RBW Skrevet 3. mai 2011 Del Skrevet 3. mai 2011 Phenom II X4 980 Black Edition ser dagens lys. Les mer Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 3. mai 2011 Del Skrevet 3. mai 2011 (endret) http://www.anandtech.com/show/4310/amd-phenom-ii-x4-980-black-edition-review phenomII har egentlig ikke nubsjans til å sloss i toppen. Endret 3. mai 2011 av kjeLL// Lenke til kommentar
HKS Skrevet 3. mai 2011 Del Skrevet 3. mai 2011 Eneste jeg har å si til dette er: Meh Får håpe at AMD blir mer konkurransedyktig mot Intel i high-end segmentet med Bulldozer arkitekturen. Lenke til kommentar
Audun0505 Skrevet 3. mai 2011 Del Skrevet 3. mai 2011 http://www.anandtech.com/show/4310/amd-phenom-ii-x4-980-black-edition-review phennomII har egentlig ikke nubsjans til å sloss i toppen. Jeg siterer artikkelen: Ifølge AMD skal prosessoren være beregnet for spillere og andre entusiaster som vil ha grommest mulig multikjerneytelse uten at det koster så alt for mye. Intels toppmodeller er mye bedre, men ingen, og dette inkluderer deg, legger vekt på pris eller hva den faktisk skal brukes til. Jeg vil si at nesten alle gamere LETT klarer seg med en AMD phenom II til tusenlappen, og de absolutt færreste har bruk for en i7 2600k som koster det dobbelte. Jeg har selv en AMD Phenom II x4 965 be og kameraten min har en i7 2600k, og alle spill han kjører kjører jeg også. Greit, han har høyere FPS enn meg, men det spiller ingen rolle så lenge man kjører spillet såpass bra at øyet ikke legger merke til noen forskjell. Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 3. mai 2011 Del Skrevet 3. mai 2011 jeg har en phenomII 940 eneste jeg ikke er fornøyd med er strømforbruket. ellers trur jeg den kommer til å holde for meg noen år til =) men det har ikke akkurat skjedd noe serlig hos AMD de siste åra. men det endrer seg forhåpentligvis i år. Lenke til kommentar
Marulven Skrevet 3. mai 2011 Del Skrevet 3. mai 2011 Hvorfor ikke bare kjøpe en 955BE og klokke den opp...? Lenke til kommentar
Audun0505 Skrevet 3. mai 2011 Del Skrevet 3. mai 2011 Hvorfor ikke bare kjøpe en 955BE og klokke den opp...? Overklokking kan jo minke levetiden på CPUen din eller skade den Lenke til kommentar
CheatoN Skrevet 3. mai 2011 Del Skrevet 3. mai 2011 Selv har jeg en x4 955BE og er meget fornøyd<3 Har aldri vurdert intel, grunnet synes di er meget overpriset, og føler jeg får mer for pengene igjennom AMD men alle har forskjellig mening Lenke til kommentar
Phingoc1 Skrevet 3. mai 2011 Del Skrevet 3. mai 2011 Til den prisen MPX priser den til har den ikke nubbesjans mot SandyBridge (i7).. Er med CPU som resten av dritten man kan kjøpe.. man får det man betaler for. Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 3. mai 2011 Del Skrevet 3. mai 2011 er dumt intel har hele highend desktop markedet da. Lenke til kommentar
Phingoc1 Skrevet 3. mai 2011 Del Skrevet 3. mai 2011 legger til utdrag fra HWbot. Her har jeg sammenlignet aktuell CPU med en intel i5 2500k som er ganske lik priset. i5'n ligger jevnt over bedre ann enn AMD'n. Tok også med i7 2600k for å vise hvor langt foran intel er på CPU kontra AMD når det kommer til ren pur ytelse. http://hwbot.org/hardware.compare.do?type=cpu&id=2359_1&id=2277_1&id=2289_1 Lenke til kommentar
LoveAmiga Skrevet 3. mai 2011 Del Skrevet 3. mai 2011 Topp-prossessor???? Blir jo så gruset av i7 at det nesten er pinlig. Lenke til kommentar
eXclusive1337 Skrevet 3. mai 2011 Del Skrevet 3. mai 2011 http://www.anandtech.com/show/4310/amd-phenom-ii-x4-980-black-edition-review phennomII har egentlig ikke nubsjans til å sloss i toppen. Jeg siterer artikkelen: Ifølge AMD skal prosessoren være beregnet for spillere og andre entusiaster som vil ha grommest mulig multikjerneytelse uten at det koster så alt for mye. Intels toppmodeller er mye bedre, men ingen, og dette inkluderer deg, legger vekt på pris eller hva den faktisk skal brukes til. Jeg vil si at nesten alle gamere LETT klarer seg med en AMD phenom II til tusenlappen, og de absolutt færreste har bruk for en i7 2600k som koster det dobbelte. Jeg har selv en AMD Phenom II x4 965 be og kameraten min har en i7 2600k, og alle spill han kjører kjører jeg også. Greit, han har høyere FPS enn meg, men det spiller ingen rolle så lenge man kjører spillet såpass bra at øyet ikke legger merke til noen forskjell. Hva med fremtidige spill, som er tyngre å kjøre, som du kontra kompisen din vil pluttselig legge merke til forskjell i FPS? Lenke til kommentar
Pusekatten92 Skrevet 3. mai 2011 Del Skrevet 3. mai 2011 Synest det er bra at AMD kommer med en ny toppmodel i 4kjerners klassen, gikk personlig over fra intel til amd, fordi eg ikke orket å bytte hovedkort, og nytt feste til kjøler hver 6mnd pga ny sokkel -.- Lenke til kommentar
Frode99 Skrevet 4. mai 2011 Del Skrevet 4. mai 2011 Mye Intel fanboys her inne.. AMD har da fine CPUer mtp. deres konkurransedyktige prising. De fleste klarer seg fint med f. eks en PH4 til spilling. Har selv 955 og kjører det meste av nye spill på max sammen med mitt 6790. Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 4. mai 2011 Del Skrevet 4. mai 2011 phenomII kom i des 2008. https://prisguiden.no/produkt/amd-phenom-ii-x4-940-black-edition-104688/prishistorikk det er cpu'en jeg har. bortsett fra at den ikke har en ddr3 kontroller har den like mye cash som den nyeste phenomII og er bare 700mhz tregere. og det syntes jeg er lite på 16mnd. uten vcore økning klarer den å kjøre på 3,4ghz. jeg har ikke testa noe høyere siden "jeg" ikke har behov for at den kjører kjappere en 3ghz. Lenke til kommentar
Audun0505 Skrevet 4. mai 2011 Del Skrevet 4. mai 2011 http://www.anandtech.com/show/4310/amd-phenom-ii-x4-980-black-edition-review phennomII har egentlig ikke nubsjans til å sloss i toppen. Jeg siterer artikkelen: Ifølge AMD skal prosessoren være beregnet for spillere og andre entusiaster som vil ha grommest mulig multikjerneytelse uten at det koster så alt for mye. Intels toppmodeller er mye bedre, men ingen, og dette inkluderer deg, legger vekt på pris eller hva den faktisk skal brukes til. Jeg vil si at nesten alle gamere LETT klarer seg med en AMD phenom II til tusenlappen, og de absolutt færreste har bruk for en i7 2600k som koster det dobbelte. Jeg har selv en AMD Phenom II x4 965 be og kameraten min har en i7 2600k, og alle spill han kjører kjører jeg også. Greit, han har høyere FPS enn meg, men det spiller ingen rolle så lenge man kjører spillet såpass bra at øyet ikke legger merke til noen forskjell. Hva med fremtidige spill, som er tyngre å kjøre, som du kontra kompisen din vil pluttselig legge merke til forskjell i FPS? Da kjøper jeg en ny CPU. Alt innen PC blir utdatert etter et år eller to, så å oppdatere så ofte og ikke bruke alt jeg eier hver gang er vel et pluss. Lenke til kommentar
HKS Skrevet 4. mai 2011 Del Skrevet 4. mai 2011 Mye Intel fanboys her inne.. AMD har da fine CPUer mtp. deres konkurransedyktige prising. De fleste klarer seg fint med f. eks en PH4 til spilling. Har selv 955 og kjører det meste av nye spill på max sammen med mitt 6790. Hvorfor blir man sett på som en "fanboy" bare fordi man sier at slik ting er nå så har ikke AMD noe å stille opp med mot Intel i high-end? Lenke til kommentar
Pusekatten92 Skrevet 4. mai 2011 Del Skrevet 4. mai 2011 personlig så overklokka eg en Phenom II x2 555 til 3,8GHz med 4kjerner. Teoretisk sett så er det en overklokking på 137,5% Er nok ingen intel prosessorer en klarer det med kun luft kjøling vil eg tru ^^ (Er ikke amd fanboy, vil bare ikke at intel skal ha monopol) Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 4. mai 2011 Del Skrevet 4. mai 2011 (endret) klarte nesten 100% med en e6300 engang i tiden. angrer veldig på at jeg solgte det systemet =) 3.5 c2d med 2mb cash holder i massevis til det jeg bruker maskina mi på nå. edit: fikk denne nettopp i feed. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=634949 Endret 4. mai 2011 av kjeLL// Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå