Gå til innhold

Spørsmål til noen som er "greit" god i matte - prosentregning

Anbefalte innlegg

Hei

Dette ble for vanskelig for meg. Det gjelder politiopptaket som har endret kravet til løping:

Det gamle kravet var 1220 meter på 10 min. Det nye kravet er 781 meter på 6 min.

Hvor mye raskere (i prosent) må man løpe på det nye kravet, sett i forhold til det gamle?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gammelt krav: 1220 meter /10min = 122 meter i minuttet

Nytt krav: 781 meter / 6 min = 130,17 meter i minuttet

130,17/122 = 1,067 =106,7%

Altså må du springe 6,7% raskare

(men det er kortare distanse så det er jo ganske fair, seie seg sjølv at ein er nødt til å yte litt meir dersom ein spring kortare)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8723

befalskolen = 3000 meter på 13 min minimum, og det er da 230 meter i minuttet? skjer med at politiskolen er så slapp?`:p

Lenke til kommentar

befalskolen = 3000 meter på 13 min minimum, og det er da 230 meter i minuttet? skjer med at politiskolen er så slapp?`:p

I opptaket på PHS løper man i en løype utformet som et rektangel, og man skal stoppe opp og legge seg på ryggen og magen på langsidene. Skjer med å ikke sette seg inn i ting før du skriver drit?

Og 3000m på minimum 13 minutt er en skam. Burde vært 13 min maks.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8723

I opptaket på PHS løper man i en løype utformet som et rektangel, og man skal stoppe opp og legge seg på ryggen og magen på langsidene. Skjer med å ikke sette seg inn i ting før du skriver drit?

Altså, nå fikk jeg jo oppklart hvorfor tidskravet til PHS er så mye, så takk for det(?)

Uansett, hva mener du med 13 min maks? bruker du mer en 13 min er du for dårlig for befalskolen.

Lenke til kommentar

Altså, nå fikk jeg jo oppklart hvorfor tidskravet til PHS er så mye, så takk for det(?)

Uansett, hva mener du med 13 min maks? bruker du mer en 13 min er du for dårlig for befalskolen.

Ja, men du skrev 13min minimum, noe som tyder på at kravet er 13min eller mer og ikke 13 minutter eller mindre.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8723

åja, nå forsto jeg. selvfølgelig er det 13 min maks..hvorfor skulle de si at du ikke kunne løpe fortere en 13 min? :PppPPp

Ja, men du skrev 13min minimum, noe som tyder på at kravet er 13min eller mer og ikke 13 minutter eller mindre.

Lenke til kommentar

13 min vil jeg si er forholdsvis lang tid på en 3000 meter. Sist jeg løp 3000 meter i forsvaret sprang jeg på tiden 10:15 :cool: Ikke trener jeg kondis aktivt heller.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...