Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

HD video på youtube hakker

Anbefalte innlegg

yoo

Noen som vet hvordan det hakker når jeg spiller av i full hd oppløsning på youtube? gjelder 720.

Pcen min er noen år nå, men kan ikke huske det hakket før. Har ikke spilt av noe særlig på youtube før. Men hakker på filmer også i hd.

Geforce 7800 gt

Amd Opteron 148

2 gb ram

eller har jeg rett og slett for gammelt og dårlig hardware for å spille av dagens hd? har prøvd å laste ned nyeste driveren til skjermkorte også. men på dritt bærbare skole pcen hakker det ikke noe, men på denne hakker det. og er jo mye bedre hardware på denna pcen en skole pcen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi snakker om at selve avspillingen hakker her sant, ikke at det stopper for å buffre?

Å disable hardware acceleration er vel neppe løsningen - for uten det så må du ha en rimelig kraftig CPU for å spille av HD (spesiellt via flash) via ren software decoding. En CPU tilsvarende 1,8-2,0 Ghz (med duakcore) er vel nødvendig for 720P, og selv da vil noe high-bitrate 1080P slite litt i noen tilfeller.

Jeg vet ikke om 7800GT faktisk git hardware decoding for H.264 materiale dog. Det kan være problemet. Jeg er litt for lat til å sjekke opp dette i wikipedia akkurat nå, men det kan du jo sjekke selv :)

In any case - uten hardware decoding av noe slag så ville jeg ikke være overraskt over at en slik single-core CPU vil slite på noe HD materiale i software decoding - ihvertfall 1080p. Løsningen (om det finnes noen på den hardwaren du har) må i så val være å få hardware decoding til å fungere riktig - gitt at det skjermkortet faktisk støtter dette. Det er muligens akkurat litt for gammelt for å ha støtte for dette - men som sagt er jeg usikkr uten å ha slått opp i wiki for detaljer.

-Stigma

Lenke til kommentar

Jeg kan bare informere om at min AMD 3000+ med 2,5 gb ram og et ATi kort med 512 mb ddr4 ram spilte av Youtube videoer med glans for 8 mnd tilbake, nå går det desverre ikke lenger.

Mistenker at for hver enste flash oppdatering så kreves det mer og mer av pcen for å kjøre det smooth. Andre sider med hd materiale og HD filmer jeg spiller av i VLC går fortsatt smooth.

Lenke til kommentar

Jeg kan bare informere om at min AMD 3000+ med 2,5 gb ram og et ATi kort med 512 mb ddr4 ram spilte av Youtube videoer med glans for 8 mnd tilbake, nå går det desverre ikke lenger.

Mistenker at for hver enste flash oppdatering så kreves det mer og mer av pcen for å kjøre det smooth. Andre sider med hd materiale og HD filmer jeg spiller av i VLC går fortsatt smooth.

Hmm. Ja du er kansje inne på noe. Hvordan kan man få ordnet dette problemet da? eller går det kansje ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...