Lenke til kommentar
Hunter147 Skrevet 8. mai 2011 Del Skrevet 8. mai 2011 3000 er ikke allverdens om man skal ha høy lyd og god bass, men dette funker kanskje. Høyttalere: Cerwin Vega ve-5m Forsterker: NAD C316BEE Har ikke forsøkt denne komboen, men er i besittelse av en større NAD og CW og det låter bra. Likte den enkle forsterkeren, var virkelig noe jeg godt kunne tenkt meg. Men kan gjerne gå litt opp i pris på høytalerne, hvis dette lar seg gjøre med nogenlunde samme forsterker. Noen som har forslag? Edit: skriveleif Hva med DALI Concept 1 Har ikke prøvd disse høyttalerne, men har hørt at DALI skal være bra. Om det er høyt volum og bass du vil ha, kan du fleske til med disse:Cerwin Vega VE-8 Usikker på forsterkeren kan drive disse. Mest sannsynlig må du opp et hakk i forsterker-klassen, spesielt om du skal spille høyt. Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 8. mai 2011 Del Skrevet 8. mai 2011 Dali er nok ikke rett for dundrende bass og ekstremt volum. Spesielt ikke parret opp med en Nad. Cerwin vega er nok veien å gå. Lenke til kommentar
lumfong Skrevet 8. mai 2011 Del Skrevet 8. mai 2011 (endret) takk for svar:) Var ikke så dumme de Dali høytalerene, men i hvitt vell og merke. Prioriterer god klar lyd fremfor høy lyd. Men må være noe bass tilstede ihvertfall. Høytalerene blir forresten stående på et stort pc bord, og med god avstand. Endret 8. mai 2011 av lumfong Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 8. mai 2011 Del Skrevet 8. mai 2011 Vet ikke med de mindre modellene. Har selv Concept 6 med en Nad 326, og lyden er veldig god og klar, men mye bass er det ikke. Har planer om å kjøpe en sub å ha ved siden av etterhvert., da mest for bruk når jeg ser film. Tror egentlig at de har mere bass og gi med en annen forsterker, men jeg valgte Nad pga kvalitet og kraften. Nad'en klarer å drive en god del større høyttalere en de jeg har. Lenke til kommentar
bruno Skrevet 8. mai 2011 Del Skrevet 8. mai 2011 Forsterker er som regel analog, kan kan også være digital. receiver er snakk om hjemmekino forsterker med opp til 7.1 kanaler (7 satelitt + 1 subwoolfer). Hvor i all verden har du fått det fra at receiver er en hjemmekinoforsterker, en receiver kan like gjerne være stereo, eller mono for den saks skyld, en receiver er ganske enkelt en forsterker med innebygget radio. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 9. mai 2011 Del Skrevet 9. mai 2011 (endret) Hvor i all verden har du fått det fra at receiver er en hjemmekinoforsterker, en receiver kan like gjerne være stereo, eller mono for den saks skyld, en receiver er ganske enkelt en forsterker med innebygget radio. Jeg vet ikke hvorfor jeg ser forsterker som i disse kategoriene: Slutttrinn Subwoofer forsterker Altså analoge. Nye receiver har vel HDMI, flere RCA innganger/utganger? Nå er jo forsterker, bare den delen som øker volumet, bare at slutttrinn gir høyere effekt. Pioneer A-209R eller Onkyo A-9155 er forsterkere som kun øker volumet, gjør ikke noe annet. Endret 9. mai 2011 av LMH1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå