Gå til innhold

Kristen sionisme? Galskap!

Anbefalte innlegg

jødedom, selv om jeg antar at det er en marginal del av jødedom, betyr ikke at jøder hater kristne...

Du antar, men vet ikke fordi du ikke har studert Talmud. Du kan starte med å fundere på versene videoene presenterer litt uti.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok. Hva med talmudversene?

Hvilke Talmud-vers? Kan du kanskje være litt mer presis?

Jeg skummet litt fram og tilbake i videoen, og kom over en del der Duke klager over at Talmud angivelig sier at den vantro blasfemikeren (fra et jødisk ståsted) Jesus er i Helvete. "I can't imagine that much hatred for anyone, much less Jesus...", sier Duke.

Hva man enn kan si om Duke, så har han i alle fall chutzpah! I følge den kristne Bibelen vil Jesus sende sine engler ut for å samle sammen de som ikke holder mål og kaste dem i ilden "der skal være gråt og tenners gnidsel" (Eksempel: Matt 13:41-42). Duke er frekk nok til å klage over at en religion angivelig påstår at Jesus blir torturert i Helvete, uten hensyn til at den brutale og hatfylte torturisten Jesus også (i følge den kristne Bibelen) sender vantro til Helvete. Snakk om å se splinten i en annens øye...!

Endret av Ståle Nordlie
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Et fantastisk godt poeng av herremannen ovenfor meg her. Nok et bevis på at det er umulig å snakke fornuft basert på eventyrbøkene forskjellige folk kaller "hellige" skrifter. Folk må gjerne ha en tro i sitt eget hjem, og vi kan gjerne ha statskirken pga. tradisjon, men bland for all del ikke EVENTYRENE deres inn i alvorlige saker. Det er helt latterlig hvordan mennesker klarer å skape konflikter basert på religion.

Forresten, dette jødiske TV-programmet David Duke refererer til.. Hva med litt informasjon om det? Jeg blir nemlig ikke sjokkert om dette er noe Herr. Duke har fabrikkert.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Artikkel fra Aftenposten

Det som slår meg når jeg leser denne artikkelen er hvor fundamentalistiske de norske pro-israel menighetene er. Og de har selvsagt likesinnede blandt settlerne.

En væpna konflikt er liksom overhodet ikke fryktet, men nærmest bare ønske-oppfyllelse av bibelens profetier.

Når dette er hva palesrinerne har å skubbe seg på ideologisk sett, så hjelper det lite å tro på fredsforhandlinger? :roll:

• Liker 3
Lenke til kommentar

Den artikkelen gav meg et svært godt eksempel på galskapen jeg tidligere har omtalt:

Mine damer og herrer, jeg presenterer en av verdens mest farlige mennesketyper:

"- Det er simpelthen ikke plass til alle sammen i fremtiden. Araberne, muslimene, de tilber en avgud, sier Lillian Lindqvist."

Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...