Gå til innhold

Melde seg ut av samfunnet?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tror det å kutte kontakten med samfunnet rundt deg er en dårlig løsning i lengden, som ikke vil fungere.

Jeg er selv sosialist, og liker veldig godt staten vi har her i Norge, men forstår hva du mener med lover og regler.

Hvis du vil leve et sted der det er mer liberalt er det nok å flytte utenlands som gjelder, men nå er det en gang sånn at samfunn verden rundt er bygd opp på grunnlag av lover, så det å finne seg et sted på jorden hvor du kan leve for deg selv er nok ikke uten videre enkelt.

Lenke til kommentar

Du kan ikke melde deg ut av samfunent her, da dette er en kommuniststat. vil du ha frihet, pakk sekken og dra ut i verden.

Hva gjør Norge til en kommuniststat? Det har aldri vært så stor privat makt i Norge som i dag.

Så hvilke stater kan man melde seg ut av?

Forøvrig hadde det vært spennende å se om noen faktisk hadde klart seg selv uten NOEN form for hjelp fra det moderne samfunnet. Det er vel kanskje mulig i land hvor det er flere mil mellom hver bygd og hvor myndighetene har store fravær. Kanskje mulig i land som Canada, Russland, Australia, deler av Afrika osv.

Endret av AHP3475
Lenke til kommentar

Å kutte kontakten med samfunnet/mennesker er ikke noe jeg egentlig ønsker. Det beste hadde vært om flere andre tenkte samme tanken, ellers ville det blitt rimelig ensomt.

Poenget var mer å få frem hvordan lover og regler fungerer. At man i utgangspunktet har et valg om å gidde å bry seg om politikk, makt, tvang, kontroll, straff, penger, regninger og arbeid som egentlig er uten mening i de aller fleste tilfeller. De som faktiskt arbeider med noe ekte er jo noen "jævla bønder".

Endret av NicolasDarvas
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Å kutte kontakten med samfunnet/mennesker er ikke noe jeg egentlig ønsker. Det beste hadde vært om flere andre tenkte samme tanken, ellers ville det blitt rimelig ensomt.

Du vil kutte ut kontakten med mennesker, men ikke være alene?

De som faktiskt arbeider med noe ekte er jo noen "jævla bønder".

Hva er "ekte"?

Lenke til kommentar

Har du ikke hørt at "alle skal med"? Storebror ser deg vet du.

Poenget var mer å få frem hvordan lover og regler fungerer. At man i utgangspunktet har et valg om å gidde å bry seg om politikk, makt, tvang, kontroll, straff, penger, regninger og arbeid som egentlig er uten mening i de aller fleste tilfeller. De som faktiskt arbeider med noe ekte er jo noen "jævla bønder".

Jeg hadde lett vært med på å lage et nytt samfunn ute i naturen der man samarbeidet og levde på naturlig mat osv. Tenk så sunne vi hadde blitt!

Lenke til kommentar

Men du MÅ jo ikke leve på NAV om du slutter å forbruke? Kan du ikke skaffe deg et småbruk og dyrke det du trenger der da? Så lenge du ikke tjener noe så vil det ikke være mye du skulle ha bidratt med til statskassen uansett. Og det blir jo da en fin failsafe.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Men du MÅ jo ikke leve på NAV om du slutter å forbruke? Kan du ikke skaffe deg et småbruk og dyrke det du trenger der da? Så lenge du ikke tjener noe så vil det ikke være mye du skulle ha bidratt med til statskassen uansett. Og det blir jo da en fin failsafe.

Er det bare å skaffe seg et småbruk og så leve av det uten å måtte betale noen avgifter til staten?

• Liker 3
Lenke til kommentar

Doppler meldte seg ikke fullstendig ut av samfunnet da. Håper forøvrig på en filmatisering.

Det er en interessant tanke. Men på en måte tenker jeg slik at evolusjonen har påtvunget oss mennesker å være sosiale og å være avhengige av hverandre. Det er litt gi å ta, det handler om å bare akseptere en del ting man ikke er fornøyd med og komme seg videre.

Men hva sier folk som forsvarer kampsport, som er lovlig? Jo, det er jo frivillig å tre inn i ringen. Greit nok. Det samme med folk som kjører som "tullinger" i arrangerte, lukkede, rallyløp. Det er frivillig. Men hva med å rett og slett bare leve utenfor dette trygge samfunnet som vi har bygd opp gjennom generasjoner? Nei, det er ikke lov eller frivillig.

Lenke til kommentar

Hvis du virkelig vil flytte ut i skogen å leve isolert fra det moderne samfunnet finnes det muligheter/steder der du kan få til dette. Du kan tilogmed finne likesinnede som holder til ute i skogen. Spørsmålet er om du er seriøs nok til å faktisk gjøre noe for å oppnå det.

Lenke til kommentar

Når jeg tenker meg om er det strengt tatt ikke noe problem å ikke betale skatter og avgifter så lenge du lever uten registrert adresse (i skogen) så lenge du ikke trenger samfunnet. Du etterlater deg antagelig en stor regning, men det er tvilsomt noen arvinger til å plukke den opp uansett i så tilfelle.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...