Fiberbabe Skrevet 3. mai 2011 Del Skrevet 3. mai 2011 Hei Jeg lurte på om det er noen som har noen tips til lunch på jobben? Vi har kantine her, men det er så dyrt at jeg heller ender opp med å dra på ICA og kjøpe varmmat (som koster rundt det samme som to brødskiver i kantina) Noen ganger er jeg flink og lager litt ekstra middag og tar med rester på jobb, men det skjer nok ikke så ofte som jeg kunne ønske, hehe.. jeg har tilgang til kjøleskap og mikro på jobben så jeg har vel et hav av muligheter. Fantasien er ikke helt på topp om dagen bare.. =) Det jeg ønsker å oppnå er å kunne spise sunn mat og kanskje litt billigere enn 40kr dagen. Kjæresten min har en jobb der han kjører rundt og er inne hos 5-10 kunder om dagen, så dersom det er noen i samme "båt" som har noen tips til ham, så blir han sikkert veldig glad! Han har nemlig nettopp fått påvist glutenintoleranse så han må bytte ut den vanlige matpakka med noe annet. På forhånd takk! =) Lenke til kommentar
fiberkanin Skrevet 3. mai 2011 Del Skrevet 3. mai 2011 Lag en stor posjon kyllingsalat med pasta som rekker til 3 dager for 2 personer, og lagre disse i plastbokser i kjøleskapet. Da kan du i praksis mekke lunch 2 dager i uka, søndag/onsdag f.eks. Eventuelt lag et dusin smørbrød og pakk disse klare i kjøleskapet. Lenke til kommentar
Sink Skrevet 3. mai 2011 Del Skrevet 3. mai 2011 Jeg ville laget større middag, så hatt rester som lunch dagen etter. Lenke til kommentar
Fiberbabe Skrevet 3. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2011 Lag en stor posjon kyllingsalat med pasta som rekker til 3 dager for 2 personer, og lagre disse i plastbokser i kjøleskapet. Da kan du i praksis mekke lunch 2 dager i uka, søndag/onsdag f.eks. Eventuelt lag et dusin smørbrød og pakk disse klare i kjøleskapet. Mmm.. Kyllingsalat er godt! Men blir ikke selve salaten litt "vassen"? Skal prøve! Brødskive er jeg litt lei, men kanskje hvis jeg er flink og koker egg osv.. Jeg ville laget større middag, så hatt rester som lunch dagen etter. Jeg hadde det i dag Følte meg skikkelig flink! Godt var det og! Men det er ikke alltid jeg lager middag, hehe.. Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 6. mai 2011 Del Skrevet 6. mai 2011 Du kan jo bare blande sammen alt det andre (mais, fetaost, pasta, kylling, tomater, agurk, eventuelt løk og annet snacks du vil ha på) og så slenge oppi frisk salat før du går på jobb. Lenke til kommentar
Mislykket Skrevet 7. mai 2011 Del Skrevet 7. mai 2011 Kanskje ikke det sunneste valget men hvorfor ikke prøve deg på smørbrødvafler? Altså grove vafler, så har du inni akkurat det du vil? Veldig godt alternativ til brødmat/knekkebrød om du er lei det. Jeg lager smørbrødvafler av og til. Har ost/kyllingpålegg på, eller brunost, smørost osv. Kjempegodt. Lenke til kommentar
Fiberbabe Skrevet 8. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2011 Du kan jo bare blande sammen alt det andre (mais, fetaost, pasta, kylling, tomater, agurk, eventuelt løk og annet snacks du vil ha på) og så slenge oppi frisk salat før du går på jobb. Det kan jeg jo gjøre Salat er godt! Kanskje ikke det sunneste valget men hvorfor ikke prøve deg på smørbrødvafler? Altså grove vafler, så har du inni akkurat det du vil? Veldig godt alternativ til brødmat/knekkebrød om du er lei det. Jeg lager smørbrødvafler av og til. Har ost/kyllingpålegg på, eller brunost, smørost osv. Kjempegodt. Hmmm.. Det har jeg aldri tenkt på! Hørtes kjempegodt ut! Nå fikk jeg veeeldig lyst på frokostvafler! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå