weebl Skrevet 3. mai 2011 Del Skrevet 3. mai 2011 Hei, jeg driver og ser etter en rimelig 2tb lagrings disk men vet ikke helt hvilken jeg skal gå for. jeg har sett på samsung f4 og WD sin green serie men jeg vet ikke hva jeg skal gå for.. noen innspill? Lenke til kommentar
jevli Skrevet 3. mai 2011 Del Skrevet 3. mai 2011 slenger meg på her, trenger også en ny hdd Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 3. mai 2011 Del Skrevet 3. mai 2011 (endret) samsung f4eg og WD sin green serie er harddisker beregnet på lavere strømbruk og stillegående. Men ytelsen er heller ikke så veldig mye å si på, det er faktigst fulgt mulig å få stillegående harddisker ved å enten ha harddiskene med strikker, isolere kabinettet litt. Selvsagt støyer harddiskene litt på lesing, men ikke direkte plagsomt heller. Meg personlig ville gått heller for Hitachi Deskstar 7K3000 2TB SATA3 64MB cache, 7200RPM, 6GB/S, 0F12115 Hitachi Deskstar 7K3000.B 3TB SATA3 64MB 7200RPM 6.0Gb/s 0S03208 Nå er det ikke riktig disse er sata 3, siden hastigheten på disse er ca 150 MB/s på maks i CrystalDiskMark. Disse harddiskene støyer litt, men ellers veldig gode. Under disse er nok Samsung F3 og Western Digital Caviar Black fremdeles ganske gode. Generielt sett styr unna de billige harddiskene, er ikke verdt det, hvis spilling og man skal fylle opp harddiskene med mye ting, da merkeres harddiskene raskt trege. Hvilken av harddiskene som har best responstid, vet jeg ikke. Men Hitachi Deskstar 7K3000.B går for å være ganske så bra. Nå skal det sies, at alle harddiskene som kjøres med windows XP/Windows 7 vil bli tregere etterhvert, hvis man ikke diskdeframenterer en gang i blandt. Endret 3. mai 2011 av LMH1 Lenke til kommentar
phax Skrevet 8. mai 2011 Del Skrevet 8. mai 2011 (endret) Hiver meg med på bølgen. Hvilken rimelig 2TB disk bør man velge i disse dager? Har sett meg ut disse tre: Skal brukes til stue-PCen, støy er derfor en faktor. Bruksområdet er hovedsakelig nedlastning, lagring og avspilling av filmer. Ikke OS, spill eller programmer. Endret 8. mai 2011 av phax Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 8. mai 2011 Del Skrevet 8. mai 2011 Samsung f4 uten tvil. Har både WD green og samsung f4 2tb og samsung er best. Fungerer også best i raid. Billige er dem også! Lenke til kommentar
phax Skrevet 8. mai 2011 Del Skrevet 8. mai 2011 Ok takker På hvilken måte er de best mener du? Lenke til kommentar
MDCCLXXVI Skrevet 8. mai 2011 Del Skrevet 8. mai 2011 Ok takker På hvilken måte er de best mener du? Regner med støy og temperatur. Har en Samsung F1 1TB som ligger på 27 grader og et par WD green 1TB som ligger på 33-34 grader. Ikke at de kan sammenlignes med disse nyeste 2TB-diskene, men det gir en liten pekepinn på hvem som lager disker som ikke avgir så mye varme. Har selv tenkt å gå til innkjøp av et par 2TB F4EG's. Virker på meg som det er gode disker. Ellers er det ikke noe i veien for å google litt "2TB disk round-up" f.eks... Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 8. mai 2011 Del Skrevet 8. mai 2011 Samsung har færrest antall disker som går på dynga om jeg ikke husker feil. Lenke til kommentar
phax Skrevet 9. mai 2011 Del Skrevet 9. mai 2011 Da var Samsung 2TB F4EG bestillt. Takk for hjelpa! Lenke til kommentar
For Your Eyes Only Skrevet 9. mai 2011 Del Skrevet 9. mai 2011 Da var Samsung 2TB F4EG bestillt. Takk for hjelpa! Jeg har hørt at den suger Lenke til kommentar
phax Skrevet 9. mai 2011 Del Skrevet 9. mai 2011 Haha, ja nå var du for sein. Vi får se hvordan den duger. Lenke til kommentar
Naranek Skrevet 9. mai 2011 Del Skrevet 9. mai 2011 Det er alltid en 2TB disk på tilbud et sted, så akkurat nå hadde jeg tatt denne: http://www.netshop.no/WebPages/Produkt/ProduktInfo.aspx?plid=162518&WebSiteMapNodeID=2005605 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå