Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Feil med Define R3 front-porter?

Anbefalte innlegg

Postet om dette for noen uker siden men fikk null svar så jeg prøver meg på en omformulering av problemet.

Har et AMD oppsett i et Define R3 som jeg bygde selv for snart to måneder siden. Problemet har såvidt jeg kan huske eksistert siden dag én. Det som skjer er at maskinen fryser helt uten av og til, uten at jeg ser noen åpenbar grunn til det. Det jeg har klart å spore det til (tror jeg da) er at det skjer dersom jeg bruker portene i fronten av kabinettet før maskinen er ferdig med oppstarten. Den har ikke frøset (såvidt jeg kan huske) etter at oppstarten er ferdig. Problemet gjelder for både usb-portene og minijack koblingene. Kan det være snakk om kortslutning? Kan det være feil med kabinett/hovedkort/annen hardware?

Håper på svar denne gangen :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg tror det er liten sjans for at det er kortslutning. Jeg tror en kortslutning ville fått pcen din til og slå seg av, og ikke fryse. Har du tatt noen minne test? Når pcen fryser er de to første tingene jeg tenker på minne og temperatur. Har du tatt en titt på om kanskje cpu kjøler er løs? Foreslår du kjører igjennom noen tester og ser om du finner noe :)

Lenke til kommentar

@ fredrik-fyksen: Er ikke hjemme nå så jeg kan ikke få testet noe. Har du noen tips om hvilke test-programvare jeg bør bruke?

@ The_shooter: Er nok ikke det som er problemet. USB-portene funker helt fint når jeg bare venter til etter oppstart med å bruke dem. Det samme gjelder minijack-pluggene. Har ikke testet e-Sata porten, men en vill gjettning ville vært at ikke de heller virker.

Lenke til kommentar

@ fredrik-fyksen: Er ikke hjemme nå så jeg kan ikke få testet noe. Har du noen tips om hvilke test-programvare jeg bør bruke?

Memtest er ett fint program:

http://www.memtest.org/

Det krever at du har en brennecd og veit hvordan man booter fra cd.

Fordelen med dette er at du får feilmeldinger og at pcen ikke vil skru seg random av.

Har ikke sett denne videon (har ikke audio her jeg sitter på jobben nå), men ser ut som det er en guide til hvordan man gjør det her:

Redigert: Finner du feil, kan du ta ut en minnebrikke, og se om du finner ut hvilke minnebrikker det er noe galt med.

Endret av fredrik-fyksen
Lenke til kommentar

Fordelen med dette er at du får feilmeldinger og at pcen ikke vil skru seg random av.

Redigert: Finner du feil, kan du ta ut en minnebrikke, og se om du finner ut hvilke minnebrikker det er noe galt med.

Skal teste dette senere i dag, men har liten tro på at det er minnet egentlig. Skal informere om mine resultater.

Er ikke bare du som har problemet, skjer det samme her. :(

Det kan skje når jeg plugger noe i frontportene ETTER oppstart, har jeg hatt de i fra boot så er det aldri noen problemer.

Var kanskje dårlig beskrevet av meg, er akkurat det som skjer med meg også. Om jeg plugger noe i før oppstart fryser det ikke, kun dersom jeg plugger i under/etter oppstart. Kan ikke huske at det har skjedd etter at maskinen har fått "kjørt seg varm" om man kan si det sånn :p

Ser forresten at du har nesten samme HK som meg, bare at du har PRO utgaven. Kan komboen HK/kabinett ha noe å si?

Endret av Kjellis85
Lenke til kommentar

Skal teste dette senere i dag, men har liten tro på at det er minnet egentlig. Skal informere om mine resultater.

Er ikke bare du som har problemet, skjer det samme her. :(

Det kan skje når jeg plugger noe i frontportene ETTER oppstart, har jeg hatt de i fra boot så er det aldri noen problemer.

Var kanskje dårlig beskrevet av meg, er akkurat det som skjer med meg også. Om jeg plugger noe i før oppstart fryser det ikke, kun dersom jeg plugger i under/etter oppstart. Kan ikke huske at det har skjedd etter at maskinen har fått "kjørt seg varm" om man kan si det sånn :p

Ser forresten at du har nesten samme HK som meg, bare at du har PRO utgaven. Kan komboen HK/kabinett ha noe å si?

Hmm, HK-et kan jo absolut være synderen hær. Kan undersøke litt mere når jeg kommer hjem fra skolen.

Lenke til kommentar

Hmm, HK-et kan jo absolut være synderen hær. Kan undersøke litt mere når jeg kommer hjem fra skolen.

Ooops, var litt sløv der i et lite øyeblikk,ser at det ikke er samme HK, jeg har Asus M4A87TD USB3 AM3. Men kan jo kanskje være noe i det likevell...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...