Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Finner ikke trådløsnett på ny bærbar

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte meg en HP Probook 4025 i dag. Når jeg skal starte den opp og innstallere software finner den ikke mitt trådløse nett, men en hel haug med nett i nabolaget som ingen av mine andre maskiner finner.

Jeg brukte kabel og oppdaterte drivere og W7 til servicepack 1.

Likevel finner den ikke mitt nett, selv om jeg har sjekket at det kringkaster og at Probooken skal koble til nettverket med rett navn og nøkkel..

Hva kan dette være?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjøpte meg en HP Probook 4025 i dag. Når jeg skal starte den opp og innstallere software finner den ikke mitt trådløse nett, men en hel haug med nett i nabolaget som ingen av mine andre maskiner finner.

Likevel finner den ikke mitt nett, selv om jeg har sjekket at det kringkaster og at Probooken skal koble til nettverket med rett navn og nøkkel..

Hva kan dette være?

Hei!

Det kunne være interessant å spørre deg om du har kjørt driverne som fulgte med nettverket, ja installert de?

Vennligst

BmOnline

Lenke til kommentar

Hva kan dette være?

Hei!

Det kunne være interessant å spørre deg om du har kjørt driverne som fulgte med nettverket, ja installert de?

Vennligst

BmOnline

Selvfølgelig har jeg det. Alle andre pcer kommer på nett. Probooken finner jo faktisk flere nettverk enn de andre, så antennen og driverne på den er jo tydeligvis bedre enn på de andre. Likevel vises ikke mitt nettverk.

Har lagt det inn manuelt men den kobler ikke opp likevel.

Ruteren sender alle typer signaler og bruker WAP2 kryptering og AES.

Nettverkskortet på Probokken er satt til WPA2 og AES og nettverksnøkkelen er riktig.

Endret av rillto
Lenke til kommentar

Nå har jeg funnet ut av det: Ruteren sendte på kanal 13 da den stod på automatisk valg av kanal.

Probooken har tydeligvis bare 12 kanaler på nettverkskortet.

Når jeg satte ruteren manuelt til kanal 10 kom Probooken på nett med en gang.

Litt irriterende da kanal 13 ga best hastighet på trådløse overføringer....

Lenke til kommentar

Nå har jeg funnet ut av det: Ruteren sendte på kanal 13 da den stod på automatisk valg av kanal.

Joda,

det er ikke alltid at automatisk finner den beste løsningen...

Så går det jo litt tid til å finne ut av saken, men da er jo alt vel. :thumbup:

BmOnline

Lenke til kommentar

ja, kanal 13 kan være litt trøbblete noen ganger. Jeg tror det er slik at de ikke har kanal 13 i asia (muligens USA også?) pga. andre regulasjoner enn i europa - og dermed er det noen kort som rett og slett ikke klarer denne kanalen - eller evt. det brukes en driver som ikke har støtte for kanal 13, og folk har oversett at denne driveren har blitt utrullert også til europa.

Jeg har ihvertfall vært oppe i samme situasjon flere ganger selv.

-Stigma

Lenke til kommentar

Joda,

det er ikke alltid at automatisk finner den beste løsningen...

Så går det jo litt tid til å finne ut av saken, men da er jo alt vel. :thumbup:

BmOnline

Jeg har brukt betydelig med tid for å få høy hastighet på mitt trådløse nettverk. På kanal 13 hadde jeg meget godt resultat og få nett som forstyrret. På kanal 10 er det flere nett i nabolaget og hastigheten har sunket en del. Den er likevel betydelig høyere enn det trådløse kortet i Probooken støtter ( kun 150 på Probook) så siden den og mobilen er det eneste som bruker trådløst til vanlig, betyr det ikke noe. Hadde 280 på stasjonær maskin og 99% signalstyrke før jeg gikk over til bærbar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...