phax Skrevet 3. mai 2011 Del Skrevet 3. mai 2011 På jakt etter ny bærbar som må være liten, lett, bra batteri og ha grei ytelse. Bør ikke koste mye mer enn 7-8000,- Hadde sett meg ut Asus U36Jc men ble anbefalt å drøye ettersom det skulle komme mye maskiner med sandy bridge fremover. Nå er det gått tre måneder siden den gang så prøver ta meg en ny runde å se hva som er alternativene der ute. Mine krav: 13,3" skjerm. i5, sandy bridge Takle 8GB ram. Vekt rundt 1,5kg. Tykkelse under 2cm. Ok batterikapasitet. Lenke til kommentar
thomit Skrevet 3. mai 2011 Del Skrevet 3. mai 2011 Acer Aspire TimelineX 3830TG Toshiba Satellite R830 HP ProBook 6360b Lenke til kommentar
phax Skrevet 3. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2011 Takker! 3830TG og 6360b utgår dessverre pga tykkelsen, også blir de litt i tyngste laget, men toshibaen så litt interessant ut. Skulle gjerne vært ennå slankere men fine specs ellers Skal ta en nærmere titt på den! Lenke til kommentar
phax Skrevet 3. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2011 Huff, ser nesten ut til at jeg må sprenge budsjettet mitt. Innser jo her jeg sitter å leter at det er Samsung 900X3A jeg har lyst på! Som en MacBook Air - med ytelse! Lenke til kommentar
Winydancer Skrevet 4. mai 2011 Del Skrevet 4. mai 2011 (endret) Huff, ser nesten ut til at jeg må sprenge budsjettet mitt. Innser jo her jeg sitter å leter at det er Samsung 900X3A jeg har lyst på! Som en MacBook Air - med ytelse! Haha, welcome to the club ;-) Sitter med akkurat samme feeling her. Den sprenger budsjettet mitt, men den er jo perfekt! Endret 4. mai 2011 av Winydancer Lenke til kommentar
phax Skrevet 4. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2011 Ja ved første øyekast er den hvertfall det! Hvordan er ytelsen på i5 2537M som sitter i Samsungen iforhold til i5 2410M som disse andre maskinene? Ser det er 1,4 GHz vs 2,3 GHz. Lenke til kommentar
phax Skrevet 4. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2011 Den var jo kompakt til skjermstørrelsen ja, men syns den ble litt for stor, tykk og tung. Ute etter noe enda litt mer portabelt. Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 Ja ved første øyekast er den hvertfall det! Hvordan er ytelsen på i5 2537M som sitter i Samsungen iforhold til i5 2410M som disse andre maskinene? Ser det er 1,4 GHz vs 2,3 GHz. Ytelsen er "som foventet" i forhold til frekvensforskjellene: http://www.notebookcheck.net/Intel-Core-i5-2537M-Notebook-Processor.49695.0.html http://www.notebookcheck.net/Intel-Core-i5-2410M-Notebook-Processor.45317.0.html I f.eks 3dmark06 CPU testen er den bare drøyt halparten så kraftig som en i5 2410M i cinebench R10 64bit multi CPU er forskjellen omtrent tilsvarende. 5127 vs 9430 poeng. http://www.notebookcheck.net/Review-Samsung-900X3A-Subnotebook.50378.0.html test av maskinen om dere ikke har lest den allerede. Lenke til kommentar
phax Skrevet 8. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2011 Kjøpte en U36JC for å spare litt penger, virker som mye maskin til prisen. Godt fornøyd sålangt men noe småpirk er det jo. Maskinen blir varm og er ikke akkurat behagelig å ha på fanget, spesiellt ikke siden den har luftehull på undersiden. Den blir også ekstra varm på oversiden ved høyre håndflate der harddisken er plassert. Et SSD bytte vil nok hjelpe på her, dessverre er det litt jobb da maskinen ikke har noen egen luke til harddisken. Til å være en slank maskin er det litt klumpete design grunnet luftingen på undersiden. Batteriet + et par opphøyninger på undersiden er med på å løfte maskinen opp for å få luft. Maskinen blir også ganske baktung med 8-cells batteriet. Tastaturet er veldig bra syns jeg. men syns og det kunne vært dedikerte knapper til volum/play/pause etc. Hurtigtastene med FN + F-tastene krever at du må bruke begge henda hver gang du skal justere volumet og det er litt klønete. Det er også to powerknapper, en for å starte et "hurtig-OS" som du aldri kommer til å bruke uansett, så det er ganske unødvendig. Men dette blir bare pirk. Touchpaden er dessverre tragisk. Liten, dårlig respons og multitouch-funksjonene blir nærmest ubrukelig grunnet dette. Asus oppgir av en eller annen grunn maks 4GB-ram på denne maskinen men det stemmer ikke, kjører selv 8GB og det funker brillefint. Nå ble det mye negativt snakk her men tenkte bare jeg skulle dele erfaringene mine så vet folk hva de bør være obs på. 1 Lenke til kommentar
phax Skrevet 10. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2011 6349,- hos dustinhome + et par hundrelapper for en ekstra 4GB ram, denne varianten var det vel for å være nøyaktig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå