Danniiel Skrevet 3. mai 2011 Del Skrevet 3. mai 2011 Hei, jeg fikk da ett ASUS M4A89GTD PRO USB3 i posten idag:) fint de, men nå har jeg kobla det til og alt, men de vil ikke funke :o Når jeg skal slå på så hiver jeg inn den platen som følgte med, åså kommer det opp 5 valg, 1) AMD AHCI 32/64bit WinXP Driver 2) AMD RAID 32/64bit WinXP Driver 3) JMicron JMB36X 32bit AHCI Driver Disk(For M4A89GTD Pro/USB3) 4) JMicron JMB36X 64bit AHCI Driver Disk(For M4A89GTD Pro/USB3) 5) FreeDOS command prompt Please choose 1-5: Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 3. mai 2011 Del Skrevet 3. mai 2011 Hei. Den cd'n som fulgte med er nok en driver cd, som du skal bruke når du har installert windows. Du skal ikke bruke den under boot... Så om du installerer os på hdd, da kan du bruke disken. Vet ikke om jeg forstod problemet ditt rikgit, men satser p ådet Lenke til kommentar
Danniiel Skrevet 3. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2011 Hei. Den cd'n som fulgte med er nok en driver cd, som du skal bruke når du har installert windows. Du skal ikke bruke den under boot... Så om du installerer os på hdd, da kan du bruke disken. Vet ikke om jeg forstod problemet ditt rikgit, men satser p ådet Windows ligger jo på hardisken min ?:o Hardisken fra min gammle data.. Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 3. mai 2011 Del Skrevet 3. mai 2011 Da prøver du å starte opp fra den. Jeg ambefaler reinstallering av windows grunnet hovedkortbytte. Start opp windows, og installer de nye driverene fra cd'n, det skal også fungere... Lenke til kommentar
Danniiel Skrevet 3. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2011 Da prøver du å starte opp fra den. Jeg ambefaler reinstallering av windows grunnet hovedkortbytte. Start opp windows, og installer de nye driverene fra cd'n, det skal også fungere... Har ingen cd til windows da ? Lenke til kommentar
traskas waits for alice Skrevet 3. mai 2011 Del Skrevet 3. mai 2011 Hvorfor hiver du inn plata som fulgte med? Hvorfor ikke hive inn Win/linux plata så du får installert operativsystem? Har du sendt inn defekt kort og fått likt tilbake, driter du bare i å sette i ei plate og starter opp. Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 3. mai 2011 Del Skrevet 3. mai 2011 den cd'n som fulgte med hovedkortet ditt er nok en drivercd. Som skal brukes i windows... Lenke til kommentar
Danniiel Skrevet 3. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2011 den cd'n som fulgte med hovedkortet ditt er nok en drivercd. Som skal brukes i windows... Når jeg prøver og starte opp dataen, så kommer det sann: Start Windows Normally, så trykker jeg på den, og med engang den skal begynde og loade så slår den seg av?.. Lenke til kommentar
Danniiel Skrevet 3. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2011 Hvorfor hiver du inn plata som fulgte med? Hvorfor ikke hive inn Win/linux plata så du får installert operativsystem? Har du sendt inn defekt kort og fått likt tilbake, driter du bare i å sette i ei plate og starter opp. Har kjøpt heltnytt kort, men har ikke windows plata?.. Tok hardisken fra min gammle data Lenke til kommentar
PerB Skrevet 3. mai 2011 Del Skrevet 3. mai 2011 (endret) Selvsagt kan den gjøre det. Mulig årsak 1: Din gamle Windowsinstalalsjon stememr ikke overens med ny hardware (nytt hovedkort). Mulig årsak 2: Du har monter ting feil. Som f.eks manglende kjøling på CPU. Endret 3. mai 2011 av PerB Lenke til kommentar
Danniiel Skrevet 3. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2011 Selsagt gjør den det. Din gamle Windowsinstalalsjon stememr ikke overens med ny hardware (nytt hovedkort) Hva skal jeg gjøre da ? :o Lenke til kommentar
Danniiel Skrevet 3. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2011 Oki.. Da finner jeg ein vista på thepiratebay elns, brenner den overpå DVD? så funkerdet? Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 3. mai 2011 Del Skrevet 3. mai 2011 jeg tror mer på at sata kontrolleren er feil.. Har selv TD versonen av kortet, og sata kontrolleren står standar på IDE.. Om du har installert windows på din gamle maskin med satakontrolleren som achi, så Må du sette den til det.. Men det kan endres i bios. Er på den sia som kommer opp med en gang. F2 for å komme inn i bios. Husker ikke heelt hva som stod der. Lenke til kommentar
Danniiel Skrevet 3. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2011 jeg tror mer på at sata kontrolleren er feil.. Har selv TD versonen av kortet, og sata kontrolleren står standar på IDE.. Om du har installert windows på din gamle maskin med satakontrolleren som achi, så Må du sette den til det.. Men det kan endres i bios. Er på den sia som kommer opp med en gang. F2 for å komme inn i bios. Husker ikke heelt hva som stod der. Jeg er da innpå : BIOS SETUP UTILITY, hva skal jeg gjøre da ? Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 3. mai 2011 Del Skrevet 3. mai 2011 Du skal gå inn på storage confirugation. Velg så achi... Lenke til kommentar
Danniiel Skrevet 3. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2011 Du skal gå inn på storage confirugation. Velg så achi... De samme skjer... Men om jeg går på thepiratebay elns, finner en vista cd, brenner den ut? funker ikke det ? :o eller? Lenke til kommentar
007CD Skrevet 3. mai 2011 Del Skrevet 3. mai 2011 Det er en ulovlig metode som du får finne ut av hvordan og hvor på egenhånd, men jeg kan si at har du funnet TPB har du i allefall en start. Uansett, den lovlige versjonen med lovlig CD Key er å ha OS plata i maskinen under oppstart og deretter følge instruksene som kommer opp. Det å bare dra med seg en OS installasjon fra ett helt annet hovedkort vil funke noen ganger, andre ganger ikke. Lenke til kommentar
Danniiel Skrevet 3. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2011 Det er en ulovlig metode som du får finne ut av hvordan og hvor på egenhånd, men jeg kan si at har du funnet TPB har du i allefall en start. Uansett, den lovlige versjonen med lovlig CD Key er å ha OS plata i maskinen under oppstart og deretter følge instruksene som kommer opp. Det å bare dra med seg en OS installasjon fra ett helt annet hovedkort vil funke noen ganger, andre ganger ikke. blir på en måte ikke ulovlig da:o for jeg har cd keyen, men ikke cden.. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 3. mai 2011 Del Skrevet 3. mai 2011 Er fortsatt ikke sikkert at du har en lovlig versjon, men det er bare å prøve. Har du en OEM installasjon så vil den være bundet til ditt gamle hovedkort og da er du like langt. Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 3. mai 2011 Del Skrevet 3. mai 2011 Jeg har da installert windows magne ganger på andre maskiner med samme oem lisens. Jeg hadde ingen problemer. Det var vista.. Det fungerer nok.. Det er vel bare noe ifølge ms sine retningslinjer ellernoe du bryter.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå