Phelge Skrevet 3. mai 2011 Del Skrevet 3. mai 2011 Holder på med en enkel nettside nå laget i HTML og CSS. Ser for meg at jeg lager utseendet, meny osv på siden i nevnte programmeringsspråk, mens brødteksten på hver av innholdssidene hentes av et PHP-script. Altså er eneste forskjell fra hvis jeg trykker på "om oss"-siden og "referanser"-siden at scriptet henter ut henholdsvis om oss.php eller referanser.php Noen som har et enkelt script for dette? Lenke til kommentar
molty Skrevet 4. mai 2011 Del Skrevet 4. mai 2011 Hvis det er slik jeg oppfatter det, at når du trykker på Om oss knappen, så skal om oss komme inn der automatisk? Hvis det er slik, last inn jquery på siden og kjør en slik funksjon: $(document).ready(function(){ $("a#oss").click(function(){// Hvor linken har id "oss" $(ELEMENT).load("./oss.php"); // ELEMENT skal erstattes med området du vil at det skal lastes inn i, f.eks #content som sender det til id="content" }); }); Lenke til kommentar
Yawa Skrevet 19. juni 2011 Del Skrevet 19. juni 2011 I php kan du gjøre noe som dette din side / '.$_GET['side'].' om sleve siden ikke har samme navn som linken (?) kan du legge til en enkel switch()-kommando på den... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå